Sv: Piaff

men fy tusan vad gullig hon var!!! :love:

och vilken läromästare till häst! tänk om man fick sitta på en sån när man var 8 år :p;)

Nej, gud det är inte min häst på videon! Det är bara en jag hittat på nätet.

Jaha! Jag trodde det var din häst :rofl: då kan jag med och också klaga på den vuxne ryttaren på en av de andra filmerna... lilltjejen gör det ju faktiskt så mycket bättre och sätter hästen i en mycket stadigare takt!

Vilken fullständigt underbar häst:love: Jag blev tårögd när jag tittade på filmen, och vilken talangfull tjej!

Åhh önskar också jag hade en sådan läromästare som hästen på filmen :D

Första gången jag testade på piaff var mer eller mindre en "olycka" om man kan kalla det så;) för jag skulle sammla traven på min mammas valack och när jag hade samlat uppden riktigt mycket vet jag inte varför jag villa samla ännu mer men det gjorde jag i alla fall och vips så piaferade vi:D vilken känsla det var! synd har jag knappt ridit honom sedan des eftersom att på vår första tävling (min och valaken) så åkte jag av och hamla på sjukan, blev då lite rdd för honom men snart.. snart kommer jag över det:D:p

Första gången jag red piaff var en härlig känsla!!! Mest lycka över att jag har en så underbar häst!!

Min häst är också läromästare åt min dotter som är 10 år, snart 11. Hon red ett ordentligt dressyrpass på honom igår. Han går inte i form hela tiden med henne, hon har inte velat rida honom så ordentligt tidgare, men nu när hon vågar så ser jag att det kommer bli så bra!! Han är toppen för henne!!! Hon satte några jättefina galoppfattningar igår!! Sen var de lite oeniga vid ett par tillfällen på volten, beroende på att hon gav för mycket hjälper, han är så känslig och dottern har ridit ponny... ;) Men när hon förstod hur hon behövde göra så blev det bara bättre och bättre!!! Så roligt!!!

självklart kommer man alltid minnas första gången man testar piaff. Men efter ett par ggr så känns det inget märkvärdigt alls.
Passage tycker jag ger en härligare känsla.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 486
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 541
Senast: Ceta
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 249
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
794
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka