När kliver ni vidare på tävlingsstegen (främst ponny)?

Sv: När kliver ni vidare på tävlingsstegen (främst ponny)?

För många är nog nationella tävlingar enbart en språngbräda till något större (eller iaf drömmen om SM, NM, EM, landslagstrupper)...

Tyvärr hör jag till bonnafolket, vi har inte ens ridhus:D.

Det är möjligt...

Jag funderar på att dra lägga förslag om en nationelltävling hos oss. Liten anläggning som få med en grusbana, framridning i ridhus och framskrittning på gräs. Ingen höjdaranläggning men vad fasen, behövs det kvaltillfällen kan man ju inte vara så pjoskig. :angel:

Bara ni har uppstallning för dom som inte bor nästgårds då;).

Hur vi ska lösa det vet jag inte riktigt.... Haha. Jag tror jag får storhetsvansinne ibland.

Faktum är ju att även dom "sämre" behövs i en klass , annars kanske det blir inställt pga för få anmälda :rofl:

:o

Ha ha, dagens bästa! Dina kommentarer är ofta träffsäkra:bow:

Jag har försökt;). Eftersom ponnySM 2009 kommer att gå i juni så kommer det säkert att behövas kvaltillfällen redan till hösten.

:bow: Så sant så!
Jag hade tänkt att försöka pusha min klubb lite, klarar vi av att ha regionala borde man väl klara av att ha en nationell?

Jadå, det enda som är jobbigare med att ha nationell är att man har fler domare och föräldrarna är lite gnälligare;).

Ja, fast det är det där storhetsvansinnet som behövs ibland :laugh:. För att man ska få tummen ur menar jag. Har ni bara lediga ytor så är väl ett tips att hyra uteboxar!

Absolut!:laugh:

Jag tycker man ska låta folk starta även om det går mindre bra, jag tycker det är upp till var och en.

Är själv en sådan som "tar upp plats från andra". Jag har inga mål om SM osv, men eftersom jag är 18 i år och har ridit in/utbildat ponnyn själv är det ju roligt att få ut och testa. Jag struntar i vad jag rider på för procent, jag är där för att träna på att rida på den nivån. Eftersom jag lär börja om med unghäst igen lär det ju dröja innan man kommer upp på den nivån igen.

Men jag undviker de stora meetingen, och håller mig främst till regionala klasser där jag egentligen hör hemma.

De som ligger i övre halvahn av resultatlistan på SM hinner kvala ändå, trots färre tillfällen(allt som allt lär jag göra 3 nationella endagars i år), och övriga är väl lika mogna för SM som jag för nationell... Så dåligt samvete har jag inte.

Men bäst för alla vore det ju om det annordnades fler tävlingar.

*kl*
Det roliga är att det i dagens Ridsport är en lång insändare där en förälder uttrycker ungefär det i mitt ursprungsinlägg, att en del ryttare "tar upp plats" på nationella tävlingar....

Visst är det jobbigt med alla dess bortlottningar, det håller jag med om. Men att införa att man måste ha många kval för att få rida nationellt känns ju inte heller rätt. Om man då har ny ponny på början av året och ska kvala fem gånger och den första kvalet går sista helgen i feb, och om man inet ska tävla ihjäl ponnyn så får man tävla varannan var tredje vecka vilket betyder att du inte kan starta din första nationella försen i april, maj :eek: Det går ju inte...

Höj istället kvalgränsen som man höjt dem till SM.

Själv gjorde jag ett kval på båda mina ponnyer innan jag gick upp natinellt. Och kan man inte få 64 på regional, hur ska man då få det på natinell?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 536
Senast: Ceta
·
Dressyr Sista dagen att pumpa in förslag till nästa års TR och jag sliter med vad jag tycker om kvalreglerna 😅 Vad tycker ni? Har ni lämnat in...
Svar
3
· Visningar
2 843
Senast: Fiorano
·
Dressyr Ni som tävlar, hur bestämmer ni vilken klass ni ska rida? Ställer ni frågan på Buke utifrån era förutsättningar? Bestämmer ni det...
Svar
13
· Visningar
1 351
Senast: Midnight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025