Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Läste om Minnas val av tränare pga Har man gått ifrån den tyska exakta explosiva ridningen? Är det mjukhet o lätthet man ser till i det...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 641
Senast: axel
·
H
Dressyr Var ett par år sen jag var ute i tävlingssvängarna, och funderar lite... Dressyr på storhäst, hur gammal måste hästen vara? Det är 4...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Hilona2003
·
J
  • Låst
Dressyr Flytta gärna tråden om den ligger fel. I nyaste nummret av Häst & Ryttare ( Sv ridsportsförbundets medlemstidning) så fanns det en...
Svar
3
· Visningar
969
Senast: Lustorus
·
C
Dressyr Funderar på att köpa en dressyrsadel till min d-ponny. Tänkte höra om det är någon som har / har ridit i en Kingston dressyr.. Är den...
Svar
4
· Visningar
1 671
Senast: fjordtokan
·
Dressyr Vad sa er häst första gången ni introducerade ett kandar? Hur gjorde ni det?
Svar
16
· Visningar
1 486
Senast: Lancet
·
Dressyr Om man har blivit bortlottad, men inte fått nåt besked om det utan bara sett det på hemsidan (lista över bortlottade) och därmed inte...
Svar
15
· Visningar
1 522
Senast: Solvira
·
  • Låst
Dressyr skulle jag behöva lite från er! Det är så att när jag rider min häst så är hon fruktansvärt stel i vänster sida. Jag har svårt att...
Svar
16
· Visningar
4 632
Senast: Centaur
·
T
Dressyr Gärna med demostererande bilder eller bilder på resultat! Det kan vaar allt från i vilken storlek knopparna ska vara beroende på hur...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: fenny_92
·
J
  • Låst
Dressyr Hej! Är det någon som har bilder eller filmer på när ni gör flyingeknoppar? :) Tacksam för alla svar
Svar
1
· Visningar
1 578
Dressyr Jag har funderat på en sak... Det pratas väldigt mycket om att det är viktigt med den "stilla" stitsen, alltså en sits som inte...
2
Svar
25
· Visningar
3 310
Senast: Fredrik_
·
Dressyr Jag har problem med min hästs lodplan nu. Tidigare stod det på var och varannat moment "slår sig fri" & "öppen". Numera står det...
Svar
6
· Visningar
980
Senast: Kaki
·
Y
Dressyr Med risk för att ämnet är uttjatat måste jag ändå ställa frågan: Är det tillåtet med sporrskydd av gummi på metallsporrar? Det skulle ju...
Svar
2
· Visningar
1 129
Senast: Solvira
·
Dressyr Ska tävla på gräs för första gången i mitten av juni. Min fråga är, brukar ni brodda när ni ska tävla på gräs?
Svar
10
· Visningar
1 253
Senast: Wilfa
·
R
Dressyr Skulle ni våga sattsa på en 4 åring som fått betyget 9-7-7 på gångarter på treårstestet? 8 på typ. Målet skulle vara att nå iaf...
2
Svar
23
· Visningar
2 612
Senast: B.Nilsson
·
D
  • Låst
Dressyr Hvordan er forskjellen mellom å ri dressyr på kandar og vanlig bitt? Hva oppnår dere mer eller mindre av med å ri på Kandar? Har aldri...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: Immer
·
Dressyr Fick precis hem en albion legend som jag provat och rida i idag? Kommentarer, vad tycker ni om hur den ligger? Sadeln är för hästar...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: Superselma
·
Dressyr Tror det är buffelskinn ialf, man har underbart grepp i det, kan inte bli halt :bump:. Har för första gången ridit i en sadel med...
2
Svar
27
· Visningar
4 437
Senast: Fredag
·
Dressyr Alla domare brukar ju säga att: vi dömer efter TR och att ekipagen får en objektiv bedömning av sina ritter. Men när det då är tre...
Svar
14
· Visningar
1 528
Senast: Rumpnissen
·
E
Dressyr Har tänkt att försöka kvala min häst till breeders i höst, men vart är alla kval tävling? De kan ju inte vara slut redan? Har ni några...
Svar
5
· Visningar
1 481
Senast: Miagi
·
H
Dressyr Undrar bara om det är en tillfällig sammanslagning av dressyrsidorna eller om det ska vara så här nu? Eller har jag missat någon info...
2
Svar
20
· Visningar
2 065
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar