Apropå tysk dressyrridning.

Sv: Apropå tysk dressyrridning.

jag kan inte få ihop ekvationen att det skall gå med plus.:D

Men min tar 1300 och en helg kostar mig 4500:- ( billig inackordering)

Men om jag räknar på vad jag får för de dyra lektionerna så står priset helt i relation till vad jag lär mig.

Jag rider ju inte för en tysk utan för en engelska men utbildad i det tyska systemet (statligberidarexamen för HH m Z S), så det kanske kan räknas som tyskt .

Jag tycker jag lär mig mer på en lektion av henne än 10 lektioner med vanligt pris.

Däremot är det DYRT och jag åker så ofta jag har råd: Men summan av det upplägget ger mer än det någonsin givit tycker jag.

Jag letar fortfarande efter ett billigare ffa. närmare alternativ - men med samma röda tråd. Hittills utan framgång. Men skam den som ger sig

Oj vad mycket du lägger på nordis:bow: Djupt imponerad:bow:

KL

Jg har inte råd att lägga såna summor hur bra det än är, och jag skulle inte klara mej på mellan de få gångerna jag skulle ha lyckats skrapa ihop till det :crazy:
Men jag tycker man lär sej väldigt mycket av att bara se på och lyssna också.

Så fio :idea:, då blir det väl buketräff hos dej nästa gång han kommer då, du står för mat och husrum och vi för trevligt sällskap och många diskussioner:banana::angel::devil:

Så fio :idea:, då blir det väl buketräff hos dej nästa gång han kommer då, du står för mat och husrum och vi för trevligt sällskap och många diskussioner:banana::angel::devil:

Visst men träningarna är stängda för publik så ni kan ju stå utanför medans jag tittar på :devil:

Jag vet inte om jag får svara, men här nämns ju många tränare så; Claire Lilley heter hon

googla :angel:

Oj vad mycket du lägger på nordis:bow: Djupt imponerad:bow:

nej jag lägger dem på min ryttarutbildning.

Kan jag göra det på Nordis så kan jag göra det på Halvblod. :p

Även om man åker av lättare :angel: så är det lättare att rida en häst med mindre understödsyta och bättre exteriör

Senast ändrad av en moderator:

Klart ni behöver en hovslagarfunktionär :D

Kan tänka mig att hon gillar ditt halvblod:love: om den är ridbar:confused:

nej jag lägger dem på min ryttarutbildning.

Kan jag göra det på Nordis så kan jag göra det på Halvblod. :p

Även om man åker av lättare :angel: så är det lättare att rida en häst med mindre understödsyta och bättre exteriör

Självklart är det så! Men det är ju liksom ännu mer givande om det är en häst man utbildar, förstås. Men visst handlar det mest om en själv!

Men har du åkt av:eek:

Fio: Självklart smugglar du in oss som en god buke-kamrat:idea::banana:

KL
By the way:angel:
Efter att ha sett gårdagens tävlingar så är min uppfattning att fler o fler har insett sitsens betydelse- den med inverkan.:bow:

Har några jag "känner" som är eller har varit med.
Men jag undrar, får vem som helst åka dit och titta?

Jag fick den uppfattningen att det inte var så, men kan ha blivit felinformerad?

Nej jag skrev ju det att träningarna var stängda för publik. Man kan dock bli inbjuden som publik.

Senast ändrad:

Visst men träningarna är stängda för publik så ni kan ju stå utanför medans jag tittar på :devil:

Jag vill minnas att ngn plankade in på en träning o såg det som att det försegicks ngt fuffens bakom ridån:D

Nej jag skrev ju det att träningarna var stängda för publik. Man kan dock bli inbjuden som publik.

Sorry, missade det, läste väl slarvigt.

Hmm...men det var därför jag frågade F. i tråd 21, när hon skrev "Attans, jag missade det....
..men hon är väl inbjuden.

*kpl*

Jag var och tittade på när min kompis tränade för Schumacher på Gräppås i helgen. Hon behövde ju en hästskötare/filmare/fotograf och en sån träning säger man ju inte nej tack till;) Han är absolut inte hård mot hästarna, däremot väldigt konsekvent. Sitsen är verkligen A och O och klandrar aldrig hästen för några misstag. Hon klappade vid ett tillfälle sin häst på halsen och då undrade han varför hon slog sin häst?! Han är väldigt noggran med att allt skall bli rätt och man får tex inte stanna hästen mitt i jobbet utan fortsätta tills hästen har förstått vad det är man skall göra. Det var en tjej där som tappade sin hårsnodd och stannade hästen för att fixa till det. Då fick han ett spel och sa att en sån sak kan förstöra tre månaders arbete. Det var väldigt väldigt roligt att få åka dit och titta - väldigt lärorikt! :D Får ju hoppas att man får leka hästskötare om några veckor igen!:D

hahaha;10739226. Det var en tjej där som tappade sin hårsnodd och stannade hästen för att fixa till det. Då fick han ett spel och sa att en sån sak kan förstöra tre månaders arbete. [/QUOTE skrev:
Oj,oj,oj.... tre månaders arbete...inte undra på.....:angel:

Inte för jag rättar till hårsnoddar, men det finns så mycket annat trevligt att stanna för.:rofl:

Med tre månaders tillbakagång för varje onödigt avbrott, inte undra på att man är där man är...:rofl:

Roligt för dig att följa med och kika.:)

Kan tänka mig att hon gillar ditt halvblod:love: om den är ridbar:confused:

Skulle hon inte gilla den annars ;)

Men det är väldigt befriande att rida för henne, hon är proffsig, det spelar inte någon roll vem man är, vilken häst man har, utan vad man gör på lektionen.

Så tycker jag de flesta proffs är. De har sett så mycket bra hästar så de hetsar inte upp sig. Man är där för att arbeta inte glänsa.

man måste kunna rida även på en potentiell Grand Prix häst, ( med det menar jag inte att jag har en - det får vi se tids nog)

Inte så stor vits att tänka på om man har en Grand Prix häst, om man inte är etablerad på den nivån. bättre att fokusera på att bli en bra ryttare själv.

jaja den berömda hårdheten kanske mer har att göra med disciplinen som krävs av ryttaren.
Det är i allafall min erfaremhet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka