Apropå tysk dressyrridning.

Sv: Apropå tysk dressyrridning.

Ni som har ridit för tyska tränare har kanske medvetet gjort ett val eller arrangören. Man har tagit en som går på den linjen som man själv är inne på.

Jag tycker att min ridnivå är för låg för att jag ska kunna uttala mig.

Även om det finns möjlighet att komma intill de stora, så har jag helt enkelt inte råd, det kostar för mycket pengar.

*citat från fredrik''
jag tänker på Hess, Balkenhol, Meyners, och den där ponnytränaren
Och Meredith Michaels Bearbaum

även Conelia Endres, Udo Lange och Johnny Hilberat.

De två första har jag själv ridit/rider för och den sista rider min tränare för.

Ja just Johnny glömde jag

Honom har jag sett på Flyinge, men de andra får jag bilda mig mer om :o

Verkar kanske som om du Och Minna generaliserar mest :p

Strömsholm och drressryförbundet har ju tagit hit tyskar, har de speciellt urval?

jag tänker på Hess, Balkenhol, Meyners, och den där ponnytränaren
Och Meredith Michaels Bearbaum

samt dresyrtränarringen har ju tagit hit Schumacher (attans att jag missade det)

Om man ser itnernationelt så är ju det _stora_ tyska namn.

Schumacher är här as we speak.. Mkt intressant att titta på! Han var här för ett par veckor sedan oxå och jag har bara ca 1 mil att åka. :laugh: Tyvärr är det ju svindyra lektioner som inga vanliga dödliga har råd att betala för men man lär sig mkt från läktarplats oxå!

Ja just Johnny glömde jag

Honom har jag sett på Flyinge, men de andra får jag bilda mig mer om :o

Cornelia står bland annat bakom tysklands underbarn Sanneke Rothenberger, som tog medalj på EM både på ponny och storhäst. ( På tal om saftigt betalt, Cornelia tar 2500:- per lektion!:)

Udo Lange är en tyskgubbe som ridit mkt i sina dagarmoch har mkt träningar. Dressyrringen har tidigare tagit in honom som tränare..

KL
Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig:confused:

Ni som har ridit för tyska tränare har kanske medvetet gjort ett val eller arrangören. Man har tagit en som går på den linjen som man själv är inne på.

För min del handlar det i första hand om att få så bra hjälp som möjligt, oavsett nationalitet på tränaren. :D
När jag fick möjligheten att vara med på en av dessa träningar så tog jag chansen för att se om det var något för mig. Eftersom de var så givande och utvecklande för oss så ser jag till att vara med varje gång han kommer nu.

Sen att han är tysk har egentligen ingen betydelse. Jag gillar att han är så oerhört engagerad i varje elev som han undervisar oavsett nivå.

Udo Lange är en tyskgubbe som ridit mkt i sina dagarmoch har mkt träningar. Dressyrringen har tidigare tagit in honom som tränare..

Jag har ridit för honom två gånger. Han är jättebra.:bump:
Tyvärr är det långt för mig att åka (=dyrt), lektionerna kostar 1200 kr styck och man ska bo själv och hästen också....Och så ska man ta ledigt dessutom.
Man får räkna med att en sådan helg går på cirka 8.000 kr...Det är 20 lektioner för mina vanliga hemmatränare som också är mycket skickliga...:devil:

Så Udo får bannemej klämma ur sig många bra övningar och kommentarer om det ska generera något;)

Tycker inte själv att jag kommit till den nivån att man kan lägga de pengarna...Herregud idag vann jag 400.-, det är ju inga pengar i den här sporten direkt:p
Man lägger ut 8.000 och får in 400...Hm, någon som kan hjälpa mig att motivera ekvationen???

Och inget sa du till mig :devil:

Säg till nästa gång please *flirt flirt*

ja jag googlade genast - jag vill ju inte sväva i okunnighet alltför länge :D :o

Träning för Udo Lange. en fd ryttare i tyska landslaget och flerfaldig tysk mästare i dressyr.

Tyska topptränaren Udo Lange (bl. rådgivare/tränare för dressyr hos den Tyska Olympiska kommittén)

Cornelia Endres, who has been the Chef d'Equipe for the formidable German FEI Pony Teams,

tom här :angel:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=3687651#post3687651

jag kan inte få ihop ekvationen att det skall gå med plus.:D

Men min tar 1300 och en helg kostar mig 4500:- ( billig inackordering)

Men om jag räknar på vad jag får för de dyra lektionerna så står priset helt i relation till vad jag lär mig.

Jag rider ju inte för en tysk utan för en engelska men utbildad i det tyska systemet (statligberidarexamen för HH m Z S), så det kanske kan räknas som tyskt .

Jag tycker jag lär mig mer på en lektion av henne än 10 lektioner med vanligt pris.

Däremot är det DYRT och jag åker så ofta jag har råd: Men summan av det upplägget ger mer än det någonsin givit tycker jag.

Jag letar fortfarande efter ett billigare ffa. närmare alternativ - men med samma röda tråd. Hittills utan framgång. Men skam den som ger sig

Senast ändrad av en moderator:

Ja man får försöka hitta argument, men helt klart så ger "hotshotsen" mycket, man kanske inte kan unna sig det så ofta men leva på det länge efter...:laugh: eller nåt.

*försöker motivera mig*

Man kan ju ha med sig någon som filmar så kan man titta på det 20 ggr *ännu ett argument för att få ekvationen att gå ihop*

;)

Det där med att filma är verkligen helt suveränt! Jag hör nya saker varje gång jag tittar på filmerna från Hannöverträningen. Vi filmade båda dagarna.

Tycker att det låter som att min "tysk" har ett väldigt humant pris dessutom. Jag betalar 2000:- inkl uppstallning för två dagar. Värt varenda öre!

Vi blir faktiskt filmade där.

Sedan så tittar alla på alla på kvällen

Vi har jättebra stämning och alla är där för att lära så det är helt familjärt och rätt avslappat faktiskt fika och videos.

Schumacher är här as we speak.. Mkt intressant att titta på! Han var här för ett par veckor sedan oxå och jag har bara ca 1 mil att åka. :laugh: Tyvärr är det ju svindyra lektioner som inga vanliga dödliga har råd att betala för men man lär sig mkt från läktarplats oxå!

radddderat fel knapp!

Får man fråga vem du tränar för? Låter toppen det där att bli filmad och sen kolla gemensamt!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka