Sadlar med buffelskinn

Sv: Sadlar med buffelskinn

johodå
jag har en jagga med buffelskin

Centaur svarade på att Prestige inte har :idea: (vilket TS frågade i inlägget innan)

Ainsley har en model med buffelskinn. Japp det ger verkligen ett kanongrepp i sadeln. Ainsley är ett ganska okänt märke som tillverkas i england , i sadelmeccat varsall (stavning?).

Okej, tack för tipset, har aldrig hört talas om märket förut, får kolla närmare på den med då!:idea:

Jag har bara soffor i buffelskinn:angel:. men de är sköna att både sitta o ligga i:grin:

kan tillägga en sak. det verkar finns två olika sorters buffel. den som finns på tex jaguar som är väldigt ådrig och ojämn, och så den som finns på childeric som är helt slät men "klibbigt".

kan tillägga en sak. det verkar finns två olika sorters buffel. den som finns på tex jaguar som är väldigt ådrig och ojämn, och så den som finns på childeric som är helt slät men "klibbigt".

Min Lovatt & Ricketts har båda. Släta varianten i sitsen och den "ådriga" i vulstren. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 834
Utrustning Jag har probelm med att hitta en sadel som passar både mig och hästen. Har varit till sadelprovare och hen hade bara två sadlar som...
Svar
2
· Visningar
1 018
Senast: Blandrastik
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·
Utrustning Finns det några riktigt bra på marknaden nu? Det var länge sedan jag letade nu då jag har ridit i min distanssadel och hoppats in i det...
2
Svar
33
· Visningar
3 587
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar