Hur gick det med padden, fungerade det?Ja jag hittade en nu som kostade 500 nånting, känns tjock, men den kanske trycks ihop när man sitter i den
Håll tummarna gott folk!
Jag har dock redan köpare på min sadel!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gick det med padden, fungerade det?Ja jag hittade en nu som kostade 500 nånting, känns tjock, men den kanske trycks ihop när man sitter i den
Håll tummarna gott folk!
Jag har dock redan köpare på min sadel!
Vet inte än, provade att fylla i mer luft, vilket inte hjälpte. Så nu ska jag prova padden.Hur gick det med padden, fungerade det?
Ja fylla luft tror jag inte heller hjälper. Kan kanske vara att kanalen är ngt för vid för din häst och då kommer ju padden hjälpa. Men töm ur överskottsluften igen så du inte hamnar jätte högt.Vet inte än, provade att fylla i mer luft, vilket inte hjälpte. Så nu ska jag prova padden.
Ikväll eller imorgon.
Jag tog i ett pumptag i varje bossa så det är inte frågan om någon överskottsluft direkt.Ja fylla luft tror jag inte heller hjälper. Kan kanske vara att kanalen är ngt för vid för din häst och då kommer ju padden hjälpa. Men töm ur överskottsluften igen så du inte hamnar jätte högt.
Hetsa inte upp dig över bulorna. Jag antar att de försvinner på några timmar?
Enda problemet är väl om du ska tävla distans, och veterinärerna hänger upp sig på bulorna.
Har haft en häst med såna bullar, de försvann inom en halvtimme. Bomlösa sadlar fungerade fint, men aldrig någon bomsadel, testade typ alla sorter, och med olika padar, även tempur i olika tjocklekar.
Ja, jag är faktiskt seriös. Verkar hästen få ont? Min ömmade inte det minsta i ryggen, vare sig på bulorna, som liksom hos din häst satt mitt på ryggraden, eller på andra ställen.
Nu i efterhand så tror jag inte dessa svullnader, (typ kidneybönor) egentligen betydde att sadeln skulle gjort skada.
Därför är det min uppgift att säkerhetsställa att han faktiskt inte har ont. Svullnader på ryggraden Tyder helt klart på att något är tokigt.
Grejen är att många av de bomsadlar jag provade inte kunde passat bättre. Hästen var i utmärkt hull, välmusklad, och hade egentligen ett vad man kallar "bra sadelläge".Håller med.
Oavsett om han verkar ha ont eller inte på bulorna så ska det inte bli bulor av en passande sadel - oavsett om det är en billig eller skitdyr. Blir det bulor är det nåt skumt.
Grejen är att många av de bomsadlar jag provade inte kunde passat bättre. Hästen var i utmärkt hull, välmusklad, och hade egentligen ett vad man kallar "bra sadelläge".
Grejen är att många av de bomsadlar jag provade inte kunde passat bättre. Hästen var i utmärkt hull, välmusklad, och hade egentligen ett vad man kallar "bra sadelläge".
Nej, så klart fattar jag att det är sadeln som är boven. Men frågan är om det i längden är skadligt?