Dressyradel runt 10.000 ?

Sv: Dressyradel runt 10.000 ?

Stübben är underbara :love:

Vet ni vad det bästa är? Att de är som mest underbar när de har använts mycket, blivit lite kantstötta och slitna. Och då får du dem för från 2000-5000 kr.

Bara appropå ditt inlägg :)

Gud, vilken otrevlig ton!

Jag har också lagt 20 000 för min sadel. Det fanns inget annat alternativ för min häst. Han har dåligt sadelläge och känslig rygg. Både veterinär, tränare och sadelutprovare var eniga. Om min häst mår bra så är 20 ' inte det minsta överdrivet för mig. Jag kan tänka mig att lägga mer än så. Trots att jag inte är det minsta rik. Det handlar om prioriteringar.
Jag svälter hellre än att min häst ska må dåligt. Och jag låter hellre bli att rida/rider barbacka/jobbar från marken än rider i en dålig sadel om jag inte har råd med en bra.

Det är ingen rättighet att ha häst och rida. Det får inte gå ut över deras hälsa.

Att går från läder till synet är ett bra sätt att få ner priset och ändå få en mycket bra sadel. Min Wintec isabell weth hur bra som hällst.

Annars så finns det väldigt bra beganade sadlar på marknaden. Det bästa är att ta ut en sadelutprovare som även har inbytes sadlar.

skulle också säga wintec isabell werth!

Eftersom alla ryttare och hästar är olika blir det svårt att tipsa om något specifikt, men jag älskar min Stübben Maestoso som visserligen ligger lite högre än 10.000,- ny, men finns på beg marknaden för den summan! :idea: Den är helt underbar för mig och min häst. Därmed inte sagt att den kommer passa dig eller din häst alls.

Edinburgh har helt underbara dressyrsadlar :love: som jag varmt kan rekomendera, dom ligger bra på väldigt många hästar också. Får en fin begagnad för runt 8000 kr.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 464
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka