När för många anmält sig till en dressyrklass?

Sv: När för många anmält sig till en dressyrklass?

Men om det kommer in 80 anmälningar sista dagen, stänger du klassen när du öppnat 40 kuvert eller? Det skulle aldrig funka här, eftersom klassen aldrig är full innan sista anmälningsdagen.

:rofl::rofl::rofl:

*GAPSKRATTAR*

När tävlade du sist?

Vilka kuvert skulle öppnas menar du?

Idag sker 90 % av anmälningarna via Internet!

Aj, aj, aj, det där kommer du att få äta upp... :D P of C är nämligen en tämligen flitig tävlingsmänniska ;) *hukar mig*

Sedan vad gäller lottning, så brukar det här i alla fall vara så att de som INTE betalt in anmälningsavgiften är de som blir bortlottade i första hand. Det tycker jag är helt rätt!

Använder man sig av förskottsbetalning brukar anmälan inte räknas som giltig innan avgiften betalats.
Man lottar inte bort således, utan rensar bara på ogiltiga anmälningar. Har man tur bhöver man inte lotta sen.

Aj, aj, aj, det där kommer du att få äta upp... :D P of C är nämligen en tämligen flitig tävlingsmänniska ;) *hukar mig*

Du...det är jag också...och har så varit i ca 20 års tid. Tävlar väldigt många helger/ år och visst är det väl så att ytterst få klubbar numera tar emot speciellt många anmälningar via post?;)

Använder man sig av förskottsbetalning brukar anmälan inte räknas som giltig innan avgiften betalats.
Man lottar inte bort således, utan rensar bara på ogiltiga anmälningar. Har man tur bhöver man inte lotta sen.

Det har du egentligen helt rätt i. Dock brukar de flesta klubbar vara ganska snälla och ta med anmälningarna ändå och så betalas det på plats. I alla fall när klasserna inte är fulla.
Så går det till häromkring, tyvärr är det ganska många som har som system att betala på plats oavsett vad som står i proppen.:angel:

Tror att rutinerna skiljer sig åt runt om i landet. Blir nog bra när det nya systemet tas i bruk fullt ut, för då blir det likadant överallt.

BasicLisa: man kan inte själv in och ändra i någon kod vad gäller internetanmälan, allt är redan färdigt. Det finns dock en funktion som gör att klassen stängs vid ett visst antal anmälda, så det är egentligen inget problem.
Det är mer som Rumpnissen säger - att det är lättare för funktionärerna att välja det andra alternativet. Om du stoppar klassen vid 40 anmälda, så har du inga reserver att "ta av" när det kommer strykningar.

Tävlade senast för 1,5 vecka sedan, ska tävla på söndag och nästa lördag, är tävlingsledare på klubbens lokala, regionala och nationella tävlingar OCH tar emot anmälningarna. Själv? Det kan du väl fatta själv att det lika gärna kunde ha stått öppnat 40 mail.

Tävlade senast för 1,5 vecka sedan, ska tävla på söndag och nästa lördag, är tävlingsledare på klubbens lokala, regionala och nationella tävlingar OCH tar emot anmälningarna. Själv? Det kan du väl fatta själv att det lika gärna kunde ha stått öppnat 40 mail.

Lugn och fin:rofl::rofl::rofl:

Trodde inte att vi TÄVLADE om vem som har störst tävlings-erfarenhet eller tävlar oftast. :rofl::rofl::rofl:

Fast om vi GJORDE det; Då skulle jag vinna ÖVERLÄGSET eftersom jag BÖRJADE tävla när du FÖDDES (1986).

Fast nu är det ju inte det vi diskuterar, eller hur *LER*

Senast ändrad:

Alternativ ett. Då prioriterar man dom som planerar och inte är ute i sista sekunden med att anmäla sig.

Du...det är jag också...och har så varit i ca 20 års tid. Tävlar väldigt många helger/ år och visst är det väl så att ytterst få klubbar numera tar emot speciellt många anmälningar via post?;)

Jag förutsatte inte att du inte är det. Jag bara reagerade på att du tog förgivet att P o C inte är erfaren. ;)

Det förstnämnda tycker ja, att de stänger klassen när det är fullt. Mkt bra tycker ja....då vet man att det inte går att anmäla sig dit och man slipper kanske den oturen att bli bortlottad då man verkligen är laddad för den klassen.:banana:

Rapport från helgens tävling:

61 var anmälda till en klass. Jag var 16:e reserv, hade anmält i mycket god tid. Det hela slutar med att 37 ryttare kommer till start utan att alla reserver tillfrågas. Detta trots att jag sagt att jag kunde komma med kort varsel.

Varför blir det så? EN förklaring kan vara att vissa anmäler sig på vinst och förlust eftersom detta var en tävling dit man inte skulle betala i förväg.

Och jag förstår också arrangören till viss del. Har man fasta starttider kan man inte ringa efter en reserv 5 minuter innan man upptäcker att person x inte kommer till start.

MKT trist hur som helst!

Fast även om det är en tävling med betalning på plats och man avanmäler sent så måste man väl ändå betala för sig?

Fast även om det är en tävling med betalning på plats och man avanmäler sent så måste man väl ändå betala för sig?

Ja, det måste man. Men frågan är om alla arrangörer ids skicka ut räkningar till de som ej dök upp. Det blir ju en hel del administration och frågan är också vad man därefter gör om någon ej betalar trots räkning? Kanske ej värt besväret att "jaga" någon för 120:--, vad vet jag?

Jag tror faktiskt att de flesta klubbar "jagar" de som inte betalar för sig.

I TR står att ryttare måste betala anm.avgift för alla klasser h*n är anmäld till oavsett om man startar eller ej - och vägran att betala kan leda till indragen licens.
Så får klubben inte tag i ryttaren antar jag att det går via typ disciplinnämnden el liknande.

I TR står att ryttare måste betala anm.avgift för alla klasser h*n är anmäld till oavsett om man startar eller ej - och vägran att betala kan leda till indragen licens.
Så får klubben inte tag i ryttaren antar jag att det går via typ disciplinnämnden el liknande.

Jo, men vad som står i TR och hur det efterlevs IRL kan säkert variera?

Att försöka driva in 120:-- av kanske 20 ryttare som uteblivit kanske inte är prioritet 1 hos de som ändå jobbar ideellt och lägger ner en massa tid på att ordna tävlingar, vad vet jag?

Kanske någon som jobbar med tävlingar vet bättre?

Jo, men vad som står i TR och hur det efterlevs IRL kan säkert variera?

Att försöka driva in 120:-- av kanske 20 ryttare som uteblivit kanske inte är prioritet 1 hos de som ändå jobbar ideellt och lägger ner en massa tid på att ordna tävlingar, vad vet jag?

Kanske någon som jobbar med tävlingar vet bättre?

Jag är själv ganska engagerad i min klubbs tävlingar, och ja man bryr sig om folk inte har betalat.
Ideellt eller ej så finns det ju en budget för varje tävling - som ska gå ihop (eller helst med plus :D)

Efter avslutad tävlingsdag sätter jag mig och skriver i bankgiro blanketter med summan som ska betalas och lägger i kuvert och skickar till de som inte dykt upp och inte har betalt. På samma sätt gör jag en lista till kassören om vilka som ska få sina pengar betalda tillbaka.

Det tar inte speciellt lång tid. Men visst hade det varit lättare om alla kunnde uppföra sig.

Så här skulle jag vilja ha det (utdrag ur proposition för Trolleholms tävlingar i juni i år):

"Vid många anmälningar kommer de 40 första anmälda och betalda i varje klass in i klassen, därefter reservlista som går in vid strykningar i klassen".

PERFEKT!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: miumiu
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 623
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar