Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Hej! Thytur går fortfarande ute dygnet runt och har tre stora hagar att spatsera i tillsammans med en jämnårig kompis. I två av...
Svar
6
· Visningar
1 294
Islandshäst Är det några här som använt/använder sig av piaffen som ett led i att bygga sin islandshäst för god användning av sin kropp? Eller är...
2
Svar
28
· Visningar
3 238
Senast: cristobal
·
Islandshäst Hej! Jag var och tävlade nu under helgen. Var med i F2 och T3. När jag såg mina domarkommentarer från F2an stod det att jag fått...
Svar
10
· Visningar
1 879
A
Islandshäst Jag ska tävla T2 om en månad. Har inte tränat det förut, men vill ta det som en utmaning ! Någon som har tips på när man rider tölt med...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Roheryn
·
Islandshäst Den senaste tiden har det uppstått två frågor angående min ridning/mina hästar. Tänkte höra vad ni har för tankar kring dem. 1...
Svar
17
· Visningar
1 520
·
Islandshäst Jag har en 5-årig islandshäst riden i 1,5 år ungefär. När man travar ute så har han tendenser till att trampa sig på insidan...
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: peperoni2
·
J
Islandshäst Hej! Har någon här gjort de fem stegen från Reynir Adalsteinssons ridskola eller åtminstone påbörjat dem? Jag gjorde examinationen för...
2
Svar
26
· Visningar
3 492
Senast: emmiz79
·
A
Islandshäst Har någon något tips hur man blir av med att hästen smider, eller någon bra övning man kan göra?
Svar
13
· Visningar
2 895
Senast: Niela
·
Islandshäst Hej! Jag har tidigare mest hållt på med fjordingar, men har flera gånger kommit i kontakt med islandshästar och tycker att det är...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 197
Senast: fia0
·
A
Islandshäst Hur många dagar efter att grundvaccinationen är klar, får man tävla? :) Lite osäker på exakta dagar.
Svar
2
· Visningar
1 016
Islandshäst Enkel fråga, om man inte vet mycket om sin hästs historia o bakgrund, hur vet man då om den är 4-eller femgångare? Iofs tror jag min är...
Svar
17
· Visningar
2 398
Senast: glimjandi
·
Islandshäst Ja jag är ute efter ett islandshäst träns och var inne på h**ks och kom på att alla tyglar de har där inom island är med hake. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
4 280
Islandshäst Jag har en undran om klippning av islandshäst. När klipper ni dem och hur? Hur mycket behöver ni täcka dem? Jag har funderat på...
Svar
19
· Visningar
2 069
Senast: kvandi
·
Islandshäst Ja, diskussionen har ju varit uppe innan, och blev aktuell igen då några av oss hittade en annons med väldigt unga hästar som blivit...
Svar
9
· Visningar
2 286
·
G
Islandshäst Har köpt ett föl från Island som kommer någon gång under hösten/vintern. Det är en hingst som är född i Maj någon gång. Jag är ny på...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 980
Senast: sambaengi
·
Islandshäst Är det någon här i från som ska vara med? Själv ska jag vara med i T3,V2 med Askja och T2,F2 med Listi,jag tävlar som JR. /Lovisa
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Niela
·
Islandshäst Ja hörrni, vad ska ni betäcka med i sommar? Var finns vilka hingstar? Kort sagt allt som rör sommarens betäckningar. Jag kan börja...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
28 688
Senast: nett
·
S
Islandshäst Känner mig rätt ny vad det gäller tävla islandshästar, kanske vill någon hjälpa mig lite? Vilka klasser går Sm i? Vad krävs för att få...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: Kiickan
·
Islandshäst Hejsan! Som en del av er redan vet så ska jag o Min valle på tävling på lördag. Men idag märkte jag att hästen fått mugg:eek: kan va...
Svar
19
· Visningar
3 488
Senast: Draumsyn
·
S
Islandshäst hejsan! tänkte höra med er om ni har hafft samma problem och vad ni gjort åt det. jag har ägt min isis i ptja typ 4 år. när jag köpte...
2
Svar
36
· Visningar
2 742
Senast: elinringborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka