Sv: Några frågor
Om man nu återgår till TS allra första inlägg, så verkar det ju som (rätta mig om jag har fel
att det som de flesta "reagerat" på är TS idé om att skaffa sig en unghäst, med de ,vad jag förstått, ringa isl.hästkunskaper TS har. Och det är väl det som man i regel kanske försöker avråda, (eller i alla fall belysa den problematik som kan uppstå) , ifrån.
Inte för att klanka ner eller döma ut personen som hästägare..men personligen tycker jag inte att det är fel att påpeka att man kanske ska skaffa en läromästare eller se till att man har en duktig tränare som hjälp, för hästens skull. Nu menar jag inte att hästen skulle må dåligt hos TS...
MEN jag tycker faktiskt att man som hästägare, oavsett vilken ras man skaffar, om man är "nybörjare" på den rasen, har en förbannad skyldighetm (ursäkta uttrycket) att ta reda på så mycket som möjligt om denna nya ras, vi måste komma ihåg att hästarna väljer aldrig oss, det är vi som väljer dem...så, fine, om man nu vill ha en islänning som vanlig tregångare, men man kan väl åtminstone lyssna på andra människorr råd? Det var väl därför TS skrev hit?
Mvh Sara