Betäckning 2008

Sv: Betäckning 2008

Jag köpte ett sto efter Hródur frá Refsstödum i juli. Hon är på betäckning hos Theyr frá Prästsbae. Han kom fyra av de fyraåriga hingstarna på Landsmót och har en mycket spännande stam, tycker jag.
http://www.prastgarden.net/theyr.htm
Har inte fått besked om hon är dräktig ännu men väntar med spänning.

Har precis fått veta att Dåd är dräktig med Theyr. Hon kommer, förmodligen, hem till Sverige i mitten av oktober. :banana: :rofl: :bump:

Knuffar upp denna tråd för det skulle vara roligt att höra hur det har gått för er under betäckningsåret -08. Vilken hingst har ni valt, varför och hur har det gått?

Mitt sto är betäckt med prins fra sydra-skördugili:) Nästa år blir det ingen betäckning men 2010 blir det nog bedömning sen föl igen:) Ska verkligen bli spännande att se vad som komma skall

jättespännande!! Skicka bara ner babykusen sen om några år, om du inte vill tävla den själv..... Jag tror att Askja och Prins är en bra komination. Hoppas nu att det tog!:laugh:

Min Tindra frá Österkulla (e: Mökkur ue: Thröstur frá Teigi) är betäckt och däktig (idag 57 dygn) med Ómi från Stav.
Valde Ómi mycket på stam. Jag har ridit hans mamma Ólga en hel del och hans pappa Askur går ju inte heller av för hackor (har även hanterat Askur vid några tillfällen och han var mycket trevlig). Gillar även den tyska stammen bakom Ólga och vill "åt den".
Ómi själv har jag sett som föl och nu hos hingstägaren, men aldrig sett riden "live" utan bara på bild.
Skall bli spännande att se vad som ploppar ut! :)

/Malin

jättespännande!! Skicka bara ner babykusen sen om några år, om du inte vill tävla den själv..... Jag tror att Askja och Prins är en bra komination. Hoppas nu att det tog!:laugh:

Ja det ska bli spännande och se om det blev nått, misstänker tyvärr att hon inte tog:( men men det går ju fler tåg. Jo du nog hadde det blivit en häst med sju jävla gångarter:) så jag hoppas ju fortfarande:) då har du en tävlings häst om några år, jag har ju som sagt absolut INGA tävlingsnerver:P

Grattis och vad kul, visst är det spännande och se vad som ska komma ut! men väntan är låååång... men den som väntar på något gott.... :)

Hej
Mitt sto är betäckt och dräktig med Aegir från Skeppargården:love: Ska bli kul med ett föl, det är första gången för mig och även stoet.
Kram Suss

Hej visst är det spännande?!

Jag har ju varit med förr, men med andras ston, nu väntar jag på att se om mitt sto är dräktigt:) så det blir första gången för oss oxå om hon har tagit:)

Visst är det spännande, men hade jag vetat att jag skulle bli så nojjig så vet jag ej om jag betäckt:D det är ju värre än när man själv var "dräktig":p men nu börjar jag att lugna ner mig, 45 dygnets ul var helt normalt och vet visade fostret och man såg det lilla hjärtat slå, då blev jag lite rörd, nu är hon på ca 65 dygn och mår bara bra.
Sen att hingsten går och blir Sveriges högst bedömda hingst med 8,64 ext och höjer sin total från 8,22 till 8,36 gör ju inte saken sämre:bump:
Kram Suss

Jag har nog redan skrivit men i a f, Svala från Rudet är dräktig med Admiráll från Skáneyland. Valde honom för hans gångarter, temperament, exteriör och stam.

Sen att hingsten går och blir Sveriges högst bedömda hingst med 8,64 ext och höjer sin total från 8,22 till 8,36 gör ju inte saken sämre:bump:
Kram Suss

Hade också sådan tur då jag betäckte med Ìsar. Året hans två döttrar föddes blev han världens högst bedömnda 6-åriga hingst. Himla kul. Aegir är en jättefin hingst. såg honom för några år sedan och blev mycket imponerad.

Jag har nog redan skrivit men i a f, Svala från Rudet är dräktig med Admiráll från Skáneyland. Valde honom för hans gångarter, temperament, exteriör och stam.

Såg Admiráll eteriörbedömas som treåring (tror jag han var) på Maragaretehof och han slog fullständigt knock out på mig. Vilka rörelser och vilken utstrålning han hade redan då!!!!!! Förstår ditt val.

Hej igen jo var ute och glodde på pappan till ditt blivande han var fin... jätte fin! Inte alls dålig bedömning. Önskade det fanns mer hingstar uppåt landet:) Håller fullständigt med dig att det nästan är värre än när man själv var gravid:P

Mitt sto är betäckt med Dugur frá Minni-Borg och idag är bebisen 43 dagar i magen :p

Stort lycka till till alla er som har ston med bebisar i magen! Jag är inte så lite avundsjuk, två vallackar kommer jag inte så långt med på betäckningsfronten...:grin:

Stort lycka till till alla er som har ston med bebisar i magen! Jag är inte så lite avundsjuk, två vallackar kommer jag inte så långt med på betäckningsfronten...:grin:

Jo men ibland kan man bli ganska sugen på att bara ha två ridhästar och no more. Just nu har jag inget att rida då en fölade i juni och de andra är unghästar. Suck suck!!!! Valacker kan ju bara vara ridhästar och på det viset slipper man detta dilemma. Snart ska jag, på allvar, sätta igång märren och det ska bli skoj. Underbart roligt!

Liknande trådar

S
Islandshäst Allt fler blir irriterade på de otroliga registreringkostnader (8750 kr!!!) :confused: som SIF lägger på att regga en islandshäst efter...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
29 677
Senast: Blossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka