Läkarintyg

Sonic76

Trådstartare
Kan man få ett intyg av en KRY läkare?
Behöver för en dag att jag är hemma och förkyld
Ej första dagsintyg

Har en anhörig som fick problem med fk då hen inte träffat läkaren som skrev läkarintyget, utan hen hade enbart pratat med läkaren i telefon.

Har en anhörig som fick problem med fk då hen inte träffat läkaren som skrev läkarintyget, utan hen hade enbart pratat med läkaren i telefon.
Ja nu är det till jobbet och inte fk och bara för en dag då jag blir hemma imorgon med
Men får testa att ringa vc imorgon.

För mig funkade det bra att bara ha pratat med läkaren på vc i telefon, blev sjukskriven och blev informerad om att ifall jag behövde vara hemma längre var det bara att höra av sig. Hade en elak förkylning ev mykoplasma.

Japp, har fått ett sådant intyg som arbetsgivaren godtog. :) Så skönt att slippa dra iväg till läkare bara för ett intyg när man år dålig!

Liknande trådar

Kropp & Själ Tagit sista tabletterna Penicillin i morse som jag fick utskrivet för 10 dagar sedan pga öroninflammation. Hade lite feber då men den...
Svar
7
· Visningar
573
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 036
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 443
Senast: sardellen
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 149
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Höra/läsa/säga/skriva fel del 2
  • Näbbmöss i huset