Sv: svårt med traven..
Har du provat att försöka trava i en lite brantare uppförsbacke ?? Dom flesta islandshästar töltar inte i brantare u.backar. Säger dom flesta med tanke på att jag brukade rida en isis förut som ibland helt enkelt vägrade trava, när han blev för het, och alltså töltade uppför i backarna trots att jag ville bryta av till skritt. Men han var riktigt het att rida emellanåt när vi hade sällskap...
Lycka till !!
strösslet skrev:hejsan!
tänkte höra med er om ni har hafft samma problem och vad ni gjort åt det.
jag har ägt min isis i ptja typ 4 år. när jag köpte honom så tog han inte ett travsteg. klockren i tölten och i alla andra gångarter. men ingen trav. inte förrän nu detta år har han börjat trava.. men orkar bara några steg. vad ska jag göra för att få honom att orka mer ? hur ska ja träna det.. vet att det är musklerna men hur ska ja träna musklerna rida upp och ned i backar el hur ska jag göra ? någon som har hafft samma problem som mig och har en bra smart lösning ?
skulle bli så glad om du kunde ge mig några tips vill gärna kunna tävla 4gång till våren
MVH //Annakarin
Har du provat att försöka trava i en lite brantare uppförsbacke ?? Dom flesta islandshästar töltar inte i brantare u.backar. Säger dom flesta med tanke på att jag brukade rida en isis förut som ibland helt enkelt vägrade trava, när han blev för het, och alltså töltade uppför i backarna trots att jag ville bryta av till skritt. Men han var riktigt het att rida emellanåt när vi hade sällskap...
Lycka till !!