Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Undrar om det finns några godkända halvblodshingstar som är homozygot bruna och i så fall vilka?
2
Svar
34
· Visningar
2 478
Senast: shady
·
S
Avel Jag undra om det finns någon som har en avkomma efter någon av dessa hingstar eller vet någon godkänd hingst efter dem? Själv har jag...
Svar
7
· Visningar
1 014
Senast: Sia
·
A
Avel brukar de växa sent? har hört ngt om det.. Är lite intresserad av en 2 åring efter d-day, som är väldigt liten just nu kanske runt 154...
Svar
2
· Visningar
617
Senast: ananas84
·
E
Avel Håller på att luska lite på travarens stam, den amerikanska sidan är inga problem. Dock den danska moderssidan. För inte så längesen...
Svar
2
· Visningar
1 112
Senast: hingstligan.se
·
P
Avel Hej! Jag har fått ett sto på 3 år som inte vill trava längre. MEN, hon har stora problem med humöret!!! När hon kommer hem kommer jag...
Svar
2
· Visningar
1 503
Senast: Pockan
·
B
Avel Finnes disse to rasene i Sverige og Norge? Er alle dyre eller får man kjøpt noen til under 20 000 ? Er det noen av DERE som har...
Svar
5
· Visningar
2 073
Senast: tesora
·
Avel Är det fortfarande olagligt att låta sin icke avelsvärderade/godkända hingst betäcka andras ston? Finns ganska många frågetecken på...
Svar
7
· Visningar
932
Senast: crazy
·
Z
Avel Skulle vilja ha så mycket info om detta som möjligt, så jag är helt "grön". Har korsat min D ponny (hbl) med Jugueton Mac, och skulle...
Svar
14
· Visningar
1 951
Senast: aldente
·
V
Avel Jag har ett hingstföl 5 månader gammal som går med sin mamma. Nu när han snart ska skiljas ifrån så vill jag ha lekkamrat till honom...
Svar
2
· Visningar
659
Senast: Rodde
·
F
Avel Jag ville bara höra mig lite för vad ni tycker om att ta ett föl på en treåring. Jag har ett jätte trevligt sto efter Wetano som jag...
Svar
4
· Visningar
1 039
Senast: mik
·
S
Avel Hej. Hoppas att det här är rätt ställe. Men jag chansar. Jag undrar om någon vet något om Batello. Skulle chansa på att han är...
2
Svar
22
· Visningar
2 018
Senast: SHACK
·
N
Avel Undrar om någon kan påminna mig om vad "sidan" heter där man kan leta släktingar efter sin häst..? har glömt bort vad den hette, vet...
Svar
7
· Visningar
810
Senast: Görel
·
Avel Det pratas ju mycket om ihopdragna hästar. Jag tycker ofta man ser just detta på resultat från 3-årstest m.m. Har man för bråttom med...
2
Svar
26
· Visningar
2 041
·
J
Avel För ca en månad sen när jag kom till stallet stod mitt shetlandssto och shetlandshingsten tillsammans och såg vääääldigt oskyldiga ut...
2
Svar
39
· Visningar
2 471
Senast: Xeline
·
Avel Orri är ju STOR på Island men här i Sverige har vi inte många hästar efter honom, jag kommer bara på två Orrihingstar, Fannar och Baldur...
Svar
9
· Visningar
3 018
Senast: sambaengi
·
Z
Avel Har tittat på några st och det är verkligen svårt detta här. Så svårt att bortse från utseendet och lätt att lura sig. Endel växer så...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 200
Senast: Annika_L
·
B
Avel Efter att jag nu haft en foderfjording och hittat en egen som kommer på prov strax så känns det som jag ständigt måste försvara mitt val...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 324
S
Avel Ponnykvalitets Hej! Är intresserad av att veta lite resultat från de kvalitetsbedömningar för ponny som har gått av stapeln. :)
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 197
Senast: lil-sis
·
M
Avel Jag har nyligen köpt ett 7-årigt fullblodsto. Hon har inte gjort så mycket, men haft två föl som jag har sett och de ser fina ut bägge...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: roslagen
·
Avel Nytt försök eftersom min tråd som jag la in i går inte finns kvar :confused: :mad: ? Jag ska göra ett stamträd med bilder och har nu...
Svar
5
· Visningar
749
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka