Sv: Köpa 1,5 åring.... hmm
Jag tror ju inte den första blir jätteliten, men den är ju å andra sidan född rätt tidigt. Över 160 blir den nog, skulle jag tro, men kanske inte över 165? Vet inte riktigt vad Aerline H lämnar för storlek, han har väl knappast nån statistik för det än. Morfar? Leuthen lämnade ju i övrigt mkt bra storlek så där har du nog rätt - den blir stor.
Zeena skrev:Nu blir jag (jag som startade denna tråd) undrande, har 2 unghästar som jag är intresserad av. De är båda 1,5 åringar.
Valack 1 april -03 växer jämnt, 153 mhk nu, mor 161, far Aerline H 167, enligt tattar-måttet mätt 04-10 blir den 167.
Valack 2 maj -03, överbyggd 10 cm bak (163 bak), mor 161, far Leuthen1 169, inte gjort tattar-måttet.
Solklart att den andra blir stor (halvbror efter Quite Easy är 168) men jag blir orolig att den första blir liten.... den som växer jämnt. Vad tror ni den stannar på den som växer jämnt? Är 153 normalt för en 1,5 åring som beräknas bli 165-167?
Jag tror ju inte den första blir jätteliten, men den är ju å andra sidan född rätt tidigt. Över 160 blir den nog, skulle jag tro, men kanske inte över 165? Vet inte riktigt vad Aerline H lämnar för storlek, han har väl knappast nån statistik för det än. Morfar? Leuthen lämnade ju i övrigt mkt bra storlek så där har du nog rätt - den blir stor.