Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
Avel hej! Jag undrar om det är någon som vet något om dessa hingstar: *Claymore RS 109 *Rondo SPSB 2793 *Firmant v.St. Galgenwaard RS...
Svar
15
· Visningar
1 325
M
Avel undrar om man har ett bay tobiano sto e: svart/vit tobiano homozygot u: red dun . om jag vill få ett svart/vit föl vad ska jag då...
Svar
19
· Visningar
1 373
Senast: Lupin
·
C
Avel Är det någon i detta avlånga land som har någon koppling till avkommor efter Malvernico? Eller kanske rent av träffat hingsten -...
Svar
2
· Visningar
1 078
Senast: luxita
·
Avel Jag är ju smått förälskad i min Alpen Fürst häst och hittade i dag Alpen Corrados hemsida. Beskrivningen på honom stämmer precis i på...
Svar
8
· Visningar
1 215
Senast: diamonia
·
Svar
5
· Visningar
869
Senast: turbofling
·
J
Avel Hejsan Jag skall betäcka mitt halvblods sto i vår och undrar hur länge man kan rida henne? Kan man rida ända fram till fölningen?
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Rotterö
·
Avel Någon som har någon bild/fakta, eller vet hur hög han var?
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Görel
·
Avel Vad finns det för idag verksamma hingstar som utseendemässigt liknar Cortez?
3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 249
Senast: hoppsann
·
C
Avel Det är så att jag kommer betäcka mitt sto nästa sommar.Det är en islandshäst.Nu är det bara det att hon är ganska liten , 128 cm mot...
Svar
1
· Visningar
663
L
Avel Jag kan inte riktigt hitta någon information om hingsten Bourbon... Någon som hittat eller kan berätta liteoch kanske till och med visa...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: Rodde
·
Avel ett halvblod som är 2,5 år nu, har varit lite "sen i utvecklingen" (och väldigt ojämn, mycket på grund av att hon första 1,5 åren gick i...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: Lupin
·
H
Avel Jag undrar om det finns några som har en häst efter De la Gardie och som kan berätta lite om hur dess psyke och temperament är? Har hört...
Svar
8
· Visningar
1 486
Senast: Iglatjarn
·
E
Avel "Briar är utnämnd till årets bästa dressyrhingst Jan Brinks fantastiske häst Björsells Briar har utnämnts till världens bäste...
Svar
9
· Visningar
971
Senast: crazy
·
M
Avel Hej. Om man har ett sto med mkh närmare 155 cm, och vill avla fram en avkomma som är mellan maxad c-ponny till maxad d-ponny, vilken...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: mik
·
  • Låst
Avel Jaha, det verkar bli betäckning till våren, men finns det någon som vet om det finns ngr bra seminstationer i Sundsvall m omnejd..? Vet...
Svar
1
· Visningar
1 200
Senast: ameo
·
Avel Det var aldrig fråga om att avelsvärdera vår kille, men man har ju lekt med tanken om ponnyavel. Dock är ju inte halvblod välkomna i...
Svar
12
· Visningar
1 071
Senast: Rodde
·
Avel På senare 70-80 talet fanns en ridskolehäst som hette Clon Boy där jag bodde. Han var en ridskolehäst. En Connemara alltså. Kommer på...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: aspartam
·
M
Avel Mitt sto betäcktes i slutet av maj, första gången för henne. Har hittills gått bra, peppar peppar... Då jag köpte henne i somras var hon...
Svar
10
· Visningar
1 039
  • Låst
Avel Nån som vet några bra sökmotorer förutom dom allra vanligaste som t.ex. varmblodig/kallblodiga travare, allbreed, del mar m.m. Har...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: Ragatan
·
A
Avel är detta verkligen bra?? jag har är medryttare på en häst som har fått denna diagnosen och nu säger ägaren att om hon inte blir bättre...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka