Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Avel För ca en månad sen när jag kom till stallet stod mitt shetlandssto och shetlandshingsten tillsammans och såg vääääldigt oskyldiga ut... 2
Svar
39
· Visningar
2 474
Senast: Xeline
·
Avel Orri är ju STOR på Island men här i Sverige har vi inte många hästar efter honom, jag kommer bara på två Orrihingstar, Fannar och Baldur...
Svar
9
· Visningar
3 023
Senast: sambaengi
·
Z
Avel Har tittat på några st och det är verkligen svårt detta här. Så svårt att bortse från utseendet och lätt att lura sig. Endel växer så... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 200
Senast: Annika_L
·
B
Avel Efter att jag nu haft en foderfjording och hittat en egen som kommer på prov strax så känns det som jag ständigt måste försvara mitt val... 2 3
Svar
59
· Visningar
6 352
S
Avel Ponnykvalitets Hej! Är intresserad av att veta lite resultat från de kvalitetsbedömningar för ponny som har gått av stapeln. :) 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 225
Senast: lil-sis
·
M
Avel Jag har nyligen köpt ett 7-årigt fullblodsto. Hon har inte gjort så mycket, men haft två föl som jag har sett och de ser fina ut bägge...
Svar
1
· Visningar
911
Senast: roslagen
·
Avel Nytt försök eftersom min tråd som jag la in i går inte finns kvar :confused: :mad: ? Jag ska göra ett stamträd med bilder och har nu...
Svar
5
· Visningar
749
Senast: shady
·
O
Avel hej! Jag undrar om det är någon som vet något om dessa hingstar: *Claymore RS 109 *Rondo SPSB 2793 *Firmant v.St. Galgenwaard RS...
Svar
15
· Visningar
1 334
M
Avel undrar om man har ett bay tobiano sto e: svart/vit tobiano homozygot u: red dun . om jag vill få ett svart/vit föl vad ska jag då...
Svar
19
· Visningar
1 375
Senast: Lupin
·
C
Avel Är det någon i detta avlånga land som har någon koppling till avkommor efter Malvernico? Eller kanske rent av träffat hingsten -...
Svar
2
· Visningar
1 088
Senast: luxita
·
Avel Jag är ju smått förälskad i min Alpen Fürst häst och hittade i dag Alpen Corrados hemsida. Beskrivningen på honom stämmer precis i på...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: diamonia
·
Svar
5
· Visningar
869
Senast: turbofling
·
J
Avel Hejsan Jag skall betäcka mitt halvblods sto i vår och undrar hur länge man kan rida henne? Kan man rida ända fram till fölningen?
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Rotterö
·
Avel Någon som har någon bild/fakta, eller vet hur hög han var?
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Görel
·
Avel Vad finns det för idag verksamma hingstar som utseendemässigt liknar Cortez? 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 255
Senast: hoppsann
·
C
Avel Det är så att jag kommer betäcka mitt sto nästa sommar.Det är en islandshäst.Nu är det bara det att hon är ganska liten , 128 cm mot...
Svar
1
· Visningar
663
L
Avel Jag kan inte riktigt hitta någon information om hingsten Bourbon... Någon som hittat eller kan berätta liteoch kanske till och med visa...
Svar
5
· Visningar
1 008
Senast: Rodde
·
Avel ett halvblod som är 2,5 år nu, har varit lite "sen i utvecklingen" (och väldigt ojämn, mycket på grund av att hon första 1,5 åren gick i...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: Lupin
·
H
Avel Jag undrar om det finns några som har en häst efter De la Gardie och som kan berätta lite om hur dess psyke och temperament är? Har hört...
Svar
8
· Visningar
1 486
Senast: Iglatjarn
·
E
Avel "Briar är utnämnd till årets bästa dressyrhingst Jan Brinks fantastiske häst Björsells Briar har utnämnts till världens bäste...
Svar
9
· Visningar
971
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka