Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hur är det nu med dom här stuterinamnen? FÅR man döpa sitt första föl till tex. Mandelgårdens Oskar? eller får man bara döpa det till...
2
Svar
25
· Visningar
2 176
Senast: Welsh
·
B
Avel såg ett inslag på TV (eller radio ...) om att älgkor kan påverka könet på sin kalv. beroende på om hon blev betäckt på första brunsten...
Svar
18
· Visningar
1 966
Senast: babsan
·
L
Avel Någon som vet någonting om dessa? tävlingsmeriter, bilder osv? Båda är KWPN.
Svar
7
· Visningar
1 272
Senast: little_blondie
·
Avel det finns ju de som betäcks redan som tvååringar, vilket inte kan vara speciellt bra då de absolut inte är färdigvä'xta, eller...
Svar
6
· Visningar
1 626
Senast: mik
·
M
Avel Vet ni om det finns någon sådan? Alltså att de finns en sökgrej som man bara kan söka på namnet på hästen? Skulle vara jätteroligt om...
Svar
5
· Visningar
835
Senast: shady
·
S
Avel Så vart ska jag skriva i betäckningsrapporten till hingstägaren. Hon är tyvärr inte dräktig mitt häst. Så ska jag fylla i på gall eller...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: kessy
·
Avel Mycket intresserad av hennes förärvning! Känner en valack e.Windwurf 676 u.Comtesse 14329 ue.Adam xx uu.Nefertiti 6804 (e.Negresco...
Svar
16
· Visningar
1 247
Senast: hallonkakan
·
Avel Svårt detta med avel...hur väljer man ? Tex:JAG har korsat en hoppstammat sto med dressyrstammad hingst (dock samma ras) ..Är det helt...
Svar
6
· Visningar
763
Senast: clownen
·
R
Avel Någon som har någon mer information om hannoveranarhingsten Batido -86 (Bolero - Dirk)? Undrar även över Holsteinarhingsten Joost -68...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: hoppsann
·
A
Avel Vad är den rekomenderade högsta åldern för en "förstföderska?" För att undvika komplikationer menar jag. Jag har hört att stoets ålder...
Svar
6
· Visningar
1 141
Senast: Anzzie
·
N
Avel Satt här och funderade, vet ni OM man kan hitta hur många avkommor som som en hingst lämnat och hur fördelningen är sto respektive...
Svar
8
· Visningar
996
Senast: Leten
·
Avel Nu behöver jag hjälp av er bukemänniskor! Jag vill veta lite om hingsten Cyrill . tror han e född 1971 o död 1991. Men hur såg han ut...
Svar
6
· Visningar
1 206
Senast: monchestre
·
Avel Det är inte aktuellt med betäckning förrän våren 2006 men jag funderar förstås redan ändå och skulle gärna vilja ha hjälp från ert håll...
Svar
7
· Visningar
1 227
Senast: crazy
·
A
Avel Det kommer ju upp ganska mkt i trådarna här, att mna inte ska avla på hästar med dåligt temperament, men vad räknas som dåligt? Är inte...
Svar
13
· Visningar
2 284
S
Avel Min fråga lyder! Hur långt efter 90 dygn kan man kolla sina hästar om de är dräktiga eller ej. Tänker då på ultraljud. Har nämligen...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: desiree
·
Avel Är det så att de dräktiga stona svettas mer. Hon mår prima. men när jag kommer ut i stallet på morgonen. Då är hon svettig. Halsen...
Svar
12
· Visningar
2 985
Avel är det någon som vet något om hingsten Wind dancer.. ? har sett bild på honom o gillar det jags ett men vet inte nått om honom. Hur...
Svar
1
· Visningar
2 118
Senast: Icca
·
N
Avel Hejsan! är lite nyfinken på hingstarna bernstein och ravell. det är ju fina hästar och så, men jag ser dom alldrig på...
2
Svar
24
· Visningar
1 901
Senast: Rodde
·
Avel Vad tror ni om det? Mitt sto är ganska stor (161cm) men inte tung ( för att vara kallblod) och jag skulle vilja betäcka henne i...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 013
Senast: Kicki_J
·
Avel Var inne och kollade på www.eklunda.com och hingsten Orlando. Blev störtförälskad :love: ÄR det någon här som har föl efter honom...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka