Shetlandsponnyföreningen

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Balans
  • Startdatum Startdatum
Sv: Shetlandsponnyföreningen

ja dom har visserligen bara minisar. men jag tänkte att eftersom stoet var runt 87cm så ville hon kanske ha en minihingst till stoet?

han var fin, tack för tipset! :bow: men letar efter en med ännu ljusare man o svans!

tack för tipset! har själv tittat på de hingstarna..men de som är intressanta ska de ju låna ut nu eller om det var sälja över betäcknigssäsongen nästa år.. så de verkar ju inte va ett säkert kort :crazy:

tittade på skimmeln love spring o kan hålla med om vilken underbar man han hade :love: .. men fuxisar med ljus man är ju snäppet finare måste jag ju säga :)

Just fuxar med ljus man och svans finns det ju ganska gott om... Men frågan är om de finns i din närhet.
Hur långt kan du tänka dig att åka för att betäcka?
Vill du ha en mini eller av standardstorlek?

Sen det där med färgnyanser vet man inte hur det nedärvs. Har du ett sto som är fux med ljus man och svans och betäcker med en likadan hingst så får du garanterat en fux med ljus man och svans. Men du kan aldrig veta hurdana nyanserna blir, även om båda föräldrarna ser ut som din drömponny...

jo du har ju så rätt.. man kan ju aldrig veta vad det blir.. men chansen är ju definetivt större om man tar en hingst som ser ut som man har tänkt sig.. iaf då mitt sto ändå är fux med ljus man o svans.

kan tänka mig att åka inom 10 mils radie om man utgår från linköping eller motala i östergötland. somsagt, eftersom de finns rätt så gott av dem ser jag ingen andledning till att åka onödigt långt..

Jag vet inte hur långt du har till Virserum, men där finns exempelvis Skäpperöds Triton (42 p på avelsvärderingen i år!) och Almnäs Hifi. Eventuellt har hon nån mer fux, jag vet inte säkert... :p

ska dom de? :)
jag var mer inne på de andra de hade, med ljusare man. typ som touch of gold har har min flcika som färg här hemma, lite ljusare är hon nog i manen..
tycker all at once eller son of gold , i learned from the best är snäppet snyggare som de har :love: de e dem jag tänkte på..
all at one stod under sidan som till salu :cry:
vill ju ha honom kanske ju!

Senast ändrad av en moderator:

åhh!! :love:
snygg han var då, vilken man :)
vart var det han stog nu igen?
många hingstar man tittat på så man blandar ju ihop alla :confused:

Sedan en månad finns han här www.bergshult.se

Måste erkänna att jag saknar honom, men med tävlande stora hästar och ointresserade småbarn så saknades tiden den här lille krabaten krävde (älskar att bli ompysslad).

mmm.. såg de sen också.. får söka vidare..
någon som vet hur man kan lägga in en bild här? tänkte jag kunde visa min lilla häst, o skäcken om du vill se hanna?

japp, på lunarstorm.. ska försöka en gång om det går..

ingen aning..ska prova så fort jag får tid!

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 436
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 883
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
772
Senast: Soapbubble
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
17 826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka