Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har letat efter en bild på Legat 568, utan reultat. Nån som kan hjälpa mig? :bow:
2
Svar
32
· Visningar
1 871
Senast: Görel
·
M
Avel hej hur räknar man poängen på en utställning? jag vet ju att guld är 40-50 poäng men hur ser det ut för silver och brons?? nån som...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: wintersnowdrift
·
Avel På hemsidan står det att ston som placerats i svår klass får prestationsrabatt. Vad är svår klass när det gäller hoppning? 1.50? Och hur...
Svar
10
· Visningar
975
Senast: athena
·
F
Avel Vad blir det av paint + fullblod egentligen? Verkar som vissa (många?) tycker det blir för stora/höga/ädla hästar för att eg kunna...
2
Svar
24
· Visningar
2 244
Senast: Francess
·
P
Avel Är det någon om vet någonting om en oldenburgerhingst som heter Titus the Monk (skimmel född 1966) efter fullblodshingsten The Monk? Vem...
Svar
5
· Visningar
986
·
B
Avel kollade på en shettishingst som fanns skapligt nära och hade prem G och RS II-2, vad betyder II-2? aldrig sett förut? nån som vet?
Svar
5
· Visningar
724
L
  • Låst
Avel Nåra här måste det ju finnas me bebisar efter AKRIBORI ..vill se bilder och info om era pållar ... Nyfiken :d
Svar
2
· Visningar
816
Senast: ameo
·
P
Avel Det är otroligt många shetlandsponny uppfödare som har drabbats av dödfödda föl eller föl som kommit fel och dött. Många ston har gått...
Svar
8
· Visningar
920
K
Avel Om en häst har Bordeaux (namn irrelevant, bara ett exempel) som farmors far, då är den eue: Bordeaux, korrekt? Om Chagall är farfars...
Svar
4
· Visningar
713
Senast: Kiddo
·
Avel Har ett sto som varit inne för seminering 2 ggr & inte blivit dräktig... Första gången var brunsten lång & när jag kom in hade hon redan...
2
Svar
35
· Visningar
3 594
Senast: bonzie
·
L
Avel Nu har jag fått möjligheten att flytta mitt dräktiga sto till ett stall ett par minuters gångväg från hemmet. Är dock osäker på om boxen...
2
Svar
25
· Visningar
2 643
Senast: carinaso
·
Z
Avel Skall kolla på en 2-åring i helgen. Vet inte mkh på mamman eller unghästen, men vad kan vara rimlig mkh på en hingst född april -03, om...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: gylle
·
Q
Avel Vill veta så mycket som möjligt om de här två hingstarna. Temprament, resultat, avkommor allt som finns att veta om dem. Snälla hjälp...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: md5krist
·
I
Avel Hej, Någon som har en avkomma efter denna hingst? Eller erfarenheter och upplysningar om honom? Har ett sto som är dräktig med...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: Issy
·
Avel Jag kan ingenting om sånt här och vet inte riktigt vad jag ska fråga heller, men jag försöker. :) Måste ett föl/unghäst visas med sin...
Svar
17
· Visningar
1 016
Senast: QuickStar
·
Avel Vill bara tipsa om en sida med tyska brännmärken! http://www.pferde-treff.de/inhalt.html?/zucht/brandz.shtml
Svar
12
· Visningar
4 305
Senast: Flippen
·
S
Avel Om man betäcker ett engelskt fullblodssto med en godkänd knabstrupperhingst blir avkomman knabstrupp då? :confused:
2
Svar
27
· Visningar
3 520
Senast: Francess
·
Avel Finns det någonstans som man kan hittar resultat från bruksprov från 2000? Jag skulle vilja kolla hela resultatet, inte bara dom som var...
Svar
1
· Visningar
617
·
T
Avel Tråden kanske inte hör hemma här, men det gäller ju kallblodstravare så jag hoppas får fler svar här. Finns det ingen...
Svar
3
· Visningar
672
Senast: anhe
·
G
Avel Har funderat en hel del på detta av två skäl, dels att den hingst jag vill använda är närbesläktad med mitt sto på fädernet, dels pga...
2
Svar
39
· Visningar
3 016
Senast: Iglatjarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar