Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Avel Här kommer ännu en stofamilj-fråga! Har en häst (sto) som kommer ur stofamilj 2, men känner inte till något om det. All info emottages...
2
Svar
20
· Visningar
1 489
Senast: bonzie
·
A
Avel Jag har en skötpolle som är efter Dragon 465 och jag undrar om någon skulle kunna berätta lite om denna fantastkiska hingst för mig? :)
Svar
2
· Visningar
1 920
Senast: shady
·
S
Avel Ok.. säg att en häst har toppenfin stam och har t.ex anlag för dressyr.. Händer det inte att folk kan fastna lite för mycket på hästens...
Svar
8
· Visningar
1 190
Avel Please,finns det ngn som på ett lättförklarligt sätt kan förklara skillnaden för mig,och hur man "uppnår" dessa olika "graderingar"...
Svar
6
· Visningar
3 526
A
Avel Jag har ett lettiskt halvblodssto och hon är den mest underbara häst jag någonsin haft. Jag skulle vilja få reda på mer om hennes stam...
Svar
8
· Visningar
2 102
Senast: roslagen
·
Avel Läste precis om Diegos tvillingföl i Ridsport! Gud vad kul att de klarat sig så bra! Och så underbart söta!! Har du fler bilder Diego...
Svar
14
· Visningar
1 573
Senast: shady
·
A
Avel Vad har dom för "hingst nr"??? :confused:
Svar
1
· Visningar
802
Senast: Pazuzu
·
E
Avel ..gällande dressyrförärvning. Procentuell sammanfattning över visade avkommor som fått Diplom eller klass I åren 1999-2004. Då ser...
2
Svar
22
· Visningar
2 219
Senast: Pockan
·
F
Avel Letar info om härstamningen på mitt polska sto och har hittat avelsföreningen, men förstod såklart ingenting! Är det någon...
Svar
12
· Visningar
1 428
Senast: Francess
·
Avel Jag ha ett sto som är opererat för patella båda bak för ca 2 år sen. Någon som har erfarenheter av patella o att sedan ta föl på stoet...
2
Svar
34
· Visningar
2 552
Senast: MissFideli
·
Avel Undrar om det finns nån som har nån avkomma efter följande hingstar o som kan berätta lite om dom; mankhöjd/förväntad mankhöjd (+ stoets...
Svar
10
· Visningar
1 077
Senast: loy
·
Avel Jag skulle vilja veta allt om dessa gamla nordsvenska hingstarna.
Svar
6
· Visningar
1 229
Senast: abc
·
J
Avel hur gammla bukar era föl vara när de knappt diar längre och mest äter krafftfoder? Min lilla plutt är 4 månader och hon bryr sig knappt...
Svar
3
· Visningar
593
Senast: styggasyster
·
C
Avel Jag har ett hingstföl som är drygt 8 månader gammalt nu. Han står sedan tre veckor i egen box på nätterna (bredvid mamma). Detta var...
Svar
11
· Visningar
958
Senast: Cathrine
·
Avel Hej! En liten fråga till er som håller på med avel. Det är inte aktuellt just nu, men min dröm är att någon gång kunna hålla på med...
Svar
11
· Visningar
1 020
Senast: Iglatjarn
·
B
Avel någon som har förslag på en hinst vars avkomma ska passa för körning. Sto= Havlblod e: Bamtung. Tycker om hennes temperament. Vill ha...
Svar
19
· Visningar
1 230
G
Avel Kanon för den som vill hitta härstamningar, finns även en hel del ston med. Är under uppbyggnad så det är inte säkert att just den du...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: psychogrrl
·
E
Avel Jag har precis tecknat en fosterförsäkring på mitt dräktiga sto, och tyckte att den var relativt dyr. Ni som har mer erfarenhet och...
Svar
17
· Visningar
1 797
Senast: Rotterö
·
Avel Är det någon som kan tala om hur många elitston Kaliber är far till, vad dom heter och resten av stammen. Skall titta på en häst som...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: aldente
·
Avel Nej jag är inte intresserad av ett föl efter honom. Men nyfiken ändå. Är han avelsvärderad i Sverige? Att han inte är godkänd vet jag...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
10 588
Senast: Dilli_Blue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?