Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Jag har ett hingstföl som är drygt 8 månader gammalt nu. Han står sedan tre veckor i egen box på nätterna (bredvid mamma). Detta var...
Svar
11
· Visningar
960
Senast: Cathrine
·
Avel Hej! En liten fråga till er som håller på med avel. Det är inte aktuellt just nu, men min dröm är att någon gång kunna hålla på med...
Svar
11
· Visningar
1 028
Senast: Iglatjarn
·
B
Avel någon som har förslag på en hinst vars avkomma ska passa för körning. Sto= Havlblod e: Bamtung. Tycker om hennes temperament. Vill ha...
Svar
19
· Visningar
1 231
G
Avel Kanon för den som vill hitta härstamningar, finns även en hel del ston med. Är under uppbyggnad så det är inte säkert att just den du...
Svar
3
· Visningar
969
Senast: psychogrrl
·
E
Avel Jag har precis tecknat en fosterförsäkring på mitt dräktiga sto, och tyckte att den var relativt dyr. Ni som har mer erfarenhet och...
Svar
17
· Visningar
1 797
Senast: Rotterö
·
Avel Är det någon som kan tala om hur många elitston Kaliber är far till, vad dom heter och resten av stammen. Skall titta på en häst som...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: aldente
·
Avel Nej jag är inte intresserad av ett föl efter honom. Men nyfiken ändå. Är han avelsvärderad i Sverige? Att han inte är godkänd vet jag... 7 8 9
Svar
162
· Visningar
10 589
Senast: Dilli_Blue
·
Avel Skulle gärna vilja se lite bilder på avkommor efter akribori. Någon som vet hur det är i psyket? Funderar på att betäcka mitt sto med...
Svar
10
· Visningar
1 509
Senast: backafall
·
Avel Någon som någonsin hört talas om hingsten Light MM Fire ? Vet en skäck avkomma f.1995 efter honom som är u.Sibella ue.Alpen Fürst...
Svar
7
· Visningar
1 500
Senast: Zuzzi
·
C
Avel Hade för något år sedan anteckningar på datorn om hingsten Lucky Lights mamma: Majbritt EGH 11879 e. Marmor u. Monica Rlh 4771 e. Mangon...
Svar
11
· Visningar
1 396
Senast: Görel
·
Avel vad tror ni om denna kombination rent generellt. Stoet har ju stor betydelse men den vet ja inget om.
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Thera
·
T
Avel Är det någon som vet var man kan hitta mer information om denna hingst e.Contender? Framförallt bilder + info om gångarter och exteriör.
Svar
8
· Visningar
1 285
Senast: ecssory
·
Avel Envisa russ har man hört talas om men istadiga cobbar då? Hade fölutställning på gården i dag. Mitt föl skulle naturligtvis vara värst...
Svar
19
· Visningar
1 161
Senast: Dalatjej
·
Avel Vad betyder och innebär det att en häst har "gråa papper"? FiaLotta
Svar
6
· Visningar
4 815
Senast: B-T
·
Avel Finns han till förfogande att betäcka med??
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Dilli_Blue
·
E
Avel ..gällande bedömning av hingstar? Om det finns 8 bedömningssiffror (ex 9-7-8-7-6-7-7-9), vad står de för?
Svar
3
· Visningar
700
Senast: _Tazty_
·
Avel Har ett connemarasto som det är tänkt ska betäckas efter min ponnytid, dvs om ett år. Hon är 144cm, guldbelönad på utställning och med...
Svar
6
· Visningar
1 317
Senast: Görel
·
Avel Hur är det nu, finns ALLA ston med i huvudstamböckerna, även de som funnits i supplement? T ex såna som finns i LII och LIII, kommer de...
Svar
2
· Visningar
615
Senast: athena
·
M
Avel Hur funkar era hästar? Blir det något av dem? Vad använder ni dem till? Gångarter, psyke allt!!! Har en tvåårig hingst efter honom o...
Svar
16
· Visningar
1 450
Senast: Cosy
·
Avel Ska haflingerföl chipmärkas?
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Narcissus