Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Skulle gärna vilja se lite bilder på avkommor efter akribori. Någon som vet hur det är i psyket? Funderar på att betäcka mitt sto med...
Svar
10
· Visningar
1 507
Senast: backafall
·
Avel Någon som någonsin hört talas om hingsten Light MM Fire ? Vet en skäck avkomma f.1995 efter honom som är u.Sibella ue.Alpen Fürst...
Svar
7
· Visningar
1 500
Senast: Zuzzi
·
C
Avel Hade för något år sedan anteckningar på datorn om hingsten Lucky Lights mamma: Majbritt EGH 11879 e. Marmor u. Monica Rlh 4771 e. Mangon...
Svar
11
· Visningar
1 395
Senast: Görel
·
Avel vad tror ni om denna kombination rent generellt. Stoet har ju stor betydelse men den vet ja inget om.
Svar
2
· Visningar
801
Senast: Thera
·
T
Avel Är det någon som vet var man kan hitta mer information om denna hingst e.Contender? Framförallt bilder + info om gångarter och exteriör.
Svar
8
· Visningar
1 284
Senast: ecssory
·
Avel Envisa russ har man hört talas om men istadiga cobbar då? Hade fölutställning på gården i dag. Mitt föl skulle naturligtvis vara värst...
Svar
19
· Visningar
1 159
Senast: Dalatjej
·
Avel Vad betyder och innebär det att en häst har "gråa papper"? FiaLotta
Svar
6
· Visningar
4 812
Senast: B-T
·
Avel Finns han till förfogande att betäcka med??
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Dilli_Blue
·
E
Avel ..gällande bedömning av hingstar? Om det finns 8 bedömningssiffror (ex 9-7-8-7-6-7-7-9), vad står de för?
Svar
3
· Visningar
700
Senast: _Tazty_
·
Avel Har ett connemarasto som det är tänkt ska betäckas efter min ponnytid, dvs om ett år. Hon är 144cm, guldbelönad på utställning och med...
Svar
6
· Visningar
1 316
·
Avel Hur är det nu, finns ALLA ston med i huvudstamböckerna, även de som funnits i supplement? T ex såna som finns i LII och LIII, kommer de...
Svar
2
· Visningar
615
Senast: athena
·
M
Avel Hur funkar era hästar? Blir det något av dem? Vad använder ni dem till? Gångarter, psyke allt!!! Har en tvåårig hingst efter honom o...
Svar
16
· Visningar
1 450
Senast: Cosy
·
Avel Ska haflingerföl chipmärkas?
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Narcissus
·
Avel Finns det en stamtavledatabas för islandshästar?
Svar
2
· Visningar
959
Senast: sussisus
·
B
Avel Hur gör ni när det är dags att vänja av fölen från sina mammor? Hur gamla är fölen vid avvänjning? Tar ni bort dom tvärt från stona...
Svar
3
· Visningar
1 120
Senast: em76
·
R
Avel Ungefär hur stor procent av födda hingstar blir förr eller senare valack? Jag antar att det är en bra bit mer än hälften? (70-80 % ?????)
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Iglatjarn
·
E
Avel Jag har lite funderingar ang rasen Paso Fino. Jag läste en artikel om rasen i Min Häst för flera flera år sedan där de berättade en hel...
Svar
7
· Visningar
2 417
Senast: evis
·
M
Avel Är det någon som har en unghäst efter Highlight? Skulle vara spännande att höra, hur den är i modellen och hur den är till tempramentet...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Ancor
·
A
Avel Hej,jag ska köpa ett sto föl efter Donner Fly - Good Future, och undrar lite om avkommor efter dessa hingstar. Hur dom är,hur höga dom...
Svar
11
· Visningar
1 598
Senast: Hannely
·
Avel Nu är jag också nyfiken på detta med stofamiljerna. Mina hästar tillhör stofamilj 6, vet egentligen inte speciellt mkt. Bara att det...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 885
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar