Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hur gammal är era föl nu och hur höga är dom? Hur stora var dom som nyfödda? Tycker det är roligt att höra hur höga andras är och...
Svar
17
· Visningar
1 773
Senast: grimman
·
Avel Nån som känner till honom, han är premierad..hur kan man söka avkommor?? http://www.leicros.com/Bilder/Wafvel4.jpg
Svar
7
· Visningar
1 071
Senast: neywaz
·
J
Avel Någon som vet något om halvblodshingsten Courbett?
Svar
6
· Visningar
1 169
Senast: JeaW
·
S
Avel hur stora är era 2002, or nu? vad är deras beräknande mkh (ungefär) som vuxen? Ras, kön?
2
Svar
21
· Visningar
1 699
Senast: Rodde
·
P
Avel Ska köpa treåring, vad ligger era -01or på, vad tror ni de slutar på som färdigväxta och färdigmusklade? Hittat en som ligger på 1,58...
Svar
14
· Visningar
992
Senast: portos
·
M
Avel Hej alla! Jag har en fråga jag inte tycker jag kan få svar på genom att läsa de andra diskussionerna, så jag hoppas någon snäll och...
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: Mirrah
·
J
Avel Jag har visst gått och köpt mig en shetlandsponny! :D En söt liten ettåring som ska få busa ihop med min halvblodskorsning (oxå...
Svar
4
· Visningar
972
Avel Ja, frågan är ju ställd här ovan. Men jag funderar på att skaffa en liten fölis på min nuvarande häst (tack för att jag köpte ett sto :D...
Svar
7
· Visningar
1 308
Senast: malinsky
·
Avel Jag vet att det var en liknande tråd upp för ett tag sen, men jag försöker... Mitt sto betäcktes ganska sent och därför är hon bara...
Svar
5
· Visningar
704
Senast: Thera
·
Avel Nu har vi kommit hem från Rikskvalitetstävlan, jag och min lille ponny. Och det är med blandade känslor... Ponnyn ifråga skötte sig...
Svar
9
· Visningar
1 040
Senast: B-T
·
Avel Hej i höstrusket! Finns det ngn motsvarighet för blup för tex tyska, danska och irländska hingstar? Någon som vet var det går att...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: Fredag
·
R
Avel Jag undrar vad folk tycker och tänker om artificiell insemination, alltså när man tar sperma från hingsten och inseminerar den i stoet...
2
Svar
31
· Visningar
2 866
Senast: CK
·
A
Avel Någon som har lite info om de danska hingstarna Triumph DH 294, Tiro (pappa till Triumph) och Weinbrand DH 195?? jättetacksam för svar...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·
L
Avel Har följt med i era diskussioner här på avel ganska länge, sällan jag skriver något men en sak som jag har tänkt på tänkte jag fråga er...
Svar
10
· Visningar
1 222
Senast: ameo
·
C
Avel Jag har en fråga... Är det någon som vet vart stoägarföreningen tog vägen ? :confused: Dom hade en egen hemsida på nätet som man kunde...
Svar
11
· Visningar
1 331
Senast: Görel
·
S
Avel Skall betäcka min ponny som är tigrerad(mycket prikar) och vill få ett föl som är tigrerad oxå, vilken färg på hingst är då bäst att...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: Atle
·
Avel är det någon som vet när eller var man kan hitta resultaten??
Svar
2
· Visningar
685
Senast: gylle
·
H
Avel Här är fölet som jag lovade att lägga ut bilder på... Jag är ingen mästerfotograf och kameran är dålig så ni får hålla till godo...
2
Svar
22
· Visningar
1 669
Senast: *Lucky*
·
K
Avel Jag vet att jag tidigare har läst här om en fullblodshingst som först gått på galoppbanan med bra resultat och sedan skolats om till...
Svar
7
· Visningar
1 184
Senast: Anzzie
·
K
Avel Läste precis om ett examensarbete på SLU, där de kommit fram till att fölen mår bäst att avvänjas sent, vid sju månaders ålder eller...
Svar
16
· Visningar
1 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar