Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Finns det en stamtavledatabas för islandshästar?
Svar
2
· Visningar
959
Senast: sussisus
·
B
Avel Hur gör ni när det är dags att vänja av fölen från sina mammor? Hur gamla är fölen vid avvänjning? Tar ni bort dom tvärt från stona...
Svar
3
· Visningar
1 129
Senast: em76
·
R
Avel Ungefär hur stor procent av födda hingstar blir förr eller senare valack? Jag antar att det är en bra bit mer än hälften? (70-80 % ?????)
Svar
1
· Visningar
726
Senast: Iglatjarn
·
E
Avel Jag har lite funderingar ang rasen Paso Fino. Jag läste en artikel om rasen i Min Häst för flera flera år sedan där de berättade en hel...
Svar
7
· Visningar
2 418
Senast: evis
·
M
Avel Är det någon som har en unghäst efter Highlight? Skulle vara spännande att höra, hur den är i modellen och hur den är till tempramentet...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: Ancor
·
A
Avel Hej,jag ska köpa ett sto föl efter Donner Fly - Good Future, och undrar lite om avkommor efter dessa hingstar. Hur dom är,hur höga dom...
Svar
11
· Visningar
1 599
Senast: Hannely
·
Avel Nu är jag också nyfiken på detta med stofamiljerna. Mina hästar tillhör stofamilj 6, vet egentligen inte speciellt mkt. Bara att det... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 891
Senast: Görel
·
S
Avel Satt och tittade i en rasbok jag har (Bonniers) och hittade en del raser som verkar intressanta av det lilla jag sett av dem...
Svar
10
· Visningar
2 816
Senast: psychogrrl
·
Avel som sa att nu sticker ja ut hakan å påstår att briar ska man inte betäcka med för att få en gångarts häst utan för att få en häst med... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 058
Senast: ecssory
·
F
Avel Jag såg en annons idag med en shettis som ev. var betäckt med en maxad D-ponny. Nu undrar jag; hur funkar det? Alltså, blir fölet stort...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: ameo
·
Avel I flera trådar har det dykt upp diskussioner om sk "oseriös avel" eller "buskavel". Vad säger ni om dessa exempel? 1.Erfaren... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 170
Senast: shady
·
H
Avel Mitt sto tillhör stofamilj 5. Någon som kan berätta lite om den? Vilken stofamilj tillhör Chirac 611? Har tidigare sett att en...
Svar
3
· Visningar
938
Senast: sussisus
·
E
Avel Vad anser ni om att låta hästar föla i frihet? Tycker ni man ska ha stoet i box eller låta henne gå i hagen? Vad är mest hälsosamt för...
Svar
12
· Visningar
1 682
Senast: Francess
·
Avel Gjorde idag en liten lustig upptäckt min ena häst är helt klart rabicano (hade aldrig hört talas om detta innan) dessutom troligen med...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: Francess
·
J
Avel Ni som kan det här, jag har en 1,5 åring som jag är nyfiken på sluthöjden på. UNGEFÄR hur mycket mer kommer hon växa på höjden? Hon är...
Svar
6
· Visningar
1 415
O
Avel Någon som vet var han finns?
Svar
7
· Visningar
1 250
Senast: StallS
·
D
Avel Alltså, hur stor/liten bör hingsten vara för att jag ska få ut en C-ponny från mitt halvblodsto på 160? Jag vet att ungen kan växa över...
Svar
8
· Visningar
1 002
Senast: taskmört
·
S
Avel Hej, Jag undrar om det finns någon som vet något om arabhingsten Magnat. Jag vet inte om han är registrerad och godkänd för avel. Har...
Svar
3
· Visningar
962
Senast: StallS
·
Avel ......hur ser fölungarna ut efter den? Hur verkar dom? Någon som har/har sett föl efter honom?
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: Kia
·
H
Avel Har ett sto efter Bamtung 644 och vill gärna veta lite om honom. Vet inget alls så allt är av intresse. Det vore även kul att höra om...
Svar
7
· Visningar
2 043
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka