Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Satt och tittade i en rasbok jag har (Bonniers) och hittade en del raser som verkar intressanta av det lilla jag sett av dem...
Svar
10
· Visningar
2 815
Senast: psychogrrl
·
Avel som sa att nu sticker ja ut hakan å påstår att briar ska man inte betäcka med för att få en gångarts häst utan för att få en häst med...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 058
Senast: ecssory
·
F
Avel Jag såg en annons idag med en shettis som ev. var betäckt med en maxad D-ponny. Nu undrar jag; hur funkar det? Alltså, blir fölet stort...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: ameo
·
Avel I flera trådar har det dykt upp diskussioner om sk "oseriös avel" eller "buskavel". Vad säger ni om dessa exempel? 1.Erfaren...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 162
Senast: shady
·
H
Avel Mitt sto tillhör stofamilj 5. Någon som kan berätta lite om den? Vilken stofamilj tillhör Chirac 611? Har tidigare sett att en...
Svar
3
· Visningar
938
Senast: sussisus
·
E
Avel Vad anser ni om att låta hästar föla i frihet? Tycker ni man ska ha stoet i box eller låta henne gå i hagen? Vad är mest hälsosamt för...
Svar
12
· Visningar
1 682
Senast: Francess
·
Avel Gjorde idag en liten lustig upptäckt min ena häst är helt klart rabicano (hade aldrig hört talas om detta innan) dessutom troligen med...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: Francess
·
J
Avel Ni som kan det här, jag har en 1,5 åring som jag är nyfiken på sluthöjden på. UNGEFÄR hur mycket mer kommer hon växa på höjden? Hon är...
Svar
6
· Visningar
1 415
O
Avel Någon som vet var han finns?
Svar
7
· Visningar
1 250
Senast: StallS
·
D
Avel Alltså, hur stor/liten bör hingsten vara för att jag ska få ut en C-ponny från mitt halvblodsto på 160? Jag vet att ungen kan växa över...
Svar
8
· Visningar
1 002
Senast: taskmört
·
S
Avel Hej, Jag undrar om det finns någon som vet något om arabhingsten Magnat. Jag vet inte om han är registrerad och godkänd för avel. Har...
Svar
3
· Visningar
962
Senast: StallS
·
Avel ......hur ser fölungarna ut efter den? Hur verkar dom? Någon som har/har sett föl efter honom?
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: Kia
·
H
Avel Har ett sto efter Bamtung 644 och vill gärna veta lite om honom. Vet inget alls så allt är av intresse. Det vore även kul att höra om...
Svar
7
· Visningar
2 037
Senast: Görel
·
Avel Nu blir jag tokig! Har sökt efter vidare stam på ett sto som är mamma till en bekants valack, ska försöka ta reda på vilken stofamilj...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: Zuzzi
·
Avel Hejsan Jag har kollat på ett sto föl efter Don Castillon. Skulle vilja veta lite mer om honom vad han har gjort och vad det är för häst...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: Görel
·
T
Avel Är det någon som vet om For Feeling är godkänd inom Danskt Varmblod's förbund? Vi kommer att flytta till Danmark och ta med mitt...
Svar
10
· Visningar
979
Avel Vart är egentligen det bästa stället att hitta samlad information om aktuella trav hingstar som står till förfogande till avel?
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: Bodbäckspålle
·
S
Avel Någon som vet något om denne fullblodshingst?
Svar
14
· Visningar
1 271
Senast: rubytoo
·
A
Avel Är nyfiken på den hingsten, som jag inte vet någonting om, har nämligen sett en häst efter honom som var så enormt rörlig! (hopphäst)...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Hrdina
·
F
Avel hej, det verkar finnas ganska många härinne som har bra koll på stammar! Så snälla hjälp mig med detta om ni kan..Att monacos pappa...
Svar
4
· Visningar
934
Senast: Burra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix