Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag väntar fortfarande på svar från Shady om vad jag skulle vara avundsjuk på, själv har jag ingen aning..
Förmodligen får jag inget svar, det var väl ett "löst skott" från Shady, och hon har väl inget svar på frågan, då är det bekvämast att dra sig ur dikusionen..
Jag måste poängtera att jag absolut inte vill bli indragen i någon "duell"!
Men måste faktiskt säga att jag besökt shadys sida och hon har använt hingstar till sitt sto som alla faller mig i smaken
Utan att blanda mig i någon duell skulle jag vilja inlägga, Briar är en kanon individ, jag skulle gärna föda upp en häst som han, eller få möjligheten att rida honom!! Men faktum kvarstår han har massor av ston var är alla hans bra avkommor. Jag känner till berlioz då jag var en av dom som betäckte med honom och fick snabbt byta hingst. Han är absolut en multitalang men var är alla championföl samt champion treåringar? Har man så många ston ska iallafall en hel hög komma fram i ljuset.
Vadå 5:a i bägge, vilka listor läser ni, han fick inte väldigt högt alls i %, Kolla in antal diplom ston jämför det med andra dressyr hingstar t.ex. Don Shofrou som toppade listan eller Guiness, Bourbon etc. Briar ligger bra till men långt ifrån kanon.
Jag kollar i Ridsport 23/2003...angående Blup-index!
Briar har index på 150 i hopp och 150 i dressyr vilket måste anses som mkt bra då han ännu har unga avkommor jämfört med en del andra hingstar i listan...
På dressyr listan ligger han som nummer 7 och som nr 13 på hopplistan.Denna lista gäller kvalitetsbedömningar utslaget mellan 1973-2002.Så det finns alltså hingstar med på listan som tillhör den gamla generationen också.
Jag kan dock inte hitta tex Bourbon någonstans i hopp eller dressyr-indexet på denna lista.Guiness ligger på 20:e plats i dressyr-indexet...på just denna lista.
Bourbon har visat lysande siffror i en annan lista och även så Don Schufro...fast Don schufro har väl ännu gräddan av sina föl i väldigt ung ålder just i Sverige....sonen Don Romantic(Danmark) är ju en fantastiskt fin hingst.
Guiness däremot är jag lite tveksam på...han är en trevlig snygg hingst och verkar ha ett trevlig temperament. ..
..däremot tror jag han har betäckt en del väldigt bra ston...som kanske gör själva nedärvningsbevisen lite missvisande...men det är ju min åsikt förstås.
Men nog tycker åtminstone jag att det är hyggligt bra siffror med tanke på vilka hingstar som finns med på listan och hur många år det hela är uttaget på.
Jag tror lite som så...för att få det att klicka rätt med Briar...så krävs det lite ifrån stoets sida också.
Mitt sto lämnar superföl oavsett hingst...än så länge i varje fall(peppar,peppar)....så jag är förväntansfull på min Briar-unge.
Varför tycker du att man behöver ett sto med supergång? Jag har sett en hel del avkommor med olika ston och dom har rört sig trevligt. Jag tror heller inte att de avkommor som placerat honom så högt i indexet alla har haft mödrar med supergång?
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Kropp & Själ Min pappa fick väldigt bra effekt på sina snarkningar med någon liten plastpryl som håller ut näsvingarna. Vet tyvärr inte exakt vad den...
Hundavel & Ras Jo jag har försökt att promota vanlig golden, som jag tycker är supertrevliga ofta och verkligen är anpassningsbara. Är själv uppvuxen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.