Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Avel Halloj, Jag köpte mitt sto i mars och skickade henne på betäckning ganska omngående. Nu är hon dräktigt i 6:e månaden. Hon rids ca 5...
Svar
5
· Visningar
803
Senast: shady
·
Avel Är det någon här som har avkommor av någon av dessa eller har erfarenhet? Jag har ett sto e. Chapman - Maraton som är extremt tuff och...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: grimman
·
Avel Någon som var där och kan rapportera lite?
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Cyllene
·
Avel Alltså vad är för kriterier som ligger bakom uttrycket "bra stam", egentligen :confused: Jag tycker det verkar vara väldigt mycket...
Svar
9
· Visningar
1 644
Senast: clownen
·
D
Avel Hej på er! Känns som en evighet innan det efterlängtade fölet tänker komma - 1/3-del har gått & "bara" 2 återstår *suck* Än så länge...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: Nafayette
·
F
Avel Nu när jag får hem mitt xx-sto (imorgon!) så är jag naturligtvis lite nyfiken på det här med avel av galoppörer. Alltså rena xx för...
2
Svar
27
· Visningar
1 985
Senast: Francess
·
F
Avel Jag har en 5-åring e. Donnerfly som är hur go som helst på alla sätt men blev väldigt besviken när jag för en vecka sedan talade med en...
2
Svar
27
· Visningar
5 377
Senast: Mynta2
·
Avel Vi har en ponny efter en engelsk arabhingst och hingstens blodslinjer är Crabbet/Ayerza/Mannaqui Nån som vet vad det betyder?
Svar
1
· Visningar
719
Senast: sussisus
·
O
Avel Hej!! Har några bekanta som har unghingstar på dryga året. De är 5 stycken som har gått i flock i 10 månader nu. Samtliga är riktigt...
Svar
9
· Visningar
2 658
Avel Jag har ett 3 årigt ponnysto av okänd dokumenterad ras. Jag har dock vart med sedan födseln av henne så jag vet att mamman är en...
Svar
2
· Visningar
959
H
Avel Jag hoppas detta hamna rätt för jag känner att jag har noll koll på vart grejerna ska ligga... Jag har hittat en fölunge som jag vill...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 741
Senast: shady
·
Avel Är nyfiken på hurdana temperament våra halvblodshingstar har. Vilka är lugna och vilka är mer hetlevrade? Skriv om du vet något om någon...
2
Svar
24
· Visningar
2 711
Senast: Anzzie
·
L
Avel Jag har ett kblsto (nordistravare) som ska betäckas nästa år och nu undrar jag om det finns någon som vet var jag kan hitta någon form...
Svar
3
· Visningar
3 374
Senast: misan
·
Avel Jag har köpt ett betäckt sto. Ultraljudade henne i går och hon är dräktig. Frågan är nu vem som kommer att stå som uppfödare på kommande...
Svar
16
· Visningar
1 391
Senast: knyttet
·
K
Avel Jag får hem ett sto i nästa vecka, som några dagar innan blivit "tvärseparerat" från sitt föl. Det är min första häst jag har på foder...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: CK
·
Avel ja, vad är skillnaden på Championat& Breeders Trophy, tex alltså det som går i helgen..?
Svar
11
· Visningar
1 042
Senast: backafall
·
Avel Har ni börjat planera för nästa års betäckning? Vet ni vilken hingst ni ska/vill använda, och varför vill ni ha just honom? Hur har ni...
2
Svar
39
· Visningar
4 368
Senast: Bella
·
S
Avel Någon som har erfarenhet av avkommor efter denna hingst, temperament, ridbarhet, exteriört, storlek på avkommor osv. alla synpunkter och...
Svar
1
· Visningar
1 124
Avel Jag ska kanske kopa en hast har i Spanien och undrar:Vad skulle ni tanka er att betala for en 4 arig andalusier valack som ar riden i...
Svar
3
· Visningar
1 337
Senast: tesora
·
L
Avel mitt föl är 4 månader nu, undrar när jag kan börja skritta ut med stot? hon är VERKLIGEN trött och sur på fölisen :D
Svar
5
· Visningar
949
Senast: grimman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg