Avel av galoppörer

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Francess
  • Startdatum Startdatum
Sv: Avel av galoppörer

Hej! Jodå, det har jag redan gjort! Och även kollat upp henne på galoppförbundets hemsida.

Eftersom jag inte känner till något om galopphingstarna så känner jag ju inte till namnen heller...så det blir lite moment 22. Men det är eg bara hypotetiskt i alla fall!

Här är ett nytaget kort på Leadville xx! Inte så jättebra, men damen vill inte stå stilla så länge åt gången. Plus att det blåste rejält. Men ett litet hum får man i alla fall.

Leadville xx

Kom på en bra hingst för galoppavel, om han fortfarande lever Richard of York xx :love: står i Danmark på ett stuteri som även har några fina halvblodshingstar som marknadsförts i Sverige en hel del.

Där får du även in ädelt fint blod för ridsporten eftersom han har både Derring-Do ( Hill's Double vidare till Hilly Trip ) och Grey Sovereign ( ligger bakom hingsten Silbersee och denne har i sin tur lämnat Silwester som i sin tur lämnat Silvano ) nära inpå sig på mödernet.

Senast ändrad av en moderator:

Väldigt fullblodstypisk. Skall nog bli bra med fotograferingen skall du se. Avsetter alla bilder till dina hästar och filmar Flyinge visningen istället. Så då skall jag åtminstonde kunna få ut 300 bilder till dig. Hoppas det är OK.

Jisses! Jag tror julafton kommer tidigt i år!!! Kan inte annat än tacka och ta emot! Hoppas det inte regnar dagarna innan så att det står tre lerhögar i hagen när ni kommer...men Mathias är väl bra på att rykta? *blink, blink*

Hon är lite underviktig (dålig överlinje) men det ska förhoppningsvis ha bättrat sig under den kommande månaden. Och halsen ser mystisk ut undertill, nere vid bogen, pga en skada (finns t.o.m. inritad på hennes franska pass så det måste skett tidigt). Men i övrigt är hon fin! Gillar färgen, hon står som mörkbrun men jag vill nog ha det till svartbrun. Får se om ID-kontrollanten håller med.

Om du tycker det är som Julafton så bjuder jag gärna på det. Mathias är väl kanske inte världens bästa hästrycktare, men det fixar vi till än då. Bara det inte regnar eller snöar.

Vi får hoppas på trevligt väder för hela helgen, helt enkelt. Är hästarna smutsiga så får jag väl rengöra dem...högtryckstvätten kanske?

Liknande trådar

Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 390
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
A
Avel Jag sökte runt lite här på alla forum om honom men hittade inget så då tänkte jag starta en liten tråd... Vad tänker alla ni stoägare...
2
Svar
23
· Visningar
5 788
Senast: Retzina
·
Avel Det har nämnts som hastigast i andra trådar om arab/hbl inom avel. Då har det framförallt handlat om att lägga på hbl hingst på arabsto...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
10 372
Senast: kicket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar