• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fantazie
  • Startdatum Startdatum
Sv: Donnerfly

Den information jag känner till så får jag nog hålla med GIG i det mesta

Jag har allid sagt att man ska ställa högre krav på hingstägarna, det är upp till hingstägarna att bevisa sin hingst, jag hade ingen andledning att inte tro på LN när han berättade om Donnerfly. Likadant tror jag på P Runesson när han visade mig Bernstein och berättade om hans skada. Warsteiner är en hingst som aldrig intresserat mig så jag har heller aldrig försökt att ta reda på vad som är fel.
Jag tycker det är löjligt att mörka, förr eller senare kommer ju sanningen fram, det som man är intresserad av vad ger hingsten hur är avkommorna? Jag struntar fullständigt i om hingsten kan hoppa hus om avkommorna är urdåliga. Men jag kan mycket väl använda en hingst p.g.a hans blodslinjer. Har jag ett bra sto räcker det. Utan ett bra sto måste hingsten vara helkomplett och jag kan ändå misslyckas.
Vi stirrar oss tyvärr för blinda på vad hingsten kan, kolla istället upp vad stoet ger!

Vad jag har hört så är Donnerfly en väldigt "försynt" hingst som behöver väldigt mycket stöd av sin ryttare. Nästan lite rädd av sig. Jag har en avkomma e. honom som jag är jättenöjd med han iof bara 5 månader men är hur cool som helst & snäll.

Jag har bara träffat en Donnerfly-avkomma, och den anföll när man kom ut i hagen. Barnen fick inte gå nära hagen när den hästan stod hos mig. vacker färg, men inte speciellt imponerande exteriört.

Den lär dock vara snällare nu.

Rodde - "Har jag ett bra sto räcker det. Utan ett bra sto måste hingsten vara helkomplett och jag kan ändå misslyckas.
Vi stirrar oss tyvärr för blinda på vad hingsten kan, kolla istället upp vad stoet ger! "

Bra sagt Rodde - instämmer helt med dig. :D Jag tycker att ston med gedigna mödernelinjer oftast bevisar att dem tål en och annan skräphingst - det blir bra en då ! :devil: Bra ston bevisar sin kvalite i aveln gång på gång på gång oavsett vilken hingst man använder dem nedärver sig själva såpass bra. :smirk:

Ja jag gillade också Wetano...gångerterna såg väl okej ut,han såg oerhört bekväm ut att sitta på.Trevligt temperament! Den hingsten hade jag inte tvekat en sekund att hoppa upp på bums!Men visst det finns ju hingstar som har mera lätthet i sin gång än vad han har.Allt beror ju på vad man utgår ifrån för sto!Han har mkt som jag tycker kan vara användbart och sedan kan man hoppas att stoets egenskaper rättar till resten.

Men,men nu blir det ju inte så...

Det var inte alls hemligt, har för mig de berättade vad för skada det var, men jag var där sommaren 2002 och hälsade på och var där för Bayrons skull så jag minns ärligt inte vad det var för fel på Donnerfly. Eftersom jag inte skulle betäcka med Donnerfly så lade jag det inte på minnet. Men att han var trevlig minns jag tydligt.

Snällare är förnamnet...som natt och dag med mycket hantering samt bättre självförtroende i hästen och inga andra hästar som mobbas eller jagar bort henne från mat eller skydd......Bra ridbarhet, fina gångarter samt en otrolig samarbetsvilja och lättlärdhet. Så kan det gå...Förövrigt kan barn som vuxen vara i hagen utan riskera anfall.

Liknande trådar

Relationer Såhär i bröllopstider har jag fått en inbjudan för någon månad sedan. Mamma ska gifta sig med sin sambo sedan många år tillbaka. Jag är...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 279
Senast: Avalbane
·
Avel Sitter här och har lite tråkigt och tänkte därför höra om någon kan hjälpa mig välja hingst till mitt sto! Hon är ju bara ett i år, så...
2
Svar
21
· Visningar
2 113
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist