Nu har du ju bestämt dig för att inte gå på bröllopet så det lägger jag mig inte i. Men har du redan en lite dålig och distanserad relation till din mamma tänker jag att det kommer att bli ännu värre av att du inte är ärlig med varför du inte går.Aldrig har dom pratat direkt med mig.
Eller gillar du läget och vill ha en sådan relation till din mamma? Även om det är hon som är förälder så är du ju en vuxen människa som kan ta ansvar för en relation. Genom att aktivt välja bort henne för att ni har en dålig relation kommer ju bidra till att ni har en ännu sämre relation.
Frågan är väl kanske inte så mycket om du vill gå på bröllopet eller inte, eller hur du ska säga det till din mamma, utan frågan är vad för sorts relation du faktiskt vill ha med din mamma. Utifrån det lägger du upp ditt samtal med henne om varför du inte går på bröllopet. Hon kommer inte att bli en bättre mamma, en bättre person eller tänka mer på hur hon behandlar dig om du helt sonika säger att du måste jobba. För att få en djupare relation behöver du en djupare förklaring på varför du inte kommer.