Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Detta må vara en svår fråga men hur kraftig är en "normal" Welsh Cob i genomsnitt? Hur viktbärande är den i regel? Kan man jämföra den...
Svar
6
· Visningar
1 422
Senast: Maskros
·
P
Avel många dygn går ett sto dräktigt? har hört så mycket olika så jag blir tokig snart.
Svar
13
· Visningar
973
Senast: Francess
·
Avel Brukar man verkligen betäcka en 2-åring? Har aldrig hört talas om det förrän nu när en kompis tittat på en som var betäckt!!
Svar
11
· Visningar
1 561
Senast: Asterix
·
Avel Ja, det är bara det jag vill veta...
Svar
8
· Visningar
862
Senast: Asterix
·
Avel En fråga som jag har grunnat på.. Vad är det egentligen för skillnad på linjeavel och inavel? Finns det någon som är insatt, som kan ge...
Svar
17
· Visningar
2 327
Senast: styggasyster
·
C
Avel Är det någon som vet mer en jag om shettisutställningar ( jag kan ingenting :d ) Någon hemsida om utställningar? Får man tävla med...
Svar
3
· Visningar
818
C
Avel Söker efter resultat för en shettis hingst som visades på Bjärsjölagård i år!!!!! maila/ skicka gärna privat
Svar
4
· Visningar
709
S
Avel :o Jag blev lite nyfiken på vad som gäller avelshingstar och roterad testikel. Eftersom min egen unghingst 2,5år, fick konstaterat...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: ameo
·
Avel Mitt sto med föl vid sidan har en gammal sparkskada som hon började få ont av när hon var högdräktig i våras. Det sitter på framsidan av...
2
Svar
38
· Visningar
2 692
Senast: Nafayette
·
Avel Hur är det med fryst kontra färsk sperma? Jag har läst att det inte "tar" lika lätt med fryst som med färsk. Vad har ni för...
Svar
11
· Visningar
1 461
Senast: Boop
·
I
Avel Jag lägger detta på travforumet eftersom det är varmblodstravare frågan handlar om. Och chansen är större att jag kan få svar här...
Svar
10
· Visningar
1 527
Senast: sussisus
·
C
Avel Jag vet inte hur många här som brukar åka ner till Bruksprovet på Flyinge i februari varje år ? Själv gör jag det och tycker att det är...
Svar
1
· Visningar
748
·
W
Avel Jag vet att han exporterats till USA, men inte när... någon som kan hjälpa mig? Skulle dessutom bli jätteglad om någon vänlig själ...
Svar
10
· Visningar
1 016
Senast: cissiny
·
Avel Såg idag att min "gamle" Knutte är halvbror med fullblodshingsten Melmac (samma mamma). Eftersom det finns så många kunniga människor på...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: lawless
·
Avel eller, Cheval de Henson. http://www.henson.fr/ Är det någon som känner till något om dessa hästar, har sett en eller så? Minna att jag...
Svar
1
· Visningar
924
Senast: skogstomten
·
Avel Hej! E det ngn som ska till den stora auktionen Welsh Cob Sale-Biulth Wells, Faire Oaks i Wales...?? den e den 15-18 oktober el ngt...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: kaffekart
·
Avel Jag har gått och förälskat mig i en av hans söner. Ridningen fungerade även i praktiken, det som man kan så väl i teorin. Ni fattar...
Svar
7
· Visningar
1 692
Senast: kopparberg
·
M
Avel Hej! Håller just nu på med genetik i skolan och har bestämt mig för att fördjupa mig lite i varför min häst fått den färg hon har mm...
Svar
8
· Visningar
1 215
Senast: Francess
·
Avel Antag rent hypotetiskt att du vill avla fram en fälttävlans- eller hopphäst och till detta vill du använda en fullblodshingst på ditt...
Svar
2
· Visningar
1 174
Senast: crazy
·
Avel Om man betäcker cremello med fux blir det en isabell. men om man betäcker cremello med isabell (palomino) vad blir det för färg på...
Svar
1
· Visningar
1 320
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix