Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel Hej! Jag söker efter en avelsförening i Holland, inte KWPN. Kommer inte ihåg vad den hette (står på medryttarhästens pass som jag inte...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: annae
·
A
Avel Jag har ett Sv.Halvblod som är 14-15år, Mendelssohn. e. Trofe (stavas?) u. Souvenir(stavas?) ue. Nepal. Kan nån berätta mer om dom...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: AtletShipping
·
S
Avel Jag hade nästan bestämt mig för att inte ta något föl på mitt sto, men nu har massvis med problem lossnat här under sommaren (efter 8...
Svar
10
· Visningar
1 365
Senast: Darbhanga
·
D
Avel Behöver lite tips om vart jag kan hitta sidor där man kan söka på andalusierhingstar. Har sökt och sökt efter en hingst som tydligen ska...
2
Svar
29
· Visningar
6 017
Senast: sagani
·
Avel Jag köpte mig ju ett fullblodssto i våras, för avelsändamål. Tycker det är lite kul med fbl, då man kan avla i alla möjliga...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: Dalatjej
·
Avel Jag har lite småfunderingar på att betäcka vårt russto med en arab till våren. Hon är nu dräktig med en russhingst, men jag skulle vilja...
Svar
2
· Visningar
1 020
Senast: gylle
·
L
Avel Jag funderar att i framtiden ta ett för av min häst, hästen i fråga är en korsning med halvblod/tinker utan stam. Hon har fått 2 för...
Svar
8
· Visningar
1 189
Senast: Magella
·
Avel Någon som vet vart man kan hitta statistik på hur många hästar det finns av varje hästras i Sverige eller iaf på vilka som det finns...
Svar
2
· Visningar
1 208
Senast: gadriel
·
M
Avel Min kompis har följande sto som hon tänker betäcka; Ganesco - Utrillo - Hartung, B-premierad, 160 cm, inga speciella tävlingsmeriter...
Svar
6
· Visningar
1 305
Senast: crazy
·
K
Avel Har varit inne lite på blodbanken och tittat och funderat... Hur vanligt är det att man linjeavlar på kallblodiga travhästar? Hur stor...
2
Svar
27
· Visningar
3 477
Senast: Mampas
·
F
Avel Jag har en valack efter en flyinge hingst vid namn jaguar 548.Har någon information och eventuellt någon bild på honom.Hingsten är inte...
Svar
1
· Visningar
2 207
Senast: Görel
·
D
Avel Är det någon som vet något om honom?
Svar
4
· Visningar
786
Senast: DFZ
·
S
Avel dräktit sto? Kan jag ge henne Biotin(har dåliga hovar) utan att det skadar fölet??
Svar
1
· Visningar
630
Senast: ameo
·
S
Avel Var i hästens pass kan man se om hon är stambokförd? Kan inte hitta någon notering alls, utan bara det "vanliga" registreringsnumret o...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: Fredag
·
C
Avel Såg på ASVH Örebros hemsida att Hingsten Stonfire är felstammad har man upptäckt vid den obligatoriska DNA typningen. Han är inte efter...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 046
Senast: Intejag
·
M
Avel vet inte om det var rätt ställe att lägga denna tråd men tänkte att ni på avelssidan skulle veta! det är så här att jag har ägt egen...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: Sassa
·
N
Avel finsn de ingen sida med alla registrade araber typ som de finns för varmblod kallblod (atg.se och travsport.se) förutom...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Violate
·
Avel Finns det nån sida på internet där man kan söka efter utländska hingstar? Min kompis är intresserad av att köpa häst från Estland o...
Svar
1
· Visningar
663
·
A
Avel Om du skulle betäcka ett dressyrstammat sto m bra meriter i dressyr vem skulle du då välja? Varför? -vad har han för...
Svar
4
· Visningar
1 034
·
G
Avel Någonstans borde det väl sippra ut några resultat - tyvärr inte på arrangerande förenings hemsida dock... Ingen här som var där, eller...
Svar
5
· Visningar
1 046
Senast: Jarrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix