Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Avel Är på G att köpa ett fullblodssto och har fått myror i huvudet. Om jag väjer tex Eighty Eight Keys xx så är ju båda fullblod. Men...
Svar
17
· Visningar
1 377
Senast: roslagen
·
Avel Någon som hört talas om en icke godkänd hingst som heter Inferno? Allt jag vet om honom är att han har en avkomma född 1977 ue Country Boy.
Svar
13
· Visningar
1 145
Senast: Mitrolle
·
Avel Någon som vet ngt om hur avkommorna blir från Londonerry. Jag har läst att han har lämnat efter sig många godkända hingstar, men hur är...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: cissiny
·
Avel Jag håller på att köpa en ponny. Ägaren säger att han är tysk ridponny, jag har inte fått någon stam på honom men mamman är tydligen...
Svar
9
· Visningar
1 820
Senast: poloplayer
·
Avel Finns det nån lista att hitta nånstans? I Ridsport fanns bara antalet anmälda, och på ASVH:s hemsida hittar jag den inte.
Svar
1
· Visningar
639
Senast: belize
·
S
Avel Läste i Hingstkatalogen: BLUP-indexet för mankhöjd anges inte med 100 som bas utan som absolut avvikelse i cm från rasmedelvärdet...
Svar
2
· Visningar
949
Senast: Thesen
·
Avel Har det blivit något tjockare nu. Hur långt gångna är dom nu. Mitt är nu framme 106 dagar. Hon har ätit lite för mycket . Har...
Svar
7
· Visningar
1 040
Senast: Arapaloosa
·
A
Avel Hej! Jag söker efter en avelsförening i Holland, inte KWPN. Kommer inte ihåg vad den hette (står på medryttarhästens pass som jag inte...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: annae
·
A
Avel Jag har ett Sv.Halvblod som är 14-15år, Mendelssohn. e. Trofe (stavas?) u. Souvenir(stavas?) ue. Nepal. Kan nån berätta mer om dom...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: AtletShipping
·
S
Avel Jag hade nästan bestämt mig för att inte ta något föl på mitt sto, men nu har massvis med problem lossnat här under sommaren (efter 8...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: Darbhanga
·
D
Avel Behöver lite tips om vart jag kan hitta sidor där man kan söka på andalusierhingstar. Har sökt och sökt efter en hingst som tydligen ska... 2
Svar
29
· Visningar
6 017
Senast: sagani
·
Avel Jag köpte mig ju ett fullblodssto i våras, för avelsändamål. Tycker det är lite kul med fbl, då man kan avla i alla möjliga...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: Dalatjej
·
Avel Jag har lite småfunderingar på att betäcka vårt russto med en arab till våren. Hon är nu dräktig med en russhingst, men jag skulle vilja...
Svar
2
· Visningar
1 021
Senast: gylle
·
L
Avel Jag funderar att i framtiden ta ett för av min häst, hästen i fråga är en korsning med halvblod/tinker utan stam. Hon har fått 2 för...
Svar
8
· Visningar
1 190
Senast: Magella
·
Avel Någon som vet vart man kan hitta statistik på hur många hästar det finns av varje hästras i Sverige eller iaf på vilka som det finns...
Svar
2
· Visningar
1 210
Senast: gadriel
·
M
Avel Min kompis har följande sto som hon tänker betäcka; Ganesco - Utrillo - Hartung, B-premierad, 160 cm, inga speciella tävlingsmeriter...
Svar
6
· Visningar
1 305
Senast: crazy
·
K
Avel Har varit inne lite på blodbanken och tittat och funderat... Hur vanligt är det att man linjeavlar på kallblodiga travhästar? Hur stor... 2
Svar
27
· Visningar
3 482
Senast: Mampas
·
F
Avel Jag har en valack efter en flyinge hingst vid namn jaguar 548.Har någon information och eventuellt någon bild på honom.Hingsten är inte...
Svar
1
· Visningar
2 209
Senast: Görel
·
D
Avel Är det någon som vet något om honom?
Svar
4
· Visningar
789
Senast: DFZ
·
S
Avel dräktit sto? Kan jag ge henne Biotin(har dåliga hovar) utan att det skadar fölet??
Svar
1
· Visningar
632
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka