Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel Är det någon som vet om denna hingst fortfarande är i livet? Vilken station står han på? Gillar Kolombia som Piia Pantsu har o funderar...
Svar
5
· Visningar
905
Senast: crazy
·
W
Avel Vad menas med det egentligen?! Hur kan man beskriva en sådan häst extriört? Eller handlar det mest om stamtavlan?
Svar
12
· Visningar
1 422
Avel vad tror ni om denna kombination? vad har zephyr lämnat ? Sara
Svar
17
· Visningar
1 229
Senast: Darbhanga
·
Avel Är det någon som vet vart seminstationerna rapporterar sin statistik för säsongen? Jag betäckte ju rätt sent, och när det var 17...
Svar
2
· Visningar
1 080
Senast: Trissa
·
B
Avel I mitt tycke har arabavelns borttagande av besiktningstvång sänkt respekten för arabaveln då man hela tiden som halvblodsuppfödare...
Svar
15
· Visningar
1 108
Senast: Lena_B
·
Avel Jag vill gärna veta lite om stofamilj 26.. är den något att ha? Vilka kända hästar tillhör den stofamiljen???
Svar
3
· Visningar
820
Senast: Görel
·
C
Avel Mitt shetlandsföl har en tid varit snorig, hostig och lite allmänpåverkad, har hela tiden haft kontakt med min veterinär. Men senaste...
2
Svar
21
· Visningar
1 426
Senast: cilvia
·
K
Avel Hur gamla är era föl nu? Hur mycket "vanligt" foder har de börjat att äta? Hur mycket kraftfoder rep hö petar de i sig? Hur mycket ska...
2
Svar
25
· Visningar
1 621
Senast: knyttet
·
K
Avel En hingst betäcker ett sto vid tre års ålder (hur vanliga är treårsbetäckningar?), och kastreras sedan? Finns det någon databas där jag...
Svar
13
· Visningar
1 253
Senast: Kiddo
·
Avel Har ni visat era föl i år? Vad fick dom för poäng och kritik? Vad är det för ras och stam? Själv skall jag visa min lilla kille den...
12 13 14
Svar
264
· Visningar
19 773
Senast: shady
·
Avel Vad betyder poängen i t ex Chess 880, 98878p? Bettan
Svar
1
· Visningar
673
Senast: ecssory
·
Avel *ca 160-162 cm *tränad upp till 1,30 i hoppning *inte tävlad i dressyr, men är väl utbildad LA iallafall *bra skritt *rörlig trav...
Svar
8
· Visningar
1 401
Senast: Lena J
·
K
Avel Ni som har avel som hobby, i liten skala; ett eller ett par föl per år. Hur fungerar er verksamhet, kan den gå runt eller går den...
Svar
7
· Visningar
974
Senast: Masse
·
W
Avel Hej! Jag skulle bli jätteglad om någon med hbl-stambok skulle kunna ge min infon som finns där om stoet Yaki Lee (Corrado WL's...
Svar
3
· Visningar
1 036
Senast: Dannie
·
Avel I dag kommer min ettåring o hans lika gamla polare hem från sommarbetet. Funderar lite på vad det är dax att ta tag i att lära honom i...
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: Iglatjarn
·
Avel Vad beror det egentligen på att vissa hästar alltid verkar så stela, inte kan stå en enda dag utan att förvandlas till "kassaskåp" och...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: martha
·
Avel vid 3-års testet? Har en 2-åring som jag har tänkt försöka ha med på 3-års testet (om han är färdig för det) Tyvärr är han aningen...
Svar
2
· Visningar
842
B
  • Låst
Avel Hej Vilka är dina 10 favorit raser? Mina är: 1 Frieser 2 Irish Hunter 3 Andalusier 4 Lippizzaner 5 Connemara 6 Shettis 7 Quarter 8...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 310
Avel Skulle vara kul och höra era åsikter om mitt stos stam.. hon är e: son of a gun xx ee: moderne eu: mira II u: arabella...
2
Svar
28
· Visningar
1 776
Senast: AraSlei
·
Avel Här är ett para dis för hingst åringar. Alla som har möjlighet skulle testa detta. Det bästa stället för dessa unga djur. Bassholmen...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: Lina4ever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix