Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har läst en artikel i nya Ridsport ang kvalitetsbedömning av ponny. Man menar att vissa hästar skulle ha kommit mera till sin rätt om de...
Svar
12
· Visningar
1 499
Senast: Iglatjarn
·
Avel När jag köpte ett nytt halvblod för ett år sedan var ett av kraven att det skulle vara ett sto med bra stam, vilket jag fick. E...
Svar
19
· Visningar
1 729
Senast: Xeline
·
M
Avel Idag var jag och tittade på fölchampionatet i Örebro. Superkul att se så många högklassiga föl samtidigt! Dessutom kom kompisens ena 3a...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: Magdalena
·
Avel Hur snart efter fölningen kan man transportera sto + föl en längre sträcka? Vad säger lagen?
Svar
16
· Visningar
1 365
K
Avel Jag är intresserad av en häst som är e. Trofé, Kadrilj, Harras. Finns det någon som kan säga något om denna stam och ge mig input på om...
Svar
12
· Visningar
1 392
Senast: lady_vip
·
Avel Har ni fått några ridponny föl iår? Eller har ni betäckt med ridponny hingst iår? Vill gärna se bilder om ni har :love: Till... 2
Svar
26
· Visningar
2 135
Senast: Dalatjej
·
E
Avel Hejsan! Jag köpte för några månader sen min första häst. Hon är underbar, och mina tankar har redan börjat gå åt att hon ska få ett...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: mykene
·
B
Avel Är det någon som vet om denna hingst fortfarande är i livet? Vilken station står han på? Gillar Kolombia som Piia Pantsu har o funderar...
Svar
5
· Visningar
905
Senast: crazy
·
W
Avel Vad menas med det egentligen?! Hur kan man beskriva en sådan häst extriört? Eller handlar det mest om stamtavlan?
Svar
12
· Visningar
1 423
Avel vad tror ni om denna kombination? vad har zephyr lämnat ? Sara
Svar
17
· Visningar
1 231
Senast: Darbhanga
·
Avel Är det någon som vet vart seminstationerna rapporterar sin statistik för säsongen? Jag betäckte ju rätt sent, och när det var 17...
Svar
2
· Visningar
1 082
Senast: Trissa
·
B
Avel I mitt tycke har arabavelns borttagande av besiktningstvång sänkt respekten för arabaveln då man hela tiden som halvblodsuppfödare...
Svar
15
· Visningar
1 108
Senast: Lena_B
·
Avel Jag vill gärna veta lite om stofamilj 26.. är den något att ha? Vilka kända hästar tillhör den stofamiljen???
Svar
3
· Visningar
821
Senast: Görel
·
C
Avel Mitt shetlandsföl har en tid varit snorig, hostig och lite allmänpåverkad, har hela tiden haft kontakt med min veterinär. Men senaste... 2
Svar
21
· Visningar
1 430
Senast: cilvia
·
K
Avel Hur gamla är era föl nu? Hur mycket "vanligt" foder har de börjat att äta? Hur mycket kraftfoder rep hö petar de i sig? Hur mycket ska... 2
Svar
25
· Visningar
1 621
Senast: knyttet
·
K
Avel En hingst betäcker ett sto vid tre års ålder (hur vanliga är treårsbetäckningar?), och kastreras sedan? Finns det någon databas där jag...
Svar
13
· Visningar
1 255
Senast: Kiddo
·
Avel Har ni visat era föl i år? Vad fick dom för poäng och kritik? Vad är det för ras och stam? Själv skall jag visa min lilla kille den... 12 13 14
Svar
264
· Visningar
19 792
Senast: shady
·
Avel Vad betyder poängen i t ex Chess 880, 98878p? Bettan
Svar
1
· Visningar
675
Senast: ecssory
·
Avel *ca 160-162 cm *tränad upp till 1,30 i hoppning *inte tävlad i dressyr, men är väl utbildad LA iallafall *bra skritt *rörlig trav...
Svar
8
· Visningar
1 405
Senast: Lena J
·
K
Avel Ni som har avel som hobby, i liten skala; ett eller ett par föl per år. Hur fungerar er verksamhet, kan den gå runt eller går den...
Svar
7
· Visningar
978
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka