Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Avel Jag undrar om någon kan förklara mig vilka egenskaper som är typiska för nordsvenskar, dels brukstypen och dels travtypen. Jag har haft...
Svar
7
· Visningar
1 117
Senast: karrob
·
Avel Fick i dagarna Mountain Horse´s nya magasin med vinterns kollektion. I denna tidning har de alltid ett tema - denna gången har de varit...
Svar
1
· Visningar
2 028
Senast: Halloy
·
L
Avel Någon som vet vilken färg Saigons mamma hade? Vilka färger har han nedärvt på sina föl? Någon som har foto på sina avkommor e.Saigon så...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: Görel
·
Avel Detta är saxat ut en intervju med Martin Schaudt (tysk OS-ryttare i dressyr) från The Hanoverian No 3/2004: Martin Schaudt appears...
Svar
4
· Visningar
1 057
Senast: crazy
·
V
Avel Är det någon som kan tipsa om en sida där man kan finna olika typer av brännmärkningar och därmed få veta vilket land/stuteri de...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Violate
·
L
Avel Hejsan! Jag är intresserad av att betäcka mitt sto med Samba Hit nästa år. Någon som vet vad det kostade att vtäcka med honom i år?????
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Pirayan
·
Avel Hejsan! nu börjar hösten göra intrång och vissa fölungar e redan avvanda medan andra lattjar omkring med sina mammor ett tag till. Så...
2
Svar
31
· Visningar
1 868
Senast: Francess
·
Avel Har hittat ett från Holland importerat sto med fullhärstamning som jag funderar på att ta in i min avelsverksamhet. Jag tycker mycket om...
Svar
9
· Visningar
1 046
Senast: Masse
·
Avel Är det någon som vet lite mer om dessa hingstar. Bilder mottages också.
Svar
7
· Visningar
1 055
Senast: crazy
·
Avel I dag har mitt sto kollats. Hon var fortfarande dräktig. Nu är det 90 dagar. Nu är det bra att vänta till maj ca. :bump: :idea: :bump:
2
Svar
20
· Visningar
3 006
Senast: shady
·
A
Avel Ni som avlar islandshästar - 1. Vad fick ni för föl i år: e och stoet? 2. Vad har ni betäckt med i år: e och stoet? Och gärna en...
Svar
7
· Visningar
1 362
Senast: em76
·
M
Avel hej undrar vad som krävs för att en appaloosa hingst ska bli avelsgodkänd? mvh
Svar
1
· Visningar
674
Senast: Iglatjarn
·
Avel Var ute och letade efter någonting i går och hittade följande sida Listning av tyska hingstar helt underbar om man vill se hur många av...
Svar
7
· Visningar
1 051
Senast: grimman
·
E
Avel Är det någon som vet något om Casir Asks avkommors temperament? Jag funderar på att betäcka mitt sto med honom i vår, men eftersom hon...
Svar
5
· Visningar
1 488
Senast: Xanthine
·
Avel Varför kan man inte låta sto som fått föl vara i fred, varför så bråttom? :confused: Jag läser i tråd efter annan att människor ska rida...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 314
Senast: moli
·
Avel Jag minns att det fanns en tråd med bilder på hästar och deras färde för att tag sedan. Nu vill jag se bilder på era hästar och deras...
2
Svar
33
· Visningar
2 728
Senast: Jarrah
·
Avel Vad betyder siffrorna i poängen för t ex Chess 880, 98878=40P? Bettan
Svar
3
· Visningar
819
Avel Här inne har vi ju ibland diskuterat vikten av att de ston som sätts i avel verkligen är bra. Men jösses vad svårt det är att hitta...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: athena
·
M
Avel Är intr. av ett hingstföl för framtida tävling - både hopp och dressyr. Vad tycker ni om hans stam: Pascal - Trofe´- Silvan - Ceylon.
Svar
4
· Visningar
787
Senast: Görel
·
E
Avel Min häst är dräktig och skall föla -05. Avkomman är redan såld och skall till nya ägaren vid 6 månaders ålder. Slängde in en...
Svar
8
· Visningar
1 277
Senast: ecssory
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka