Behåller ni era föl?

Sv: Behåller ni era föl?

Jag hade den osannolika turen att få tre stoföl av tre möjliga och man måste ju tänka på rekryteringen... ;) Jag borde sälja två för ekonomins skull, men jag har i alla fall skjutit upp beslutet till om ett år, för att se hur de utvecklas. De är så jämnbra idag att det är svårt att avgöra vilken som blir bäst och alla blir nog snäppet bättre än sina mammor. Men visst har hjärtat egentligen bestämt sig redan... :love:

Carina på Silver Arabians
www.silverarabians.com

Oj, vad svårt det måste vara att välja! Eller...inte egentligen...men ibland behöver man övertala sig själv lite kanske?

När jag blev erbjuden att köpa det synnerligen välstammade polska hbl-stoet, dräktigt dessutom, var det ganska lätt att bestämma försäljning av mitt föl. Vi har bara ett visst antal boxar för tillfället...

Ska behålla mitt stoföl men hon får bo borta över vintern!
Har haft tur att hitta en tjej med samma problem som jag, ingen lekkommpis till fölungen, så min flyttar hem till henne över vintern så är de två som kan busa tillsammans. :banana:

Jag behaller alla fol tills det ar 3 ar. Om jag inte ar erbjuden mer pengar an jag kan tacka nej till. :angel:
Jag forsoker fa fram en framtida internationell vinnare, sa jag behaller dem tills jag vet precis vad de har for kapacitet och hur de kommer att klara av tavlingslivet.
De som haller mattet tavlar jag sjalv, de som inte lever upp till det jag letar efter rids in och saljs vidare.
Annu har jag inte nagra sa gamla avkommor att jag kan tavla nagra hogre klasser...men vi far se.
Jag har precis kopt in mitt dromsto :love: :love: ...hon avlade Stilo Top Notch . Jag har en 1-aring efter detta stoet som jag verkligen hoppas pa. Dessutom kopte jag med arsfolet. Kanske blir han min internationella vinnare....han ar tillrackligt ful for att fora tur med sej!! :idea: ;) :devil:

Ja, hur kunde du gissa det...? ;-) Hon är inte bara underbart vacker (det är de andra med) utan hon har ett sinne utöver det vanliga. Mjuk och behaglig, orädd och tillitsfull.

Carina

Jag hade tänkt behålla min vad det än blev, det blev ju dessutom ett sto så jag är jätteglad. (hoppas bara hon inte blir FÖR stor...)

Själv så oroar jag mig för att min ska bli för liten...hm...
Aldrig kan man då få vara riktigt lugn. ;)

Vad är det för föl du ska köpa istället? *nyfiken* :)

Det på min användarbild! Svartskäcksto, född 24/4 i år, paint-hblkorsning. Finns tråd på Gnägg med fler bilder och info!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 223
Senast: lizzie
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 868
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka