Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Avel Är det någon som vet något om Casir Asks avkommors temperament? Jag funderar på att betäcka mitt sto med honom i vår, men eftersom hon...
Svar
5
· Visningar
1 488
Senast: Xanthine
·
Avel Varför kan man inte låta sto som fått föl vara i fred, varför så bråttom? :confused: Jag läser i tråd efter annan att människor ska rida... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 314
Senast: moli
·
Avel Jag minns att det fanns en tråd med bilder på hästar och deras färde för att tag sedan. Nu vill jag se bilder på era hästar och deras... 2
Svar
33
· Visningar
2 733
Senast: Jarrah
·
Avel Vad betyder siffrorna i poängen för t ex Chess 880, 98878=40P? Bettan
Svar
3
· Visningar
820
Avel Här inne har vi ju ibland diskuterat vikten av att de ston som sätts i avel verkligen är bra. Men jösses vad svårt det är att hitta...
Svar
9
· Visningar
936
Senast: athena
·
M
Avel Är intr. av ett hingstföl för framtida tävling - både hopp och dressyr. Vad tycker ni om hans stam: Pascal - Trofe´- Silvan - Ceylon.
Svar
4
· Visningar
791
Senast: Görel
·
E
Avel Min häst är dräktig och skall föla -05. Avkomman är redan såld och skall till nya ägaren vid 6 månaders ålder. Slängde in en...
Svar
8
· Visningar
1 277
Senast: ecssory
·
D
Avel Har en holländsk valack med en något mysko stamtavla. Har fått veta att Hans far Knud inte är registrerad i KWPN utan i ett annat...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: asan
·
Avel Försöker spåra 2 hingstar (senare valacker?) som föddes slutet av 30-talet ev. börjar av 40-talet som hette Hannemax I och Hannemax II...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: asan
·
N
Avel vad vet ni om han. hingsten Dagomba? Vet stammen men inget mer...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: n1ann
·
T
Avel Vad har ni för erfarenhet av dessa kbl.hingstar? Lynne mm. Vill gärna se bilder på dom och deras avkommor. :bow:
Svar
2
· Visningar
956
Senast: Rikkan
·
Avel Satt och surfade lite på en tysk hingstsida och fastnade för Pik Bube I. Han var väl kanske inte den snyggaste, men ack så charmig...
Svar
8
· Visningar
1 425
Senast: Mabuse
·
F
Avel Någon som känner till Gibraltars stam? På både sto- och hingstsida! Det räcker med ett par, tre led bak. Tackar på förhand! :bow:
Svar
1
· Visningar
695
Senast: Görel
·
J
Avel Nej, jag vet, det finns inga generella svar. Det jag undrar är, när är det normalt att en hingst slutar betäcka, alternativt betäcker...
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: Jossan
·
A
Avel Är lite osäker... Har ett sto E. Carano DVH 521 - Landlord - Hertigen Det är så att jag är lite sugen att betäcka henne nästa...
Svar
16
· Visningar
1 013
Senast: selmaH
·
Avel Skulle vilja ha lite mer info om Hand In Glove xx och Collin 633. Stam, vad har "släkten" och avkommor gjort, när levde de (för jag...
Svar
5
· Visningar
1 511
Senast: Thesen
·
I
Avel kan man sälja ett buköppnat föl? Hur stor betydelse har egentligen en buköppning när allt efter Op har gått som det ska. Det är sex...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: Indigo
·
M
Avel Ja som överskriften antyder så tänkte jag fråga om ett par saker, vad domaren menar... :bow: Det står på bedömningspunkt "extr."...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: Mobby
·
P
Avel Mitt 15åriga sto fd tävlingshäst är förstagångsdräktig. Hon skrittas 1 tim/dagl nu men jag är så osäker på hur mycket hon bör arbeta...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: pialotta
·
Avel Vet inte om den här tråden ligger rätt... Men vårt föl reagerade på en botulismvaccination igår kväll med att få 39.8 i feber samt en...
Svar
5
· Visningar
925

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka