Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Avel Har en holländsk valack med en något mysko stamtavla. Har fått veta att Hans far Knud inte är registrerad i KWPN utan i ett annat...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: asan
·
Avel Försöker spåra 2 hingstar (senare valacker?) som föddes slutet av 30-talet ev. börjar av 40-talet som hette Hannemax I och Hannemax II...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: asan
·
N
Avel vad vet ni om han. hingsten Dagomba? Vet stammen men inget mer...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: n1ann
·
T
Avel Vad har ni för erfarenhet av dessa kbl.hingstar? Lynne mm. Vill gärna se bilder på dom och deras avkommor. :bow:
Svar
2
· Visningar
956
Senast: Rikkan
·
Avel Satt och surfade lite på en tysk hingstsida och fastnade för Pik Bube I. Han var väl kanske inte den snyggaste, men ack så charmig...
Svar
8
· Visningar
1 422
Senast: Mabuse
·
F
Avel Någon som känner till Gibraltars stam? På både sto- och hingstsida! Det räcker med ett par, tre led bak. Tackar på förhand! :bow:
Svar
1
· Visningar
695
Senast: Görel
·
J
Avel Nej, jag vet, det finns inga generella svar. Det jag undrar är, när är det normalt att en hingst slutar betäcka, alternativt betäcker...
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: Jossan
·
A
Avel Är lite osäker... Har ett sto E. Carano DVH 521 - Landlord - Hertigen Det är så att jag är lite sugen att betäcka henne nästa...
Svar
16
· Visningar
1 011
Senast: selmaH
·
Avel Skulle vilja ha lite mer info om Hand In Glove xx och Collin 633. Stam, vad har "släkten" och avkommor gjort, när levde de (för jag...
Svar
5
· Visningar
1 511
Senast: Thesen
·
I
Avel kan man sälja ett buköppnat föl? Hur stor betydelse har egentligen en buköppning när allt efter Op har gått som det ska. Det är sex...
Svar
4
· Visningar
832
Senast: Indigo
·
M
Avel Ja som överskriften antyder så tänkte jag fråga om ett par saker, vad domaren menar... :bow: Det står på bedömningspunkt "extr."...
Svar
4
· Visningar
1 075
Senast: Mobby
·
P
Avel Mitt 15åriga sto fd tävlingshäst är förstagångsdräktig. Hon skrittas 1 tim/dagl nu men jag är så osäker på hur mycket hon bör arbeta...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: pialotta
·
Avel Vet inte om den här tråden ligger rätt... Men vårt föl reagerade på en botulismvaccination igår kväll med att få 39.8 i feber samt en...
Svar
5
· Visningar
924
Avel Önskar förslag på ridponnyhingst till mitt korsningssto. Hon är 144 m, lite av den tyngre typen, har plac tom FEI dressyr.Önskar en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 563
Senast: Joker1
·
Avel När kan man befara att en unghingst kan vara mogen nog att betäcka ett brunstigt sto?Min är 11 månader nu och ska i rappet på...
2
Svar
22
· Visningar
2 212
Senast: ghost
·
S
Avel Hej! Jag har ett travarsto, korsning fransk-amerikansk, som jag funderar på att betäcka nästa vår. Hon är stor (1,68) och ganska...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: Francess
·
P
Avel Jag tänkte skicka mitt fullblods sto på betäckning igen - strax efter hon fått sitt föl i april. I och med att fölet måste med, så...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Joker1
·
H
Avel Warsteiner-Trofé-Napoleon?
2
Svar
26
· Visningar
2 253
Avel Någon som har resultat från fölvisningen Plönninge som ägde rum för någon vecka sedan?
Svar
6
· Visningar
1 550
Senast: gonkan
·
Avel Någon som vet NÅT om de hästarna?? På min ridskola står det en gentleman som är 19 år E:Parant UE:Caranto ox. Han är Arabkorsning med...
Svar
7
· Visningar
944
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Lugnande medel till hund.