Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Min syster har köpt ett litet sto som verkar vara en salig blandning, är det nån som vet något om denna stam: AmaalyOX-Golden Coin...
Svar
1
· Visningar
987
Senast: Görel
·
M
Avel Hur gör ni när ni transporterar era föl och ston? Ska åka med stoet och fölet ca 15mil. Stoet får såklart stå bunden i bommen...
Svar
12
· Visningar
933
D
Avel Jag har en connemara valack som är född 1994. Han kommer från Hagens connemarastuteri och jag vet att han är guldbelönad. Nu är mina...
Svar
5
· Visningar
1 116
Senast: Dimma
·
M
Avel jag skulle gärna vilja ha Cortez och Anarts stamtavla... min häst har dessa i sin stamtavla men jag skulle gärna vilja veta resten...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: Pazuzu
·
C
Avel Funderar på hur man normalt brukar visa åringar?Jag trodde att det normalt sett gick till ungefär som vid fölmönstringen...dvs att man...
Svar
11
· Visningar
1 009
Senast: crazy
·
H
Avel Jag är nyfiken på följande hästar och/eller deras stam och/eller avkommor: Cap Calando, Holsteiner, hingst e: Capitol I - Cor de la...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: hopp_o_galopp
·
H
Avel Det har börjat komma en genomskinlig vätska ur juvret på mitt sto, om man klämmer på juvret kommer det en stråle. Hon har haft föl...
Svar
6
· Visningar
1 605
Senast: lila
·
B
Avel Finns det någon sida på intnernet där man kan kolla olika hästars stam... tänker i första hand på Halvblod! Är det svenska varmblodiga...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Bollie
·
Avel Hej! Jag undrar var jag kan få fram hästar födda på Wången? Är det någon som har koll på hästar födda där som vill berätta? Det är...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: Carmona
·
Avel Har länge funderat över VARFÖR man "förädlar" det svenska halvblodet med arabiskt blod ?? Vad är det som araben ger halvblodet som...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 121
Senast: shady
·
E
Avel Tycker TV-kommentarerna om Briar är pinsamma. Tycker inte Briar är en hingst i världsklass, han har ingen gedigen förärvningssäker...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 956
Senast: fio
·
A
Avel Hej. Jag släktfoskar i min foderhäst stamtavla. Jag har fått fram till 1600-talet men det är en hingst tidigt i ledet som jag inte kan...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: Görel
·
L
Avel hej jag var inne o läste på ngn tråd här o det är många som är väldigt duktiga på härstamningar. Det hade varit kul att höra vad ni...
Svar
11
· Visningar
1 335
Senast: Cyllene
·
Avel Verkar vara nåt slags bra fullblod i Danmark. Nån som vet mer o kan berätta mer om honom? Gärna mer om hans pappa också, Saville Row.
Svar
12
· Visningar
1 666
Senast: athena
·
I
Avel Vänder mig främst till ponnyfolket här. i synnerhet welsh men vi är en tapper och drastiskt liten skara så ni med övriga raser får gärna...
Svar
8
· Visningar
843
Senast: Rodde
·
M
Avel hej undrar vad som krävs för att en appaloosa hingst ska bli godkänd? mvh
Svar
5
· Visningar
913
Senast: plaudit
·
O
Avel valet å kvalet igen. Stoet är en korsning mellan nått konstigt :DTror att det är lite fullblod i henne. Hon är 154, maffig, rör sej...
2
Svar
24
· Visningar
2 358
Senast: AraSlei
·
S
Avel Kanske lite sent påkommet nu, men i alla fall så visades min häst på treårstest -92 (lite sent var det ja) och fick förstås skriftlig...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: sanwan
·
A
Avel Finns det ingen som har eller vet något om någon avkomma efter Cagancho?? Jag skrev en tråd tidigare men fick inga svar, så jag försöker...
Svar
5
· Visningar
801
Avel Snälla någon som kan hjälpa mig?? Är så orolig!! Mitt sto fölade i natt och fick ett jättefint stoföl som är piggt och friskt på alla...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
7 342
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?