Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Önskar förslag på ridponnyhingst till mitt korsningssto. Hon är 144 m, lite av den tyngre typen, har plac tom FEI dressyr.Önskar en... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 564
Senast: Joker1
·
Avel När kan man befara att en unghingst kan vara mogen nog att betäcka ett brunstigt sto?Min är 11 månader nu och ska i rappet på... 2
Svar
22
· Visningar
2 213
Senast: ghost
·
S
Avel Hej! Jag har ett travarsto, korsning fransk-amerikansk, som jag funderar på att betäcka nästa vår. Hon är stor (1,68) och ganska...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: Francess
·
P
Avel Jag tänkte skicka mitt fullblods sto på betäckning igen - strax efter hon fått sitt föl i april. I och med att fölet måste med, så...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Joker1
·
H
Avel Warsteiner-Trofé-Napoleon? 2
Svar
26
· Visningar
2 253
Avel Någon som har resultat från fölvisningen Plönninge som ägde rum för någon vecka sedan?
Svar
6
· Visningar
1 550
Senast: gonkan
·
Avel Någon som vet NÅT om de hästarna?? På min ridskola står det en gentleman som är 19 år E:Parant UE:Caranto ox. Han är Arabkorsning med...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: Görel
·
Avel Min syster har köpt ett litet sto som verkar vara en salig blandning, är det nån som vet något om denna stam: AmaalyOX-Golden Coin...
Svar
1
· Visningar
987
·
M
Avel Hur gör ni när ni transporterar era föl och ston? Ska åka med stoet och fölet ca 15mil. Stoet får såklart stå bunden i bommen...
Svar
12
· Visningar
934
D
Avel Jag har en connemara valack som är född 1994. Han kommer från Hagens connemarastuteri och jag vet att han är guldbelönad. Nu är mina...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: Dimma
·
M
Avel jag skulle gärna vilja ha Cortez och Anarts stamtavla... min häst har dessa i sin stamtavla men jag skulle gärna vilja veta resten...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: Pazuzu
·
C
Avel Funderar på hur man normalt brukar visa åringar?Jag trodde att det normalt sett gick till ungefär som vid fölmönstringen...dvs att man...
Svar
11
· Visningar
1 010
Senast: crazy
·
H
Avel Jag är nyfiken på följande hästar och/eller deras stam och/eller avkommor: Cap Calando, Holsteiner, hingst e: Capitol I - Cor de la...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: hopp_o_galopp
·
H
Avel Det har börjat komma en genomskinlig vätska ur juvret på mitt sto, om man klämmer på juvret kommer det en stråle. Hon har haft föl...
Svar
6
· Visningar
1 606
Senast: lila
·
B
Avel Finns det någon sida på intnernet där man kan kolla olika hästars stam... tänker i första hand på Halvblod! Är det svenska varmblodiga...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Bollie
·
Avel Hej! Jag undrar var jag kan få fram hästar födda på Wången? Är det någon som har koll på hästar födda där som vill berätta? Det är...
Svar
5
· Visningar
1 811
Senast: Carmona
·
Avel Har länge funderat över VARFÖR man "förädlar" det svenska halvblodet med arabiskt blod ?? Vad är det som araben ger halvblodet som... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 121
Senast: shady
·
E
Avel Tycker TV-kommentarerna om Briar är pinsamma. Tycker inte Briar är en hingst i världsklass, han har ingen gedigen förärvningssäker... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 962
Senast: fio
·
A
Avel Hej. Jag släktfoskar i min foderhäst stamtavla. Jag har fått fram till 1600-talet men det är en hingst tidigt i ledet som jag inte kan...
Svar
2
· Visningar
988
·
L
Avel hej jag var inne o läste på ngn tråd här o det är många som är väldigt duktiga på härstamningar. Det hade varit kul att höra vad ni...
Svar
11
· Visningar
1 335
Senast: Cyllene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka