Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har en släkting som har ett islandssto med lite exem. Inte mkt. Hon sa till mig idag att hon ev skulle låta betäka henne nästa år... 2
Svar
33
· Visningar
2 301
Senast: Trassla
·
K
Avel Hej, Jag har tänkt att köpa en häst (äntligen!!! har nästan längtat ihjäl mig och trodde aldrig jag skulle få någon häst), problemet...
Svar
6
· Visningar
1 111
Senast: karrob
·
H
Avel hej Jeg søger oplysninger på 2 hingste.. Håber i kan hjælpe Sambesi 2037734 SWE IP Maraton 600 SWE VB Mange hilsner...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Xeline
·
P
Avel Hej! Jag undrar lite om det här med stamböcker. Det är HELT omöjligt för mig att få låna sådana på biblioteket eftersom det är referens...
Svar
8
· Visningar
994
Senast: okay
·
Avel Jag har aldrig använt mig av den metoden. Någon som vet när man kan göra det och hur lång tid det tar att få svaret? Hur säkert är det...
Svar
3
· Visningar
1 420
Senast: Jarrah
·
M
Avel vad ska jag tänka på när jag ska ställa ut mitt nordsvenskabruks sto? har ni några speciella knep för att dom ska se ut att vara det...
Svar
1
· Visningar
656
Avel Hejsan!! skulle vilja veta vad His Highness är för en hingst. Vad han har gett ,humör gärna bild. Sara!
Svar
9
· Visningar
1 284
Senast: Cyllene
·
Avel Vad är det för kläder på ryttaren som gäller? Och hur pass mycket dömer de ner en rörlig ponny som ännu inte hittat formen? Alltså, hur... 2
Svar
21
· Visningar
1 925
Senast: Welsh
·
Avel Nån som har koll på hingsten D'Avenir (som Tinne V har)? Sett avkommor, själv betäckt med osv. Är väldigt nyfiken o sugen på att kanske...
Svar
3
· Visningar
1 159
Senast: MetalFairy
·
R
Avel Jag har alltid tyckt om judex och skulle vilja veta lite mer om honom! Hur hans avkommer har blivit och om det nån som har foto på nån...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: Clintan
·
G
Avel Hur ska jag göra med mamman ska hon vara med när man avvlivar fölet eller ska hon stå kvar i en annan box eller hur ska man göra ...
Svar
16
· Visningar
1 924
Avel Vilken förening/förbund vänder man sig till om man har frågort om avel i allmänhet. regler och liknande. Det förbund/förening som har...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: Sammet
·
Avel Jag skall beställa pass till min shettis. Jag antar att det är Sveriges shetlandssällskap som jag skall vända mig till men länken...
Svar
13
· Visningar
1 250
Avel Nu har sommarpremieringarna dragit i gång. Hur har det gått för er? Poäng? Plats? Premieringsförrättare? Är ni nöjda med resultaten... 2
Svar
33
· Visningar
1 907
M
Avel vad det inte ngn här som hade en torihäst samt en hemsida om rasen? Jag älskar dessa bamsar men det verkar svårt att hitta några till...
Svar
5
· Visningar
2 455
Senast: Orzon
·
I
Avel undrar hur många här som låter sina ston föla utomhus och vilka som gjort det oväntat?
Svar
3
· Visningar
823
Senast: Fredag
·
Avel HJÄLP! Mitt sto fick sista semineringen den förste juli, men nu har hon släppt bäckenbanden och öppnat sig i vulvan! Kommer hon att...
Svar
10
· Visningar
1 059
Senast: AraSlei
·
H
Avel Hej JEg er en pige fra Danmark der søger oplysninger om 2 hingste... Håber i kan hjælpe... Sambesi SWE IP Maraton 600SWE VB...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: Görel
·
H
Avel Hallo. Nu har jag lite fler frågor igen. Jag undrar hur man kan veta ungefär hur stor fölet blir?! Ska man kolla på föräldrarnas...
Svar
2
· Visningar
1 080
Senast: Cyllene
·
F
Avel Till våren så funderar vi på att köpa en unghäst att ha på tillväxt till våra barn. Vilka hingstar ger bra hopphästar? Tänker mest på...
Svar
12
· Visningar
2 174
Senast: connemaran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈