Sommarpremieringarna - resultat?

Sv: Sommarpremieringarna - resultat?

3029003

knapplån lite-bara prövade en sak.

Senast ändrad av en moderator:

Visade mitt treåriga shettis sto i Nossebro 28 juli för Morgan Johnsson hon fick 78788=38 klass I med kritiken: Högställd, kvadratisk- Väl ansatt hals, bra överlinje- Gracil, tåvid- Avspänd, taktmässig- Vägvinnande, energisk.
Mycket nöjd eftersom jag åkte dit utan större förhoppningar då hon bara fått 34p på utställning 3 veckor tidigare!!! Hoppas att det inte har att göra med att hon är skäck då jag hört att vissa domare kan vara lite "kritiska" mot denna färg tyvärr.

Det var ett annat sto jag visade på Vätö men även detta sto har fått 43 poäng i år. :)

Fast helt klart att hon inte var i lika bra skick nu som då hon fått högre poäng, hennes fölunge har diat duktigt och det syns :(

Är MB hård när hon dömer eller ?? :banana:

En del tycker nog det. Jag har bara visat för henne en gång, hade då två hästar med och de fick fina resultat båda två.

Tror hon är ganska rättvis.

ja hon är nog rättvis men jag tycker att hon är bra hård.
En annan domare hade nog gett mer än en 7a på omdömet; lång väl ansatt hals, välformad manke gott djup......eller välformad väl ansatt hals stark överlinje mkt långt välformat kors.

Vi hade ett sto förra året som fick guld på utställning 3 veckor innan premieringen, och på premieringen fick hon "bara" 37 poäng av MB, men det är ju skillnad på utställning och premiering.

Men alla domare har ju "sitt", så det är svårt att säga att just hon är hård.

Men som hanna_shetland skriver så är hon nog rättvis

Jo men det är inte så kul just nu, svårt att motivera för släkten. Men kanske nästa år om det blir tillfälle så skulle det vara intressant att höra vad hon tycker :)

Visade mitt arabsto idag, hon fick poängen 88787 =38 poäng klass I med bedömningen:
Feminin, harmonisk, uttrycksfullt huvud, mycket bra framparti, något omusklat kors, tillfredsställande benad från sidan, något parallellförskjuten fram, instabil bak, taktmässig, avspänd skritt, lätt, något kort trav.

Är mycket nöjd med det när jag inte alls visste hur hon skulle reagera över att fara iväg på nytt ställe sådär. Har inte riktigt fått henne att fatta med det här att springa på ordentligt i traven utan hon går mest att såsar + att det var rätt geggigt på körplan.

Mvh Johanna

Viasde min lille träningskompis Rosengårds Loke på prem. i Svenljunga i mitten av juli. Jag äger honom alltså inte.

3-åring shetlandsvalack e Kåkulla Unnric

Visade honom för att få avkommepoäng till stoet.

Han fick 98897- 41p Vi var jättenöjda!!!! :banana:

Bild finns på Stuteri Rosengårds hemsida.

Jag visade mitt fjordsto i Dingle 1/8. Hon är 11 år och aldrig visad förut så det var spännande. Hon blev stamboksförd B (en avkomma, en ettåring som fick 39 p samma dag) och fick 89888=41p.
Omdömet var: Rastypisk med långa linjer, bra resning, utmärkt sida, relativt korrekt, taktmässig energisk skritt, vägvinnande trav.
Matte var jättelycklig!!

Jag visade min 3-åring Junibackens Crash Boom Bang för Ronny Johnsson på Lillerud i Värmland. Jag tror aldrig jag har varit så nervös - ändå hade vi redan diplomet klart redan tack vare 40-41-41 på utställningar i år! Men det gick bra i alla fall, hon gick tvåa i ringen med 88898=41p. Etta gick Junita e. Epol med 98898=42, trea Amelia e. Lyckebo Al Capone med 98887=40, fyra Alison e. Paulus med 88888=40p. Vi var helnöjda med dagen vill jag lova! Tog kort på alla fyra diplomstona bredvid varandra, men tyvärr har jag inte scannat dem ännu så jag kan inte lägga ut dem idag.

Liknande trådar

Avel Nu så här under hösten/vintern börjar man ju redan tänka på nästa avelssäsong...;) Nästa år kommer vara mitt första år i halvblodsaveln...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 452
Senast: stommen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?