P
prallan
Sv: Hingsttips Tack!
Jag hejjar nog på "Donpan" i ditt fall
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var "vackra" det enda adjektiv Flyinge hade att säga om sina hingstar??? .
Men jag håller fast vid Don Primero till ditt sto. Han visade inte minst vid bruksprovet (3 godkända söner) vilken toppförärvare han är! Konstigt att Flyinge inte rekommenderade Daytona...
Förslagen Flyinge lämnade var typ alla deras gångartshingstar... Det blir man kanske inte så mycket klokare av. Dessutom är ingen av hingstarna beprövade i aveln. Äldsta avkommorna är väl Richfields som i år är tre. (är inte helt säker). Dock är mina favoriter Danzas och Highlander. Danzas kommer ur en mycker säker gångartsstam och han kommer säkert att bli bra både inom avel och sport. Highlander är en jättesnygg hingst med väldigt fin trav, han ser helt underbar ut att rida!
Men jag håller fast vid Don Primero till ditt sto. Han visade inte minst vid bruksprovet (3 godkända söner) vilken toppförärvare han är! Konstigt att Flyinge inte rekommenderade Daytona...
Nämde Flyinge ngr av de exteriöra brister de hingstar du räknat upp här? Det är ju inte heller helt oviktigt i sammanhanget vad ditt sto tex nedärver positivt resp negativt,ställdes det frågor om detta?
Kan bara föreställa mig hur mga Quite Esay ston som kommer att betäckas med JM,Roven och AM,det kan bli väldigt gracilt,tror inte de avråder till dyl kombinationer.
mvh/barb
Nix, det gjorde de inte till mig. Som sagt så nämnde de inte Daytona och det gjorde de för att jag skrev att mitt sto hade veka kotor, det har Daytona oxå.
/Kristin