Sv: Ännu en 'hjälp med hingstförslag önskas' tråd..
Trillade in här då jag "tyvärr" kanske ska ta föl på min häst i sommar. (Tyvärr då jag hellre sett att hon blev frisk och ridbar) Det var jätteintressant att läsa om Szkopul och att du åkte dit och träffade honom.
Jag föll mer eller mindre pladask för honom när jag såg honom just på Strömsholm vid en skoning. Då var det inte aktuellt med betäckning men i mitt stilla sinne tänkte jag att det var en hingst i min smak om jag nu skulle ta föl någon gång. Jag föll för uttrycket hos honom, hur han såg ut (med mina amatörögon) och att ägarna just nämnde hans fina psyke. Jag såg honom dock aldrig röra sig.
Mitt sto är hälften arab (reg arabkorsning hos SAHF) vilket gjorde dina tankar lite lika mina. Jag vill ha lite förbättring överallt, gång, lite större (Strax över 160 är målet), och åt hopp mer än dressyr. En allroundhäst med min hästs go och framåtanda utan att det blir för överenergiskt helt enkelt, ej skimmel....
Generell fråga som jag kastar ut, vad för papper blir det med min reg arabkorsning och nu tex Szkopul? Sen funderade jag på det med fången som har gnagt sen jag såg honom, överhuvudtaget ärftligt?
Andra hästar som har fallit mig på läppen är Carnute-avkomman Double O Seven, skimmel förvisso men jag gillar uttrycket och (som man kanske inte ska tänka) jag hade gärna sett Carnute som pappa till min blivande men pengarna saknas, då tar man det näst bästa...? Highlander, en ny hannoveranare tyckte jag också såg trevlig ut, inte så stor då jag vill ha lite mindre, gångartshäst dock.
Ursäkta om jag snodde lite av tråden, beslutet om betäckning kom lite abrupt och chockartat så jag rabblar ur mig lite tankar.