Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Avel Är det någon som vet en bra sida, där man kan släktforska på sin häst? Eller där man kan få bra info om olika hingstar som finns och har...
Svar
8
· Visningar
999
Senast: sussisus
·
Avel Ja, jag vet att det har varit på tal massor av gånger tidigare men jag gör en ny i alla fall. När ska man börja rida sitt sto igen...
Svar
1
· Visningar
598
Senast: CK
·
M
Avel hej undrar var man registrerar en quarab? (quater/arab) är det en egen ras? mvh anette
Svar
1
· Visningar
797
Senast: Bia
·
M
Avel Kanske någon som betäckt med honom i år? Har inte kunnat hitta några bilder på honom där man ser honom från sidan, det hade varit...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: md5krist
·
Avel Ni "halvblods människor", vad krävs av en fullblodshingst för att ni ska använda honom?? Tex, stam, storlek, gångarter o hoppbetyg...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: md5krist
·
Avel making him a good type to use on colored mares. Jag är ju helt ointresserad och kan inget om färgavel, så kan någon förklara för mig vad...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: crazy
·
Avel Någon Connemara expert här på Bukefalos som känner till den hingsten? Vi har en 6årig dotter som importerades från Irland i våras.
Svar
1
· Visningar
737
Senast: Pazuzu
·
Avel Dom hingstar som inte klarar bruksprovet, måste dom gå igenom en avelsvärdering separat för att bli avelsvärderade eller blir dom det...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: MissFideli
·
N
Avel Hej! Jag har ett sto som jag eventuellt funderar på att betäcka. Mitt problem är att jag inte kan ha mitt sto+föl hemma utan söker nu...
Svar
4
· Visningar
875
Senast: Noelle
·
A
Avel Jag har letat både på Bukefalos och lite andra ställen, men hittar inte svaret på min enkla (?) fråga: VARFÖR blev inte Sambesi godkänd...
Svar
12
· Visningar
2 329
Senast: MissFideli
·
Avel Sitter Ni och räknar poäng och höjer avelsvärdeklass på stoet så snart hon är berättigad till de? Eller låter ni det vara? Jag har...
Svar
10
· Visningar
911
Senast: ameo
·
Avel Min häst har Ismir som morfar. Jag undrar om någon vet lite om vad han har lämnat för typ av hästar?! Är det mest dressyrhästar? Känner...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Trassla
·
F
Avel Vilka angloarabhingstar finns det för betäckning? Med egna prestationer såklart...från MSV och uppåt. Vill veta allt! Inkl färg, tecken... 2
Svar
23
· Visningar
1 829
Senast: Trassla
·
F
Avel Visst har Nactus fått många avkommor? Men vad har de gjort? Han räknas väl som en av multitalanghinstarna, eller hur? Och han verkar ge... 2
Svar
25
· Visningar
2 788
Senast: Francess
·
L
Avel Ni som använder era hästar till körning. Vad har ni för stam? Är det gångartshästar man ska avla på för att få fram den ultimata...
Svar
7
· Visningar
836
Senast: Gisburne
·
T
Avel Börjar kännas som en hel följetong nu - det handlar igen om mitt nervösa dräktiga sto som det fanns en tråd om tidigare i somras, när...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: crazy
·
N
Avel vad tycker ni det ser ut som att den lille hingsten kommer att få för färg..http://www.lunarstorm.se/FlikkSmurfis/kollage/33...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: knyttet
·
Avel Jag har läst boken igen (för säkert 7:e gången :angel: ) och än en gång funderar jag på vad hästen har för färg :confused: Han...
Svar
8
· Visningar
1 767
Senast: Magdalena
·
Avel Ni som är här på avel, en fråga: Finns det kunskap och intresse för andra raser än halvblod? (ok har sett instaka trådar om... 2
Svar
32
· Visningar
1 960
Senast: Appache
·
Avel Hur gamla är hans äldsta nu? Jag var och tävlade igår och det var en mycket trevlig 98:a e Cortus - Irco Marco. Väldigt snygg...
Svar
8
· Visningar
1 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka