Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Någon Connemara expert här på Bukefalos som känner till den hingsten? Vi har en 6årig dotter som importerades från Irland i våras.
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Pazuzu
·
Avel Dom hingstar som inte klarar bruksprovet, måste dom gå igenom en avelsvärdering separat för att bli avelsvärderade eller blir dom det...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: MissFideli
·
N
Avel Hej! Jag har ett sto som jag eventuellt funderar på att betäcka. Mitt problem är att jag inte kan ha mitt sto+föl hemma utan söker nu...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: Noelle
·
A
Avel Jag har letat både på Bukefalos och lite andra ställen, men hittar inte svaret på min enkla (?) fråga: VARFÖR blev inte Sambesi godkänd...
Svar
12
· Visningar
2 328
Senast: MissFideli
·
Avel Sitter Ni och räknar poäng och höjer avelsvärdeklass på stoet så snart hon är berättigad till de? Eller låter ni det vara? Jag har...
Svar
10
· Visningar
911
Senast: ameo
·
Avel Min häst har Ismir som morfar. Jag undrar om någon vet lite om vad han har lämnat för typ av hästar?! Är det mest dressyrhästar? Känner...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: Trassla
·
F
Avel Vilka angloarabhingstar finns det för betäckning? Med egna prestationer såklart...från MSV och uppåt. Vill veta allt! Inkl färg, tecken...
2
Svar
23
· Visningar
1 829
Senast: Trassla
·
F
Avel Visst har Nactus fått många avkommor? Men vad har de gjort? Han räknas väl som en av multitalanghinstarna, eller hur? Och han verkar ge...
2
Svar
25
· Visningar
2 786
Senast: Francess
·
L
Avel Ni som använder era hästar till körning. Vad har ni för stam? Är det gångartshästar man ska avla på för att få fram den ultimata...
Svar
7
· Visningar
836
Senast: Gisburne
·
T
Avel Börjar kännas som en hel följetong nu - det handlar igen om mitt nervösa dräktiga sto som det fanns en tråd om tidigare i somras, när...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: crazy
·
N
Avel vad tycker ni det ser ut som att den lille hingsten kommer att få för färg..http://www.lunarstorm.se/FlikkSmurfis/kollage/33...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: knyttet
·
Avel Jag har läst boken igen (för säkert 7:e gången :angel: ) och än en gång funderar jag på vad hästen har för färg :confused: Han...
Svar
8
· Visningar
1 766
Senast: Magdalena
·
Avel Ni som är här på avel, en fråga: Finns det kunskap och intresse för andra raser än halvblod? (ok har sett instaka trådar om...
2
Svar
32
· Visningar
1 954
Senast: Appache
·
Avel Hur gamla är hans äldsta nu? Jag var och tävlade igår och det var en mycket trevlig 98:a e Cortus - Irco Marco. Väldigt snygg...
Svar
8
· Visningar
1 340
W
Avel Har nyss köpt en hannoveranervalack E: Weltmeyer-DrosselklangII. Weltmeyer behöver ju inge större presentation ;) Men däremot skulle...
Svar
7
· Visningar
1 399
Senast: asan
·
N
Avel Vilka hingstar är det som har mkt Trahkhener blod i sig? Var kan man hitta o leta? Har träffat några Trahkhenare i mina dagar, otroligt...
Svar
12
· Visningar
1 676
Senast: Jfrelin
·
Avel önskar info om hingsten Cortus (ASVH)
Svar
5
· Visningar
912
Senast: Ancor
·
X
Avel ... är det att stoet tillbakabildar fostret? vad heter det? jag fick hjärnsläpp nu.
Svar
2
· Visningar
766
Senast: CK
·
P
Avel Mitt sto är dräktigt (pá ca 100 dygnet). Det är första dräktigheten och det syns redan nu en utfyllnad runt magen, mest bakre delen. Hon...
2
Svar
26
· Visningar
2 283
Senast: Pirayan
·
Avel Vilka av dessa stammar anses som "bäst" Och vilken "inriktning" är den avlad på? Dressyr/hoppning. Tar fäderna och tar med om det...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Cyllene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka