Fråga från en novis!

Sv: Fråga från en novis!

Vad beträffar islandshästar är jag snudd på ett lexikon, men jag intresserar mig även för främst halvblod men också araber och shettisar. De sistnämnda kan jag dock inget om. ;)

Förresten kan väl du upplysa alla om vem Granate 1973 är, eftersom han är viktig för PRE-aveln?

Senast ändrad:

Nej jag vet inte, jag bara hittade på ett namn. :) Hoppades att nån annan kanske visste ;)

Ojdå, jag trodde att det FANNS en Granate 1973 :o och tänkte därför bli upplyst eftersom jag inte kan något om PRE-aveln.

Jag föder upp och är mest intresserad av New forest-ponnyer, även om jag under årens lopp har samlat på mig några hyllmeter med andra stamböcker (främst ponnyraser, men även några halvblods- och arabstamböcker).

Hlsn Helena

Vad har du för stam på dina ridponnyston och vad betäcker du med? Bara nyfiken ?

Trassla skrev:
Ojdå, jag trodde att det FANNS en Granate 1973 :o och tänkte därför bli upplyst eftersom jag inte kan något om PRE-aveln.

Det här forumet är ju allmänbildande, även om man inte vill veta vem Utrillo var :D

hoppsan, skrev lite fel där (igen)... Granate FINNS, men själva sammanhanget var påhittat, dvs jag bara tog ett namn i högen.

Brittisk Ridponny är "min" ras.

Är inte särskilt intresserad av halvblod men vet vem Utrillo var! ;)

Loggan

Jag har två ston i avel, ett ardennersto, 5 år och trol. dräktig med sitt första föl, e Junid.

OCH ett shettissto, 7år, ska betäckas med Kompis Steve nästa sommar.

Vi föder upp travare, men har även fått besök av halvblodston.
Förr var jag nog mer uppdaterad på halvblodsfronten.
Har även haft arab.
Är igentligen inte så intreeserad av linjerna utan mer om det praktiska när det gäller fölston.
Och i det ämnet är alla raser lika ;-)

AM

Jag pysslar med shirehästar... Men jag måste väl erkänna att jag oxå känner till utrillo... :D

Liknande trådar

R
Övr. Grenar Hej. Det är så att jag på full allvar funderar på att söka till British racing School. Har tittat i några andra trådar om ämnet...
Svar
6
· Visningar
3 697
Senast: tolksele
·
Avel Jag fick lite funderingar runt avel på korsningar efter ha läst arab/frieserkorsningstråden. Vilka vackra hästar! :love: Jag är helt...
Svar
2
· Visningar
1 151
Senast: skuggi
·
Avel Tanken är att jag någon gång ska köpa mig en häst, och man vill ju såklart att affären ska bli så lyckad som möjligt. Därför undrar jag...
Svar
11
· Visningar
2 026
Senast: Bewelinn
·
H
Avel När jag bodde i England förundrade jag mig alltid över hur lätt de tog på avel. Hade man ett sto och grannen en hingst, ja då fick han...
Svar
6
· Visningar
1 177
Senast: copernica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka