Angloarabhingstar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Francess
  • Startdatum Startdatum
Sv: Angloarabhingstar

Nån som känner till om hingsten Hill'z Ide x någonsin blev godkänd? ..Eller är han valack nu?
//Tuttiboo

Det tror jag inte att han blivit, godkänd för avel alltså. På SvRF sida verkar han inte tävlat heller.

stona måste ha erkänd härstamning, det är det första, engelska fullblod och arabiska fullblod är sedan relativt lätta att korsa in, problemet kommer sedan i avkomman som skall ha minst 25% arabiskt blod i sig. beroende på hur ädel hingsten är kan man alltså få problem.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 420
Senast: moonstruck
·
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 880
Senast: pastejja
·
Avel Jag försöker följa med i diskussionerna om svensk avel, försöker lära mig av de som kan (de som hållit på länge) med avel. Har förstått...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka