Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Avel Mitt sto har lite lustig "teckning" eller vad jag ska kalla det. Hon är Danskt Varmblod (men med mycket franskt blod i sig) och fux med...
Svar
6
· Visningar
974
Senast: Thildha
·
Avel Hur fungerar detta med höjningen av stonas avels bokstav? Måste man hålla reda på det själv, eller är det någon typ ASVH som håller koll...
Svar
18
· Visningar
1 555
Senast: shady
·
O
Avel Hur pass "hårt" rider ni era dräktiga ston? Nu menar inte jag när de är högdräktiga utan så här under hösten? En fågel viskade i mitt...
Svar
11
· Visningar
1 110
Senast: Rotterö
·
Avel Hej, jag söker uppgifter om stuterimärken och hur de ser ut, var sitter märker respektive land sina hästar. Vilka europeiska hästraser...
Svar
5
· Visningar
2 352
M
Avel är det någon som känner till hingsten Morat, och vad han gjort och lämnat? Ska titta på ett avelssto som har honom som morfar!
Svar
2
· Visningar
928
Senast: Mithra
·
Avel Någon som har någon erfarenhet om denna hingst? eller hans avkommer?
Svar
3
· Visningar
890
Avel Finns det några såna hingstar som generellt ger mindre avkommor, alltså under 165 cm och som dessutom förädlar? Har ett sto e. Stanford...
Svar
17
· Visningar
1 378
Senast: Veronika
·
Avel Hur har ni uppfödare skrivit kontrakt när ni säljer föl men innan de har skiljts ifrån mamman!?! Lägger köparen någon handpenning? Vet...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: Welsh
·
M
Avel En tråd låg här för ett tag sen som sade att hingsten avlidit. Har dock ej lyckats hitta ngt om detta på annat håll. Kan ngn bekräfta...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: CillaW
·
H
Avel jaha då är \"oturen\" slagit till igen.. Nu står mitt avels sto nere på Slöinge djursjukhus med allvarlig leverskada...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 935
Senast: Berge
·
F
Avel Visade mitt sto som treåring på premiering, det gick skit! Hon var stel och ovillig och visade inte alls sin bästa sida, dessutom var...
Svar
5
· Visningar
987
E
Avel Nu har vi äntligen fått hem våra två Camargue ston! 200 mil fick de åka från varma Provence till regniga sverige. Men de ser glada och...
Svar
16
· Visningar
1 879
Senast: psychogrrl
·
T
Avel Har ett engelskt fullblodssto som jag funderar på att betäcka. Inte just nu för hon är ute på foder och jag är gravid... Ja ni...
Svar
8
· Visningar
851
Senast: pialotta
·
J
Avel Vad har mitt sto fått på spenarna? Ikväll när jag gick igenom mitt digivande sto så hade hon flera stycken små rosaaktiga (juvret och...
Svar
6
· Visningar
975
Senast: javill
·
H
Avel Är det någon som vet var man kan hitta information om Danska halvblodshingar på internet?
Svar
12
· Visningar
2 200
Senast: 930603
·
M
Avel Någon som har information om denna hingst?? Någon som har föl efter han? hur har dom blivit? Allmänn information finns ju på hans...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: Görel
·
N
Avel Finns det något sätt att ta reda på hur stort ett föl kommer att bli vid vuxen ålder? T.e.x. xxx cm vid 3 månader blir ca xxx cm vid 4...
Svar
1
· Visningar
935
Avel Finns Briar-sonen Berlioz i avel ? Han ägs av Minna Telde och det enda jga lyckats läsa mig till är att han ska fortsätta sin...
Svar
2
· Visningar
987
T
Avel Jag är så fruktansvärt nyfiken och undrar om ni färgkunniga kan hjälpa mig? Undrar om man på något sätt kan se om ett gulbrunt föl...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: Tosca
·
C
Avel Någon som har en avkomma efter den hingsten eller känner till någon? Vad som helst! :)
Svar
1
· Visningar
742
Senast: Cyllene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka