Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Avel Info sökes om Gakenda 2218, Gondoljär 492 & Nepal 390 Skulle vilja veta lite mer om detta sto, och hennes stofamilj (F.4). Samt om...
Svar
3
· Visningar
1 087
Senast: Görel
·
C
Avel Hejsan Ska snart visa min tvååriga hingst på premiering och nu undrar jag om någon kunde berätta lite mer om bedömning , poäng osv. Vad...
Svar
5
· Visningar
915
Senast: Fnurra
·
O
Avel Har jhust köpt en PRE till ridskolan. Först trodde vi inte att han va det, eftersom han va skäck, men han är bränmärkt, så det stämmer...
Svar
4
· Visningar
1 549
Senast: jemeni
·
Avel Kom på att jag är nyfiken på den hingsten med! Någon sem vet vad han ger för något? Storlek, temprament, utseende och liknande!
Svar
3
· Visningar
713
E
Avel Jag håller på med två raser där respektive avelsföreningen samt de som håller på med dessa raser har olika åsikter. Raserna det gäller...
2
Svar
22
· Visningar
2 294
Senast: Inloggningsnamn
·
J
Avel Halloj, Jag köpte för ett tag sedan ett holsteiner sto från holland. Jag vet att hon haft föl tidigare men eftersom jag inte har haft...
Svar
7
· Visningar
1 163
Senast: Jenni73
·
Avel Ni som sysslar med halvblodsavel, de ggr era ston ej blivit dräktiga har ni då fått något bra avtal med hingsthållaren inför nästa...
Svar
12
· Visningar
885
Senast: Turbis
·
M
Avel Mitt sto, ljusbrunt sv hbl, är betäckt med en fuxhingst (welsh). Stoet har övervägande mbr anlag på pappas sida, fuxanlag på mammas...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: lila
·
N
Avel någon som vet något om en halvblodshingst som heter pontiac..vet tyvärr inte namn på föräldrar eller födelsedata..han e pappa till...
Svar
12
· Visningar
1 403
Senast: shady
·
O
Avel Skulle vilja ha lite bilder och information om haflingerhingsten Nelson 2. Skriv allt ni vet.
Svar
4
· Visningar
705
Senast: Osis
·
A
Avel Satt och funderade på vad som gäller när man hyr/leasar en hingst över betäkningssäsongen. Någon som kan hjälpa mig med info? det gäller...
Svar
15
· Visningar
1 903
Senast: Rodde
·
Avel I helgen fick New forest-stoet Bridgelea Blue Haze RNF 124 ELIT postumt, och hon uppnådde otroliga 380 avkommepoäng (gränsen för ELIT...
2
Svar
30
· Visningar
2 482
Senast: Rodde
·
F
Avel Att visa ett föl som "helt plötsligt" blivit kraftigt överbyggt? :confused: Häromveckan var hon jämn och fin, men idag var jag ute i...
Svar
18
· Visningar
1 101
Senast: Francess
·
Avel Jag tänkte mest på om avkomman ser ut som ni ville, när ni valde hingst efter vad stoet brister på? Om de negativa sakerna "försvann" är...
Svar
17
· Visningar
1 284
Senast: Nobbeled
·
Avel Var hittar man en proffshandler som kan träna och ställa ut ens arabhäst?? :)
Svar
6
· Visningar
1 228
Senast: fettso
·
M
Avel hej friser någon som kan berätta allt om denna rasen? temperament ridbarhet mm
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Seminassistent
·
Avel Finns det någon snäll skäl här som har dom reglerna för höjjning av värde bokstav på avelsston (halvblod). Har försökt att kolla på...
Svar
4
· Visningar
1 157
Senast: shady
·
O
Avel jag skulle vilja ha bilder och information om shettishingsten Claymore RS 109 tack på förhand
Svar
2
· Visningar
617
Senast: Osis
·
Avel Bör man satsa på??Är RIKS den absolut största i Sverige?Vill ju att det ska vara lönt eftersom jag ska lämna iväg henne till ett proffs...
Svar
3
· Visningar
656
Senast: fettso
·
Avel Vanligtvis visas ju treårsston på sommarpremmieringarna för att de ska få sin avelsvärdesbokstav (G G1 eller G11). Mitt sto kunde av...
Svar
3
· Visningar
637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka