Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har ett sto som jag ofta får höra att jag ska ta föl på. Grejen är att hon är 12 och jag vill gärna hinna tävla lite och så innan... 2
Svar
30
· Visningar
2 211
Senast: Berecca
·
N
Avel mitt sto har gått över tiden nu 7 dagar..hur många dagar brukar dem flesta gå över o hur många veckor får dem gå över innan man ringer...
Svar
14
· Visningar
1 074
Senast: nettanbabe
·
Avel Vad vet ni om stammen Prophet? Vilken typ av hästar ges ur denna stam? Hur är de i psyket? Hur är de på travbanen? Är denna stam...
Svar
9
· Visningar
921
Senast: Etolie
·
E
Avel Hej! Har ett helt underbart vbl-sto. Hon har hoppat 1,30 med ryttare och har superfina steg, vunnit över en hel del fina hbl i dressyr... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 030
Senast: Etolie
·
Avel Jag har efter många sorger och bedrövelser äntligen fått mitt sto dräktigt. På grund av värmen är myggen och knotten rent jäkliga. Min...
Svar
14
· Visningar
2 332
Senast: Pocahontas
·
S
Avel \"Träna\" riktigt ung häst Jag visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden men jag provar här. Om man har en häst ålder 0-3 år...
Svar
16
· Visningar
1 409
Senast: sthlm23
·
Avel funderar, funderar :crazy: vill ta Aldebaran VI Bild på mitt halvblodssto men vet inte,(nästa år) vill ha råd och tips, snälla.....har...
Svar
6
· Visningar
1 004
Senast: pigge
·
S
Avel Hur \"äkta\" måste en godkänd hingst vara?? Jag är uppfödare av en 1-årig Knabstrupper hingst som var med på riksutställning i helgen... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 636
Senast: Smurfan
·
F
Avel Funderar på att visa mitt lilla föl men kan inget!!! Vad skall man tänka på??? Skall fölet vara regestrerad? skall den vara vacsenerad...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Fager
·
Avel När brukar de betäckas? Min pojkväns mamma har bl.a ett minishettissto som i år fyllde tre år. Egentligen hade hon tänkt låta betäcka...
Svar
3
· Visningar
676
Senast: ameo
·
C
Avel Hej! Jag funderar lite smått på att betäcka mitt sto (e. Cortez - Chagall) nästa år. Problemet är att jag inte vet om jag ska välja...
Svar
8
· Visningar
999
Senast: crazy
·
  • Låst
Avel Vi betäckte Arabesque i maj/juli och fick idag reda på att hon är dräktig! *weeiii* Vi har haft sån otur i år, med skador, och så med...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: ameo
·
L
Avel Jag har för mig att jag läst någonstanns att det finns en ras som travaren kan korsas med så att avkomman blir en speciell hästras...
Svar
10
· Visningar
1 122
Senast: neywaz
·
C
Avel Vem blev din favorit?? :idea: Berätta varför just denna hingsten tilltalade dej? Vad tror du han kan tillföra i aveln? Passar denna... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
9 437
Senast: crazy
·
K
Avel Vad har ni för erfarenhet av moderlösa föl/föl som fötts upp på flaska? Jag har hört dels att de ska bli så sent utvecklade, dels att...
Svar
10
· Visningar
1 821
Senast: Iglatjarn
·
S
Avel mitt nu ca 1½ månads gamla hingsföl är en jäkel på att sparka mot mig. hur gör man för att få honom att sluta med dom fasonerna? inte...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Mobby
·
S
Avel När är den bästa tiden på året att ta föl på? :confused:
Svar
8
· Visningar
801
Senast: Mobby
·
E
Avel Kan man ha en hingst gående i samma hage som tex. en valack... eller bråkar de då? Borde inte hingsten få ett väldigt ohästligt liv om... 2
Svar
22
· Visningar
6 529
Senast: Ewe89
·
E
Avel Någon som vet när de nya reglerna för avelsvärdering för vissa ponnyraser (bla welsh) kommer att införas? Och blir det några nya regler... 2
Svar
28
· Visningar
2 125
Senast: Rodde
·
S
Avel Om ni fick välja vad skulle ni göra då? Betäcka erat eget sto eller köpa ett avvant föl? Betäcka stoet för att behålla fölet alltså... 2
Svar
26
· Visningar
2 109
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka