Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel funderar, funderar :crazy: vill ta Aldebaran VI Bild på mitt halvblodssto men vet inte,(nästa år) vill ha råd och tips, snälla.....har...
Svar
6
· Visningar
1 001
Senast: pigge
·
S
Avel Hur \"äkta\" måste en godkänd hingst vara?? Jag är uppfödare av en 1-årig Knabstrupper hingst som var med på riksutställning i helgen...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 636
Senast: Smurfan
·
F
Avel Funderar på att visa mitt lilla föl men kan inget!!! Vad skall man tänka på??? Skall fölet vara regestrerad? skall den vara vacsenerad...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: Fager
·
Avel När brukar de betäckas? Min pojkväns mamma har bl.a ett minishettissto som i år fyllde tre år. Egentligen hade hon tänkt låta betäcka...
Svar
3
· Visningar
676
Senast: ameo
·
C
Avel Hej! Jag funderar lite smått på att betäcka mitt sto (e. Cortez - Chagall) nästa år. Problemet är att jag inte vet om jag ska välja...
Svar
8
· Visningar
999
Senast: crazy
·
  • Låst
Avel Vi betäckte Arabesque i maj/juli och fick idag reda på att hon är dräktig! *weeiii* Vi har haft sån otur i år, med skador, och så med...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: ameo
·
L
Avel Jag har för mig att jag läst någonstanns att det finns en ras som travaren kan korsas med så att avkomman blir en speciell hästras...
Svar
10
· Visningar
1 119
Senast: neywaz
·
C
Avel Vem blev din favorit?? :idea: Berätta varför just denna hingsten tilltalade dej? Vad tror du han kan tillföra i aveln? Passar denna...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
9 437
Senast: crazy
·
K
Avel Vad har ni för erfarenhet av moderlösa föl/föl som fötts upp på flaska? Jag har hört dels att de ska bli så sent utvecklade, dels att...
Svar
10
· Visningar
1 817
Senast: Iglatjarn
·
S
Avel mitt nu ca 1½ månads gamla hingsföl är en jäkel på att sparka mot mig. hur gör man för att få honom att sluta med dom fasonerna? inte...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Mobby
·
S
Avel När är den bästa tiden på året att ta föl på? :confused:
Svar
8
· Visningar
798
Senast: Mobby
·
E
Avel Kan man ha en hingst gående i samma hage som tex. en valack... eller bråkar de då? Borde inte hingsten få ett väldigt ohästligt liv om...
2
Svar
22
· Visningar
6 523
Senast: Ewe89
·
E
Avel Någon som vet när de nya reglerna för avelsvärdering för vissa ponnyraser (bla welsh) kommer att införas? Och blir det några nya regler...
2
Svar
28
· Visningar
2 121
Senast: Rodde
·
S
Avel Om ni fick välja vad skulle ni göra då? Betäcka erat eget sto eller köpa ett avvant föl? Betäcka stoet för att behålla fölet alltså...
2
Svar
26
· Visningar
2 099
Senast: Lazio
·
Avel Nu är hon seminerad två gånger, och bägge gångerna har hon kollats på söndan, seminerats på måndan och på tisdan har ägget släppt. Är...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: Trissa
·
Avel har ett sto e:urbino u:Herkella ue:herkules uu:flamkella uue:Flamingo skulle vilja veta lite om ALLA dessa hästar. ebn bild på henne...
Svar
7
· Visningar
1 605
Senast: Masse
·
A
Avel Id-kontrollant säger gulvit, jag tror pärlvit. Mor är mörkt gulbrun, far skimmel ( född gulbrun). Se underverket här och kommentera...
Svar
5
· Visningar
1 083
Senast: LaMaya
·
Avel Jag undrar om min tjej kan vara konstant rödskimmelskäck. Hon är rödskäck men blir mer och mer stikelhårig främst på en fläck i flanken...
Svar
7
· Visningar
1 128
P
Avel Vem var det som fick tvillingföl. Tyckte dom var så väldigt fina och var nyfiken på nytagna kort, finns kanske i någon av trådarna, vart...
Svar
1
· Visningar
863
Avel Jag är ingen färgexpert men förekommer silver hos shetland? Jag har hört olika argument. En säger att det enligt genetikerna inte finns...
Svar
18
· Visningar
1 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka