Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Att eksem är ärftligt vet jag, men i hur stor utsträckning? Jag har läst Marion Unkels gamla forskningsresultat som gjordes under...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: Pocahontas
·
N
Avel min pålle ska snart ha föl och har gått över tiden nu i två dagar..slutar dem äta när det är dags..hon har fått frukost i hagen men står...
Svar
5
· Visningar
787
Senast: Mobby
·
C
Avel Sitter å läser häst annonser då jag ska köpa kuse... Det finns en hel del fölis-annonser. Det står ungefär så här i de flesta "H*n har...
Svar
17
· Visningar
1 224
Senast: Albatross
·
T
Avel Vilka stor häst raser har konstantskimmelanlaget (nu levande hingstar som lämnar det vidare) Jag vet endast varmblodstravare - Tap In...
Svar
10
· Visningar
1 042
Senast: anja
·
M
Avel Jag har läst här att någon har skrivit att ett halvblod under 158 inte kan få en 8:a på typen då det räknas som för litet för att få den...
Svar
8
· Visningar
841
Senast: Retzina
·
Avel Hur mycket brukar ni få visa upp traven på premiering? Är det tillräckligt för en domare att bara se en halv raksträcka? :confused...
2
Svar
20
· Visningar
1 246
Senast: Skuggfaxe12
·
Avel Det är ju allmänt känt att fux+fux blir fux. Just därför har jag blivit väldigt förvirrad av en borkfärgad hingst. Hingsten har på...
2
Svar
29
· Visningar
2 578
Senast: loveponies
·
A
Avel Får en knabstrupperkorsning (efter godkänd breedersansluten halvblodshingst u Knabstruppersto) gå årgångstävlingarna för svenska...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: CillaW
·
M
Avel undrar i vilka åldrar ställer man ut hingstar? kan man ställa ut föl -04 ,1 åringar och 2 åringar? vet ju att man kan ställa ut 3...
Svar
12
· Visningar
1 161
Senast: Atle
·
T
Avel Någon som vet om kallblodstravarhingsten Björkeelden är godkänd? Mkh? Avkommor? mm. Vet du någon sida med lite info om honom förutom ATG...
Svar
4
· Visningar
720
Senast: Tosa
·
E
Avel Väntans tider har just börjat för många av oss och jag kan inte hjälpa att undra hur stor fostret är just nu! Jag kommer ihåg en länk...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: emindy
·
  • Låst
Avel Alltså ett sto som tidigare haft föl och som anses vara en "bra mamma".
Svar
1
· Visningar
779
Senast: ameo
·
Avel Är lite nyfiken på resultat därifrån. Det var i helgen på Strömsholm.Finns inga resultat på hemsidan ännu. Någon kanske var där och tittade?
Svar
6
· Visningar
877
Senast: Millz
·
Y
Avel tänkte att det kunde vara skoj att jämföra lite igen, hur stora var/är era föl vid åtta veckors ålder? lilla Mysa (korsning...
Svar
4
· Visningar
715
Senast: CosmicQueen
·
S
Avel Är det någon som vet om det går att avelsgodkänna en hingst/valack i efterhand :confused:? Jag menar att om en icke avelsgodkänd...
Svar
8
· Visningar
806
Senast: lila
·
Avel Ligger denna tråd helt fel så flytta dit den skall vara. Hur höga är era russåringar? Jag tycker min är väldigt liten så det skulle va...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: sissu
·
Avel har en kompis vart sto dog efter fölning. mitt sto har en 4 månaders fölunge, och kompisens är runt 1 månad ca. mitt sto har mycket...
Svar
2
· Visningar
818
Avel Nån som vet nån sån? Vill betäcka mitt sto nästa år och vill gärna ha en som antingen står nära Uppsala eller går att få via semin. :bow:
Svar
2
· Visningar
1 238
Senast: Tosa
·
Avel men varje gång jag ser min användarbild så tränger en tår fram ur ögonvrån..varför?? Varför fick inte min vackra fölis finnas längre än...
Svar
16
· Visningar
1 079
Senast: CosmicQueen
·
M
Avel hej någon som vet mer om dessa arabiska fullblod: Proveny FA 458/88 Pepi PL Celebes PL Witraz PL czort PL Gwarny PL El borr Espartero PL...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: Violate
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Vi med egen gård/stall