Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
  • Låst
Avel databasen för stamtavlor för fullblod, har någon den??
Svar
3
· Visningar
659
Senast: cissiny
·
Avel Någon som vet nåt om denna hingsten?? jag TROR att det är ett engelskt fullblod men jag är inte säker... Gärna nåt om hans härstamnng...
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: Görel
·
Avel Någon som vet vart det kan finnas en bild på Excall? (kommer inte ihåg nummer :o)
Svar
9
· Visningar
939
·
F
Avel Är det någon som vet nått om hingsten Zephyr eller var man kn hitta lite fakta + bilder på honom? Skulle gärna vilja veta mer om denna...
Svar
4
· Visningar
1 686
·
Avel Jag har en ettårig halvblodstjej hemma som jag skulle vilja ha bedömd. Men att åka ända till Strömsholm (nästan tre timmars enkel...
Svar
10
· Visningar
1 077
Senast: Welsh
·
R
Avel Blir lite konfunderad... Seminerade stoet 3 gånger med hingst 1 förra året och hon blev ej dräktig. Bytte till hingst 2 och hon tog sig...
Svar
2
· Visningar
1 045
Senast: Rosella
·
Avel ska ponnyn på om två veckor. Så jag undrar: ska man knoppa? Manen står rakt upp på 2/3 av halsen och ligger när på resten :p så det är...
2
Svar
22
· Visningar
1 622
Senast: Welsh
·
M
Avel och då tänkte jag höra vad ni har för tips angående latsning och körning av ston med föl. Jag har alltid kört dem med mellanvägg...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: Xeline
·
Avel Det är ju några år sedan jag var med när halvblod seminerades. De år mitt sto var iväg så lämnades hon ju på station 20 mil härifrån, så...
Svar
12
· Visningar
1 181
Senast: trip
·
E
Avel Äntligen har vår lilla eller snarare stora fölis anlänt. Skulle gissa på att hon är bland de sista Hur är det med er andra finns det...
2
Svar
23
· Visningar
1 674
Senast: Dragonfruit_
·
R
Avel När kan man lära ett föl att stå uppbunden? Har sett ett föl som var en månad gammal stå uppbunden och det kändes som att det var i...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: shady
·
E
Avel Mitt sto brunstade i förrigår. Men nu brunstar hon inte längre. Hur lång tid ungefär kan man räkna tills nästa brunst? Väldigt tacksam...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: Elwis_86
·
F
Avel Snart har mitt sto passerat 90 dygns dräktighet och det är dags att skaffa sig en fosterförsäkring för den blivande Akribori-ungen...
Svar
12
· Visningar
1 192
Senast: neywaz
·
B
Avel om pappan är svart och mamman ljus isabell, vad kan man beräkna för färg på föl då? det handlar om en shettis..
Svar
3
· Visningar
967
Senast: Roheryn
·
Avel Hehe, nu kommer jag med hingstförfrågoningar igen. :D Men denna gång är det för egen räkning. Någon som vet något om hbl-hingstarna Zorn...
Svar
10
· Visningar
1 698
Senast: desiree
·
R
Avel En hingst som är inåttåad eller marktrång får väl sämre poäng vid en utställning? Vad händer om hingsten fötts med fel på benen (typ att...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: shady
·
Avel När fölet ska avvänjas - kan man räkna med att det sker självmant, eller ska man plocka bort det från stoet? Mitt föl är numera 5...
Svar
17
· Visningar
1 647
Senast: Katzie
·
Avel Jag har nyligen köpt ett shettisto, med underlig färg..... I regisreringsbeviset står det att hon är rödskäck. Säljaren visade mig...
2
Svar
26
· Visningar
2 617
Senast: EmblaAsk
·
A
  • Låst
Avel Någon som vet vad prisklassen är på en avkomma från dessa hingstar? Mvh :confused:
Svar
12
· Visningar
1 152
Senast: Cheeserica
·
E
Avel Räcker det med tävlingsmeriter för att en Vbl travarhingst ska bli godkänd för avel, eller krävs det annat också?
Svar
1
· Visningar
646
Senast: nettanbabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka