Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel Någon som har en avkomma efter denna hingst, eller sett en avkomma? Hur är dom i temp, gångarter, hoppning mm? Finns en unghäst som jag...
Svar
4
· Visningar
1 006
Senast: Ancor
·
Avel Vad får avkomman för färg om man korsar svart med isabell? Har försökt att räkna på det, men kommer på 2 olika sett som ger helt olika...
Svar
11
· Visningar
1 622
Senast: X_tremless
·
Avel Hur vet man vilka hingstar i utlandet som är godkända för gröna papper på fölet sen? Alltså om man betäcker svenskt sto. Hur ser...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: Masse
·
P
Avel jag får sälla mig till gänget som har krångelston - :crazy: idag konstaterades att stoet har lite vätska i livmodern. "då måste vi...
Svar
16
· Visningar
2 901
Senast: pialotta
·
B
Avel jag undrar vad ni travhästmänniskor vet om en hingst som heter Mack Abb, jag har hört från en annan källa att han inte är någon bra...
Svar
9
· Visningar
1 124
Senast: blindabelinda
·
Avel Oki...har letat här i färgtrådar om hur det blir om man betäcker ett gulbrunt sto med en gulsvart hingst. Har ett gulbrunt sto som har...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Vala
·
A
Avel Ett föl som föds i det närmsta färg löst med blå ögon hur lång tid tar det innan ögonen mörknar som på en isabell. Denna lilla kille har...
Svar
19
· Visningar
2 038
Senast: aldente
·
S
Avel vet ej riktigt vart tråden hörde hemma, men jag undrar hur mkt "hingstutstrålning" tappar hästen när den kastreras? Typ nacken och...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: seifur1
·
I
Avel Vilken största sannolikhet är det som händer om man betäcker på en dräktighet? jag bryr mig inte om att läsa sönder böckerna då det...
Svar
8
· Visningar
1 577
Senast: CK
·
C
Avel Vi har 3 welshston sekt B, och nu funderar vi på att betäcka ett utav dom med en halvblodshingst. Vad kan man förvänta sig för stl på...
2
Svar
26
· Visningar
3 461
Senast: X_tremless
·
X
Avel Någon som träffat på honom eller vet nånting intressant om honom??? Lever han än (han står väl i Finland har jag för mig) Haft någon...
Svar
1
· Visningar
706
Avel Vi vet ju alla att det finns en liten risk att sto och/eller föl inte överlever fölningen. :cry: Frågan är bara hur vanligt det är att...
2
Svar
26
· Visningar
3 457
Senast: Sablar22
·
M
Avel undrar om man kan betäcka en 2 årig nordsvensk sto(så fölet kommer när hon är 3år)??? eller det är helt galet??? hört flera som betäcker...
2
Svar
28
· Visningar
3 154
Senast: Boop
·
Avel \"faderskapstest\" på häst?? Ska, troligen innan sommarens slut köpa ett vackert sv.hbl sto. Hon är blodtypad, så därav vet de rasen...
Svar
17
· Visningar
1 350
Senast: dalom
·
Avel Krångeldamen är nu hos ett av landets "proffs" (KD), som anser att det borde gå att få henne dräktig. Men hon rekommenderar mig att byta...
2
Svar
33
· Visningar
2 354
Senast: shady
·
M
Avel hej! undrar om någon vet mer om nordsvenska hingsten lotus 1878? varför dog han? hur är han bedömd? finns det någon godkänd hingst efter...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Carmona
·
Avel är det vanligt att man försöker betäcka ett sto? Och ur länge tänker ni försöka,alltså med era ej dräktiga ston?
Svar
17
· Visningar
1 020
Senast: pigge
·
Avel Varför har en gulbrun häst svart man? Och en isabell vit?
Svar
2
· Visningar
801
Senast: MissFideli
·
Avel Hittade ingen liknande, så jag ställer frågan?!! Är himla sugen på att köpa ett svart dräktigt sto och funderar nu vad det finns för...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: Roheryn
·
M
Avel \"Vinkelmätning\" Det finns ett system för att mäta diverse vinklar hos hästar och utifrån detta beräkna hur stor talang hästen har för...
Svar
5
· Visningar
1 235
Senast: md5krist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka