Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel I framtiden(vet ej hur snart)vill jag ta ett föl på mitt arabsto,tänkte bara höra mig för lite vad man ska välja för hingst!Är inte...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: mahlmt
·
F
Avel Vad står RP för? N och G? Och vad är LHT och LHA i hoppprovet? :o
Svar
2
· Visningar
837
Senast: stranger
·
S
Avel Jag är HELT bakom flötet när det kommer till avel, har ingen koll på hingstar osv, ingen koll på något.. rättare sagt. Nu har det blivit...
Svar
7
· Visningar
885
Senast: SessCa
·
M
Avel hej! kan man ställa ut nordsvenska föl-04, 1 åringar och 2 åringar eller måste man vänta tills hingsten blir 3år?
Svar
3
· Visningar
807
Senast: Carmona
·
F
Avel Finns det nåt bra sätt att räkna ut vad en 3,5-mån fölis väger? Hon växer ju hela tiden och om drygt en vecka är det dags för... 2
Svar
28
· Visningar
4 067
Senast: Francess
·
L
Avel fölet är 1 månad och van med grimma men nu på morgonen när jag tar ut honom och märren så vill han gärna gå sin egna lilla väg, och det...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: Bounce
·
Avel Nu är jag väldigt nyfiken på er med Allegretto-avkommor. Berätta lite om dom samt vad ni gör med dom (tränar dressyr eller hopp eller...
Svar
8
· Visningar
1 972
Senast: Ploppi
·
X
Avel Någon som har en avkomma efter honom eller träffat på någon??? Och Le val Blanc xx, vad har han gett?? Mvh Johanna
Svar
5
· Visningar
805
Senast: _xanth_star_
·
P
Avel e. Abbé 435. Någon som vet nån som har foto eller fakta om henne?
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Gremlin
·
I
Avel Jag skulle vilja veta innan jag beställer den, vad för slags statistik som står i den. Är det enbart betäckningsstatistik för levande...
Svar
3
· Visningar
1 465
K
Avel Tänkte betäcka mitt sto nästa sommar. Då är hon 18 år gammal. Hon är en pigg och frisk häst. Tycker ni att det är en allt för gammal...
Svar
4
· Visningar
733
Senast: Görel
·
Avel Mitt hingstföl är snart 4 månader och har haftden ena testikeln nere sedan han föddes. (Jag har inte haft full koll, men det var bara en...
Svar
7
· Visningar
9 913
Senast: ako
·
Avel På söndag åker vi till stationen! Nu funderar jag på vad stoet behöver med sig i pappersväg? Är det något jag behöver skicka in...
Svar
7
· Visningar
808
Senast: Trissa
·
Avel Hej! Någon som har era/ert dräktiga sto/ston på lösdrift, allså ute på vintern, med tillgång till liggplats/vinskydd/utestall och...
Svar
9
· Visningar
2 256
Senast: Mampas
·
Avel Det skulle vara kul att jämföra priserna på era betäckningar. Stations priser. Alla avgifter. Kul att jämföra. Fick min första räkning... 2
Svar
37
· Visningar
2 301
Senast: n1ann
·
E
Avel Hade för mig att jag för ett par månader sedan på asvh´s hemsida fann en information som meddelade att 5-åriga ston som inte fått föl ej...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: ecssory
·
B
Avel Hej, jag har ett litet nätt varmblodssto(travare). Vi funderar på att ta ett föl efter henne och förhoppningsvis ska min 10 åriga dotter...
Svar
8
· Visningar
1 563
Senast: diny
·
Avel Jag fick häromdagen kontakt med en travtränare som var i stallet. Samtalet ledde oss in på vissa kända travhingstar och dess psyke. Det...
Svar
19
· Visningar
2 325
Senast: diny
·
M
Avel hur ska man kunna hitta en hästs stamtavla om den kommer från norge? jag vet att det ska finnas någon sida där man ska kunna söka på...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: Formosiss
·
Avel Min islandshäst fick föl sent i år,fölet är nu c:a en vecka. Fölningen gick bra,hon fölade ute och allt ser normalt ut ,problemet är...
Svar
4
· Visningar
856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2024
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka